Mijn Communities
Help

Wekelijks Rapporten Uurtje - Sept & Okt 2024 (STEL HIER JE VRAAG)

door Chris van den Berg (Bijgewerkt ‎10-10-2024 10:57 door Chris van den Berg VISMA )

Stel hier je vragen voor het wekelijk Rapporten Uurtje!

-------------------------------------------
Kom je er niet uit bij het bouwen van rapporten? Heb je een extra paar ogen nodig bij het bouwen van een nieuw rapport? Tijdens dit uur kun jij je vraag aan mij en de mede deelnemers stellen. We hebben gezien dat in veel gevallen we jou ook echt verder kunnen helpen.

 

WANNEER: donderdagen om 13:00

  • 5 september
  • 12 september
  • 19 september
  • 26 september

Meeting: meet.google.com/akd-uzzw-pez

 

On het tabblad Events  op deze community kun je zien wanneer de komende rapporten uurtjes plaats zullen vinden. Daar vind je de concrete data terug voor de komende sessies.



Alle vragen die van te voren worden gesteld krijgen voorrang 

 

Wekelijks rapporten uurtje vanaf Juli 2024 

44 ANTWOORDEN 44
Jo-lean
CHAMPION *

door Jo-lean

Ik heb een vraag voor aanstaande donderdag:
Ik wil graag in een rapport de leeftijd op de datum in dienst zien, of bijvoorbeeld de schaal die de medewerker had bij indiensttreding. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Volgende is het geval.

Jaarlijks schonen wij een scherm met eigen rubrieken binnen Beaufort mbt subsidiegegevens tbv leerlingen. Rubrieken worden collectief leeg gemaakt en zullen binnenkort wel weer gevuld gaan worden.

Deze actie heb ik vorige week gedaan en er zijn rubrieken binnen Beaufort die even niet meer met een waarde voorkomen bij een medewerker (in- en uitdienst).

Meteen kreeg ik een foutmelding in een bestaand Youforce Reporting rapport bij rubrieken waar dit het geval was. De rubrieken kwamen niet meer in de dataset voor en het rapport wordt niet uitgevoerd, omdat de rubriek wel was opgenomen in het rapport, maar op dat moment onbekend was in de dataset. Ik verwacht dan dat de rubriek gewoon leeg blijft en wel zichtbaar blijft in de dataset, ondanks dat er op dat moment geen waarde nog is vastgelegd bij deze rubriek binnen Beaufort. 

Hieronder antwoord op mijn ticket. Ergens wist ik dit wel, want Report Builder werkt ook zo, maar zou het graag anders zien. 

 

karlWegner_0-1728993706970.png

 

MdeBeer
CHAMPION ***

door MdeBeer

@Chris van den Berg 

 

Ik probeer in een bezettingsrapportage die we elke 4 maanden draaien de juiste medewerkers naar voren te laten komen. 

Dus stel ik draai op een willekeurige dag in mei of later het rapport.  Dan wil ik wel de medewerkers in de rapportage zien die:

- in dienst zijn tot en met 30 april en die nog uit dienst gaan na april.

Maar ik wil niet de medewerkers zien die in de maand (en) daarna in dienst zijn gekomen.

Ik heb slicers geprobeerd en filters maar krijg niet het gewenste resultaat. 

 

Heel graag een zetje in de goede richting.

Annelies
CONTRIBUTOR ***

door Annelies

Om een veld/entiteit naam op te zoeken in YFR gebruik ik nu de tabel uit het datamodel waar ik een rapportje op heb gemaakt. Het lijkt me heel handig om dit gewoon aan de YFR-Assistent te kunnen vragen. Het idee staat in de ideeën-hoek om op te stemmen: Youforce Reporting Assistant - Visma Community

door Jacqueline van Meeuwen

@Chris van den Berg, in een rapport (Dashboard Doelgroepen) heb ik met Sven via de desktop gebruik gemaakt van Numeric Filters om een %-berekening (in te vullen waarde in Slicer) los te laten op een measure voor gem FTE in een bepaalde payroll periode.

