Mijn Communities
Help
Schiff01
CHAMPION **

Report Builder rapportages niet zichtbaar

door Schiff01

@Chris van den Berg 

 

Wij kunnen onze Report Builder rapportages sinds de overgang naar Reporting niet meer vinden.

We hadden verwacht dat deze onder een apart kopje in Reporting zouden komen, of dat we via de oude tegel van Report Builder automatisch naar deze rapportages in Reporting gestuurd zouden worden. De oude tegel van Report Builder is nog wel zichtbaar en stuurt ons naar Reporting, maar helaas zien we daar alleen onze nieuwe rapportages.

Hoe krijgen we weer toegang tot deze rapportages?

 

14 ANTWOORDEN 14
pvanduijnNWO
CONTRIBUTOR **

door pvanduijnNWO

Wij kunnen ook onze rapportages van report builder niet meer benaderen, ik krijg ze wel zichtbaar in reportbuilder, maar kan geen inhoud krijgen en krijg deze melding, iemand enig idee?

pvanduijnNWO_0-1701781061912.png

 

Schiff01
CHAMPION **

door Schiff01

Dank voor alle reacties. Helaas zit de oplossing voor ons er nog niet tussen. Ik heb het inmiddels als call uitgezet.

Björn Sman
CHAMPION **

door Björn Sman

Goedemorgen allemaal,

 

Wij hadden hier ook last van. Als je al over bent naar het nieuwe "autorisatiebeheer" moet je nog steeds in het "oude toegangsbeheer" management informatie aanzetten bij de persoon en de juiste groep toewijzen in "beheer managementinformatie". Alleen op deze manier heb ik het werkend gekregen voor mijn collega's.

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
dennis beekman
CONTRIBUTOR ***

door dennis beekman

in het oude beheer hebben wij niets aangepast. na overgang naar het nieuwe autorisatiebeheer zou je dan ook verwachten dat daar geen aanpassing in nodig is. Toch zien de mensen die het eerst allemaal wel zagen het nu allemaal niet meer

Björn Sman
CHAMPION **

door Björn Sman

Hi @dennis beekman ,

 

Klopt dat zou je verwachten. Blijkbaar werkt de oude "report builder" toch nog met de autorisaties van toegangsbeheer en beheer managementinformatie.

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
MarvinTergooi
CONTRIBUTOR ***

door MarvinTergooi

@Björn Sman de oude managementinformatie rechten staat natuurlijk al aan vanuit de oude situatie. Ongewijzigd dus. Maar welke "vinkjes" zet je aan bij het nieuwe autorisatiebeheer? Ik heb bij de MGR's alleen het vinkje aan staan bij Youforce reporting (Toegang tot Youforce Reporting) maar de applicatie die de gebruiker ziet heet "Rapportages". Dat is gek. Dezelfde rechten had ik ook voor de HR professionals, en die kregen "geen toegang"... 

 

Inmiddels heeft iedereen toegang maar ik zou graag willen snappen welk vinkje (of combinaties van vinkjes) nou precies wat doet. Dat kan ik nergens duidelijk vinden. Weet iemand waar dit staat?

Björn Sman
CHAMPION **

door Björn Sman

Hi @MarvinTergooi ,

 

In autorisatiebeheer hebben wij deze vinkjes aanstaan:

BjrnSman_0-1701696906068.png

In Youforce toegangsbeheer:

BjrnSman_1-1701697040072.png

 

Wij werkten eerder ook met die activiteitenprofielen maar deze werken niet meer voor toegangsbeheer als je autorisatiebeheer leidend hebt.

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
ErwinW
CONTRIBUTOR ***

door ErwinW

Dit was inderdaad de oplossing voor ons. Vinkje bij Toegang tot Ad Hoc rapportages.

Bedankt voor de tip @Björn Sman 

Anja Brouwer1
CHAMPION **

door Anja Brouwer1

Correctie, alleen de verzuimrapportages hebben geen inhoud. De andere rapportage vanuit report builder wel.

Anja Brouwer1
CHAMPION **

door Anja Brouwer1

Ik heb alles wat jij hebt maar geen inhoud in mijn rapportages.

ErwinW
CONTRIBUTOR ***

door ErwinW (Bijgewerkt ‎04-12-2023 11:42 door ErwinW )

Hier hetzelfde verhaal. Report builder rapportages zijn niet te vinden onder Standaard rapportages in Youforce Reporting. Alleen die ooit door Visma Raet zijn aangemaakt zijn daar te vinden. De rapportages die ik zelf had aangemaakt in Report Builder en opgeslagen had als standaard zijn nu zichtbaar onder Mijn Rapportages. 

MarvinTergooi
CONTRIBUTOR ***

door MarvinTergooi

Ik loop ook tegen gekke dingen aan. Vorige week (voor 1 december) had een MGR de applicatie "Youforce reporting" en nu is dat opeens de applicatie "Rapportages" geworden. HR collega's die er voor 1 december bij konden kunnen er nu opeens niet bij. Concrete vraag: wat zijn de juiste autorisaties voor de applicatie "Youforce reporting" met enkel toegang tot de oude rapportages?

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***

door dennis beekman

ik heb dat allemaal aanstaan, maar ik zie ook de oude rapporten allemaal niet meer terug

Anja Brouwer1
CHAMPION **

door Anja Brouwer1

@Schiff01 Heb je in autorisatiebeheer de categorie management informatie aangevinkt (of rapporten). Ik had dit ook totdat ik de categorie managementinformatie heb toegevoegd in de autorisatie