Mijn Communities
Help
Nbastiaanse
CHAMPION *

Salarisstrook inzichtelijkheid gegevens

door Nbastiaanse
Status: Nieuw

Als een medewerker in augustus een periodieke trede verhoging heeft gekregen en er sprake is van extra contracten is er over een deel van het vakantiegeld opgebouwd o.b.v. trede 11 en een deel over trede 12 in onderstaand voorbeeld. 

Nbastiaanse_0-1714461615905.png

Hierdoor worden alle contracten getoond en omdat er een afwijkende trede in 1 van de contracten zit krijg je dit beeld op de strook. Bij sommige invallers is er wel sprake van 20+ contracten in een jaar waardoor je een strook krijgt van 3 pagina's waarvan 1 pagina vol met dit soort data.

 

Kan dit op een handigere manier getoond worden door bijvoorbeeld per trede maximaal 1 regel?

Voor medewerkers is een strook al ingewikkeld genoeg en dit soort data maakt het er niet overzichtelijker op.

7 Opmerkingen
KesterenMB
CONTRIBUTOR ***
door KesterenMB

Helemaal mee eens, het ziet er erg verwarrend uit zo.

Desnoods niet vermelden op de strook.

Dat geldt ook voor de rij bij de contracten onderaan de strook (die inmiddels zijn afgelopen).

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

Bijzonder dat dit dus wel in augustus wordt aangegeven. Maar is inderdaad erg verwarrend en onoverzichtelijk en voor een medewerker en of organisatie dus totaal niet relevant. 

door Nick Terhorst
Status changed to: Status: Nieuw

@Nbastiaanse @Nico vander Bent @KesterenMB een mogelijke oplossing is inderdaad dat we per trede maximaal 1 regel tonen,

Bijvoorbeeld:

Trede 12 (voor contracten 1, 5, 6, 7, 😎
Trede 11 (voor contract 4)

Ik veronderstel dat we de contractnummers nog steeds moeten weergeven op een of andere manier, zodat duidelijk is op welk contract de trede betrekking heeft. Klopt dat?

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Nick Terhorst 

Ik spreek voor mezelf maar ik vind deze informatie totaal overbodig en heeft geen meerwaarde voor de medewerker. Voor mij zou uitsluitend de nieuwe trede in augustus voldoende zijn en geen verwijzing naar een contractummer. (in HRCE / Gemal werd ook uitsluitend de nieuwe situatie vermeld op de strook)  Hooguit een mededeling dat er voor de betreffende medewerker een periodieke verhoging heeft plaatsgevonden 

KesterenMB
CONTRIBUTOR ***
door KesterenMB

Ik ben het helemaal eens met Nico vander Bent !

Het roept nu alleen maar vragen op bij de medewerker, terwijl wij als professional toch wel weten hoe het berekend wordt.

Nbastiaanse
CHAMPION *
door Nbastiaanse

@Nick Terhorst 

 

Wat mij betreft is het ook redelijk overbodig maar kan me voorstellen dat er gebruikers zullen zijn die het misschien juist wel willen zien. Je voorstel is in ieder geval een goede tussenoplossing waar onze voorkeur wel ook uitgaat naar alleen de huidige trede. 

Karin vd Zouwen
CONTRIBUTOR **
door Karin vd Zouwen

Er zijn ook werknemers met 2 lopende contracten met verschillende functies en schalen. Dan moet het wel zichtbaar zijn op de strook.  Dus misschien alleen voor lopende contracten de schaal vermelden. Of misschien onderaan bij de contracten, al wordt dat qua ruimte wat krap misschien.