- gem FTEobv 25,5upw = (CALCULATE(sum(PayrollResults[PayrollResult]), PayrollResults[PayrollCode_BK]=2281)/(1105/10)/max(PayrollResults[Calculation_PeriodNumber])

- quotum WPW = [@gem FTE obv 25,5upw] * (SELECTEDVALUE('Numeric filters'[Decimals])/100)

 

iets dergelijks probeer ik te doen in rapport CAO-wijziging voor berekening van nw bruto (op basis van fulltime) na verhoging van een vaste waarde (dit wordt de Numeric filter). ik moet dus eerst het GrossSalary uit Contract history terugrekenen naar een fulltime GrossSalary. dit heb ik geprobeerd met measure:

@bruto FT = CALCULATE(SUM('Contract History'[GrossSalary]), 'Contract History'[GrossSalary]*100/MAX('Contract History'[Employment_Percentage]))
maar krijg een foutmelding (meer geheugen dan), moet nog iets van periode toevoegen misschien? kun je me helpen bij dit deel, ik denk dat ik het vervolg wel voor elkaar krijg
MAXX('Contract History', DIVIDE('Contract History'[GrossSalary]*100,MAX('Contract History'[Employment_Percentage])))
Marcel de Wekker WZH
CONTRIBUTOR ***

door Marcel de Wekker WZH

Goedemorgen Chris,

 

Van collega controller van de afdeling Finance bij onze organisatie heb ik de volgende vraag ontvangen over een rapport met verzuimgegevens: 

‘VZ-cijfers DPID110 Ziektegeval cumulatief’. Het rapport zou alle ziektegevallen weer moeten geven die één of meerdere dagen in de referteperiode heeft liggen. Dit rapport is bij de implementatie van YFR door Visma Raet opgeleverd.

 

Bij het uitvoeren van een controle, blijkt dat er geen nieuwe ziekmeldingen voor een bepaalde locatie/afdeling in bovengenoemd rapport staan, maar er wel zijn, wanneer er een "eenvoudiger" rapport word gedraaid met enkel als filter personeelsnummer.

 

Het lijkt er hier op dat een v/d filters (berekend veld) niet goed zijn werk doen:

  •  @Verzuimdossier: MAXX('Sickness case', IF('Sickness case'[SicknessDossier_DateBegin]<=MAX('Reference date filters'[Date]) && 'Sickness case'[SicknessDossier_DateEnd_Slicer]>=MIN('Reference date filters'[Date]), 1, 0))

Voor het instellen van de referte periode:

  • @BeginRP: MAXX: ('Sickness case detail', MIN('Reference date filters'[Date]))
  • @EindRP: MAXX('Sickness case detail', MAX('Reference date filters'[Date]))

D.m.v. een slicer met een peildatum filter op hierachie word deze referteperiode ingesteld.

 

Kan wellicht ook iets te maken hebben met de storing van afgelopen keer op verzuimcijfers?

Marcel de Wekker WZH
CONTRIBUTOR ***

door Marcel de Wekker WZH (Bijgewerkt ‎10-10-2024 13:29 door Marcel de Wekker WZH )

Goedemiddag @Chris van den Berg . Ik ben helaas toch verhinderd. Is er volgende week opnieuw een vragenuurtje?

Dan zou ik graag bovenstaande bespreken.


Groeten, Marcel

Jazeker! Volgende week hebben we weer een vragenuur

Marcel de Wekker WZH
CONTRIBUTOR ***

Zojuist met een collega consultant gecontroleerd en problemen met dit rapport zijn nu opgelost.

