Mijn Communities
Help
MdeBeer
CHAMPION **

Login Youforce Reporting via SSO

door MdeBeer

Wij willen graag dat onze teamleiders en managers ook met Youforce Reporting gaan werken.

Moet ik voor al deze medewerkers een Onyouforce account aan gaan maken of komt er een mogelijkheid om Youforce Reporting te starten via SSO op korte termijn?

7 ANTWOORDEN 7
Goedgekeurde oplossing
TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

Beste @MdeBeer , Youforce reporting is toegangkelijk voor iedereen. Dus zowel te benaderen vanuit portal.youforce.com (voor eindgebruikers) als vanuit admin.portal.com (voor professionals). En indien je al gebruik maakt van het nieuwe Mijn.youforce.com dan is Youforce reporting te benaderen vanuit HR voor anderen. Al met al hebben managers dus geen apart inlog nodig. Maar moeten zij wel geautoriseerd worden om de reporting module te kunnen benaderen.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

@TheoLescure uit jouw antwoord is het mij niet duidelijk of een medewerker wel of niet een @Onyouforce.com account nodig heeft. Zoals al eerder vermeldt logt het overgrote gedeelte van onze medewerkers via SSO in, dus via https://portal.youforce.com/sso/mcl/

 

Begrijp ik het goed dat ik deze medewerkers alleen hoeft te autoriseren via toegangsbeheer

Raymond_de_Rozario_0-1690958432407.png

en daarna in Autorisatiebeheer

Raymond_de_Rozario_1-1690958473770.png

 

?

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

@TheoLescure dat was mij (en veel andere gebruikers) niet duidelijk. Ik zal dit van de week nog even testen bij een collega. 

Bedankt voor je antwoord in ieder geval.

door Chris van den Berg

@MdeBeer is het gelukt?

MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

@Chris van den Berg @Raymond_de_Rozario @TheoLescure 

Het is inderdaad zoals Theo geeft aangegeven en wat Raymond heeft geschetst hierboven.

Autoriseren in toegangsbeheer en daarna in autorisatiebeheer. De medewerker kan dan met SSO en zonder Onyouforce account in Youforce Reporting inloggen.

MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

Ik laat het je donderdag weten Chris.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Bij ons zijn het vooral professionals die rapportages vanuit de Youforce omgeving starten. Voor een enkel heb ik inderdaad een onyouforce.com account aangemaakt. Inloggen via SSO heeft natuurlijk de voorkeur. 

 

Ik zou zeggen: omhoog met het aantal Kudos!


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden