Mijn Communities
Help
HMogezomp1
CONTRIBUTOR ***

Vrije velden gebruiken in rapporten

door HMogezomp1

Ik wil vrije velden (dienstverband en persoon) gebruiken in rapporten. Ik zie dat alleen de rubrieken waar bij een dienstverband een waarde staat, kunnen worden opgenomen in de rapportage.

Ik wil een rapport maken met alle rubrieken die we met betrekking tot ouderschapsverlof in gebruik hebben genomen. Een groot aantal rubrieken zijn nieuw in zullen in de toekomst gebruikt/kunnen worden, maar die kan ik nu niet opnemen in mijn rapport.

 

Ik heb bij een test persoon/dienstverband alle relevante rubrieken ingevuld en dan worden ze wel zichtbaar in het rapport. Maar test personen wil ik niet in een overzicht hebben.

Als ik eerder wel een waarde had bij een vrij veld, heb ik de rubriek kunnen opnemen in een rapportage, maar als ik deze rubriek later leeg maak, krijg ik een foutmelding op de rapportage.

 

Kan iemand mij uitleggen hoe ik rapporten maak met vrije velden, ook als deze rubriek (nog) geen waarde heeft?

 

11 ANTWOORDEN 11
Ralph
CHAMPION **

door Ralph

ik wil ook vrije velden gebruiken in een rapport. Ik zoek de betreffende rubriek op en plaats deze in het rapport. Er verschijnt echter bij geen enkele medewerker een waarde dan wel omschrijving. Even beperkt in onderstaande afbeelding tot 1 persoon. Behalve het veld toevoegen aan het rapport is er toch geen extra handeling nodig? (met verschillende vrije dvb velden geprobeerd maar geen enkele geeft resultaat)

Ralph_0-1661343955183.png

 

 

door Chris van den Berg

Dat is niet de bedoeling. Zou je hiervoor een request bij de service desk willen maken?  Zij kunnen je hier adequaat mee helpen. Voor welke omgeving heb je dit issue? Welk klantnummer hebben jullie?

Ralph
CHAMPION **

door Ralph

@Chris van den Berg  wij zitten in de fase pre-productie, klantnummer 6478614 Cordaan

door Chris van den Berg

Als het goed is zou je nu weer data moeten zien voor de vrije velden. Kun je dit bevestigen?

Ralph
CHAMPION **

door Ralph

Yep! Werkt, ook voor vrije persoonsrubrieken. Bedankt

door Chris van den Berg

Oke, we gaan er naar kijken! Je hoort van me.

 

 

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@HMogezomp1 @Chris van den Berg 

Is het in Reporting niet mogelijk daarvoor een formule te gebruiken zoals dat wel kan in de Report Builder? 

Ik denk dan aan een formule als deze: if(rubriekwaarde)=NOTHING,0,(rubriekwaarde) > > wanneer de waarde van de rubriek leeg is , dan wordt er een 0 getoond (of een ander zelf te kiezen teken) en anders wordt de waarde van de rubriek getoond

Nee dat is nu niet nodig/mogelijk, omdat we dit al gedaan hebben in het model. Er is niet een los veld met alle rubriekcode's.

HMogezomp1
CONTRIBUTOR ***

door HMogezomp1

@Chris van den Berg ; Dat klinkt als een eenvoudige oplossing. Ik ga het proberen. Maar dat betekend toch wel dat deze rubrieken altijd gevuld moeten blijven bij 1 van de testpersonen?

Ja klopt! Die moeten dan wel gevuld blijven

door Chris van den Berg

Is het een idee om de testpersonen in het rapport weg te filteren nadat de tests zijn afgerond? Op deze manier heb je wel toegang tot de velden, maar zie je de testdata niet meer.

 

Ik ben benieuwd