Brian de Graaf
CONTRIBUTOR ***

door Brian de Graaf

@Chris van den Berg Klein vraag je is er een mogelijkheid om het verzuim dashboard door te gaan zoomen naar de daadwerkelijk data er achter?
Als er een OE is of we dan bijvoorbeeld kunnen laten zien wie er dan ziek is. Nu zijn het allemaal cijfers, maar we kunnen nu niet goed zien of het allemaal klopt en willen daardoor de werkelijk mensen zien. De diepte in met de data..  dus bijvoorbeeld ervan is hoeveel jaar iemand ziek is2-3 jaar. zitten die in dit dashboard?
of betekend onze vraag nu een nieuw rapport bouwen.
2e vraag: Formatie en Bezetting (Operationeel) geeft helemaal geen data terug. selectie ook niet. Klopt dit?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

door Raymond_de_Rozario

Als er nog ruimte is dan wil ik mijn verzuimstatus vraag uit melding Re: toevoegen "verzuimgeval status" aan organisato... - Visma Community behandelen?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Jo-lean
CHAMPION *

door Jo-lean

Kan ik nog een vraag stellen voor het vragenuurtje van vandaag? 

Ik wil in een rapport de waarde in een cel alleen op een bepaalde conditie laten zien. Als aan de conditie wordt voldaan moet de datum getoond worden, anders leeg. Krijg het alleen niet voor elkaar. Zie ook Waarden op conditie tonen, anders leeg - Visma Community

door Chris van den Berg
Type METING!!

MINX(
    'Contract Custom Fields',
    IF(AND([Jubileum 25 jaar (E00111)]<=
        MAX('Reference date filters'[Date]),
        [Jubileum 25 jaar (E00111)]>=
        MIN('Reference date filters'[Date])),
    [Jubileum 25 jaar (E00111)]
    ))
HeleenMogezomp
CHAMPION **

door HeleenMogezomp

Ik wil aan een visual vanuit Dienstverband een veld vanuit Salarisresultaten waarin de som van alle bedragen die op een uitvoercode zijn uitbetaald in een jaar. Is dat mogelijk?

door Chris van den Berg (Bijgewerkt ‎10-10-2024 13:39 door Chris van den Berg VISMA )

Type Meting!

VAR Registratienummer = MAX(Contract[RegistrationNumber])
VAR Result = CALCULATE(SUM(PayrollResults[PayrollResult]),PayrollResults[RegistrationNumber]=Registratienummer)

RETURN
IF(ISBLANK(Result),0,Result)
HeleenMogezomp
CHAMPION **

door HeleenMogezomp

Wij werken met F&O. Ik wil graag een controle uit kunnen voeren of voor alle dienstverbanden een toewijzing is opgenomen in F&O. 

Vanuit de gegevens van F&O krijg ik dit niet voor elkaar. Hoe kan ik hiervoor een berekend veld maken?

Annelies
CONTRIBUTOR ***

door Annelies

@Chris van den Berg er is vanmiddag om 13:00 toch gewoon een vragenuurtje?

Annelies
CONTRIBUTOR ***

door Annelies

Bij mij is het kwartje nog niet gevallen hoe de autorisatie precies doorwerkt. Voorbeeld: We hebben verzuimrapporten met medewerkersinformatie waarvan de leidinggevende alleen de eigen afdeling mag zien. We hebben daarnaast statistieken waar het juist de bedoeling is dat men de eigen afdeling ziet maar ook de totalen van de rest van de organisatie. Misschien is er vanmiddag (10/10) ruimte om hier even bij stil te staan. 
Annelies
CONTRIBUTOR ***

door Annelies

Stellen we hier ook de vragen voor de uurtjes van Oktober? 

In een verzuimrapport wil ik in 1 lijngrafiek graag het verzuim (sick-leave%) per maand  (laatste drie jaar) én het voortschrijdend verzuim (Sick-leave % (Roll Avg) ) laten zien. Is dit op te lossen in 1 visual? Ik kom nu niet verder dan twee grafieken over elkaar heen leggen.