Mijn Communities
Help
Schiff01
CHAMPION **

Laatste datum in dienst

door Schiff01

Welke berekening zit er onder het veld 'laatste datum in dienst'? Op basis van de resultaten uit mijn rapportage kan ik de logica achter dit veld niet ontdekken. 

Is er ook een manier waarop ik zelf kan zien welke berekening hieraan ten grondslag ligt?

5 ANTWOORDEN 5
Noortje Wester
CONTRIBUTOR ***

door Noortje Wester

Misschien had je hier al lang antwoord op, maar ik had dezelfde vraag en Chris heeft het uitgelegd, misschien heb je er nog iets aan 🙂

 

Eerste indienst datum:

Kijkt op dienstverbandniveau of ‘datum indienst CAO’ gevuld is, dat wordt dat ‘eerste datum in dienst’. Als dat veld leeg is, pakt hij indienst datum als eerste datum. (Ook wanneer datum in dienst CAO later ligt dan indienst datum, volgens mij zou dat niet moeten kunnen maar bij ons in het systeem is het wel eens fout ingevuld, dan wordt toch die latere CAO datum gehanteerd als ‘eerste datum in dienst’).

 

Laatste uitdienst:

Kijkt naar dienstverbanden die dezelfde eerste indienst datum hebben, daarvan de laatste uitdienst datum

Schiff01
CHAMPION **

door Schiff01

@Chris van den Berg Kun jij dit vraagstuk wellicht beantwoorden? Alvast bedankt!

PetravanGeenen
CONTRIBUTOR ***

door PetravanGeenen

Ik volg graag even mee, wij zijn hier ook mee bezig

Schiff01
CHAMPION **

door Schiff01

@TheoLescure Zou jij de volgende vragen kunnen beantwoorden:

- Welke berekening of definitie zit er onder het veld 'laatste datum in dienst'

- Is er een manier waarop ik zelf kan zien wat de berekening of definitie van een veld is?

- Ik wil een overzicht van alle medewerkers die langer dan 7 jaar geleden volledig uit dienst zijn gegaan. Ik kan een overzicht draaien van medewerkers die voor datum X uit dienst zijn, en die nu geen actieve persoon hebben. Ik wil graag een overzicht van medewerkers die voor datum X uit dienst zijn, en die sindsdien geen actieve persoon hebben. Hoe kan ik het rapport zo bouwen dat ik de laatst genoemde variant kan tonen? (Ik had gehoopt eenvoudig weg een rapportage te kunnen bouwen van medewerkers met laatste datum einde dienstverband is kleiner dan X).

 

Ik lees graag je reactie.

Schiff01
CHAMPION **

door Schiff01

In aanvulling op voorgaande vraag:

Ik wil een rapport maken van alle medewerkers die langer dan 7 jaar geleden volledig uit dienst zijn gegaan. Dit overzicht gebruiken we voor het opschonen van Beaufort.

Daarmee wil ik feitelijk het volgende:

Toon mij alle dienstverbanden van medewerkers bij wie de laatste datum einde dienstverband (gekeken over alle dienstverbanden) ligt voor datum X.

 

Ik had gehoopt voor bovenstaande het veld 'laatste datum in dienst' te kunnen gebruiken. Helaas levert dit niet de gewenste info.

Iemand suggesties hoe dit rapport in Reporting alsnog gebouwd kan worden?