Mijn Communities
Help
RenéA
CHAMPION *

Cummulatief resultaten overzicht automatisch in jaarwerk

door RenéA
Status: Bestaat al

Zodat dit niet in een speciale afroep alsnog dient te worden afgeroepen.

16 Opmerkingen
door Evert van Manen
Status changed to: Status: Bestaat al

In het af te roepen jaarwerk (pad: Selecteren werkgever/productie  /  Afroep overzichten/bestanden  /  Jaarwerk  ,  kun je allerlei relevante lijsten afroepen. Ook zijn de cumulatieve Resultaten daarin opgenomen (0602 / 0604). Wanneer er toch iets anders wordt bedoeld (gezien de stemmers die dit ook vinden) hoor/lees ik dat graag alsnog.

 

EvertvanManen_0-1644409604561.png

 

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Wij lopen hier ook tegen aan. Waarom wordt ook in een aanvullende correctieproduktie niet een cummulatief resultaatoverzicht afgeroepen als je dit al standaard hebt ingeregeld voor een standaard produktie. In een aanvullende correctieproduktie wordt wel de stadaard resultatenoverzicht automatisch afgeroepen als je dit ook hebt ingeregeld. Het is toch vreemd dat je een cumulatief resultatenoverzicht in een speciale produktie dient af te roepen.

Elk jaar draaien wij altijd een 13e en 14e JWP produktie binnen Hr Core Online. Nu moeten we steeds er aan denken om na de afroep en verwerking een speciale produktie af te roepen voor de cumulatief resultaatoverzichten. Vergeet je dit en de volgende produktie is reeds verwerkt, dan kan je dit niet meer afroepen. Mij al een keer overkomen.

Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

Dat zou ik ook graag willen!

 

Ria van Dijk1
CONTRIBUTOR ***
door Ria van Dijk1

Heel goed plan, het vervelend om telkens alert op te moeten zijn.

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Overigens ik weet niet wat er is met automatische tekst aanpassen in het veld Commentaar, maar ik heb hier wel last van. Kan zo niet behoorlijk Nederlands typen. Meer mensen last van?

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Dat bedoel ik. Ik type last van en het wordt automatisch aangepast naar laatste busje!!!!!

door Roland van Oel

Beste @karl Wegner, wat vervelend dat je hier last van hebt. Waarschijnlijk is dit een instelling in de browser die je gebruikt want de community kent zelf geen automatische spellingcorrectie. Mocht je hier hulp bij nodig hebben, wil je me dan een prive-bericht sturen?

door Evert van Manen

Over het jaarwerk en dit automatisch te kunnen afroepen:

 

In Gemal roep je in december proefproducties af, daarna de salarisproductie en om het jaar af te ronden meerdere aanvullende correctieproducties (acp's) de vroegere run 13 t/m 15. Met de acp's, die je vaker kunt draaien over december, weet Gemal niet meer welke acp de laatste is; deze eindstand kan Gemal niet meer vaststellen; mogelijk wil je later nog een acp draaien (De begrenzing is dat op 1 februari de loonaangifte van december beschikbaar moet zijn bij de belastingdienst).

 

De Speciale productie is om overzichten af te roepen. Wanneer de eindstand van een jaar is bereikt (wanneer je stopt met correctieproducties) dan kun je de overzichten van deze eindstand het hele jaar in een speciale productie afroepen.

 

In de loop van een jaar geldt inderdaad dat de output van een maand op tijd moet worden opgehaald, igg voor de volgende productie. Voor de jaarwerk overzichten geldt dat de eindstand beschikbaar blijft en de jaarwerkvinkjes dus hun werk blijven doen mits de afroep wordt gedaan op het oude jaar.

 

We verwachten dat je niet zonder de jaaropgave afroep kunt, op dat moment kun je desgewenst alle vinkboxjes aanvinken.. (..en in de loop van het jaar is dat nog steeds mogelijk..).

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Evert, wat je vertelt is bekend, maar wat wordt gevraagd is het cumulatief resultatenoverzicht in een aanvullende correctieproduktie of jaarwerk automatisch laten afroepen als je dit ook al standaard hebt ingeregeld voor een normale salarisproduktie. Niet meer in een speciale produktie dus. 

RenéA
CHAMPION *
door RenéA

Goede morgen Evert. Gezien de reacties is er dus een wens om dit te programmeren dat Gemal dit wel weet. je kunt toch elke aanvullende correctieproductie een uniek nummer meegeven, wat eigenlijk de datumstempel ook al is. 

Groetjes René

door Evert van Manen

Dag René, het aantal stemmen staat echter op 2. We moeten telkens keuzes maken waaraan de uren worden besteed.

 

Om een wens te honoreren zoeken we naar een zo groot mogelijke klantengroep die ook dezelfde wens heeft. Het afroepen van het jaarwerk vanuit Gemal bezien, is alleen nog de speciale productie met de vinkboxjes. Alle klanten (met ook verschillende Cores) kunnen dit daar dan afroepen. Alles is idd te automatiseren, maar de vraag is ook hoe belangrijk deze aanpassing is ook gerekend met de schaarse uren voor dit doel is mij nog niet duidelijk met dit aantal stemmen. 

 

Voorop gesteld: Ik ben dus blij met deze/jullie klantsturing, want we willen niet zelf beslissen wat goed voor de klant is, maar ik lees nog niet wat precies de wens is. Je kunt me ook rechtstreeks benaderen; als je een call aanmaakt met mijn naam erin bel ik je meteen op en kunnen we overleggen.

 

(anders blijven we hier maar heen en weer praten; mssn een nieuwe wens samen verzinnen om meer stemmen te vangen, want daar wordt echt naar gekeken en op gestuurd; het jaarwerk duurt immers weer een klein jaar).

L Weegenaar
CONTRIBUTOR ***
door L Weegenaar

Beste René,

 

Wat hebben jullie bij WG Code 32102 staan als waarde?  Mijn inziens zou Gemal ongeacht waarde 1,2,3 een **bleep** result overzicht moeten klaarzetten na een JWP. Indien waarde 0 kan ik mij voorstellen dat dit niet gebeurd.  Wat dat betreft ben ik voorstander van jouw idee.

 

@karl Wegner als je Payroll Gemal opent jaartal 2021 in een speciale productie (en even op opslaan drukken) dan zou je alsnog een cumulatief resultatenoverzicht over 2021 kunnen afroepen, ongeacht of je al in 2022 zit.  

Dat is weer de flexibiliteit van tegenwoordig gelukkig, je kunt op elk moment jaaropgaves nog afroepen en je zit niet aan een deadline vast.

 

 

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

@L Weegenaar 

Je kunt geen cumulatief resultatenoverzicht meer afroepen over bv 13e JWP periode als je de 14e JWP ook al hebt afgeroepen. 

Dat is mij dus overkomen. Wij hebben twee instellingsnummers en ik heb per instellingsnummer het overzicht afgeroepen ipv twee instellingen in één afroep. Zo kreeg ik geen Totaal generaal over twee instellingen. Kon dit dus niet opnieuw meer afroepen over de 13e JWP periode, aangezien de 14e JWP ook al was afgeroepen.

Ik begrijp ook niet waarom het cumulatief resultatenoverzicht nu in een speciale produktie is geplaatst. Daar is blijkbaar voor gekozen ivm de nieuwe systematiek van aanvullende correctieprodukties. Mijn inziens een verkeerde keuze en zonder te raadplegen van de klant. Daarvoor was dit niet. De oude systematiek werkt voor mij als klant beter. Ook met name voor rapportages, aangezien wij voorheen ook gewoon een 13 of 14e periode konden selecteren als salarisproduktie. Nu worden alle aanvullende correctieprodukties in periode 12 geplaatst en ben je de logica van een 13e en 14e kwijt. Ik denk dat alle klanten hier wel last van hebben over bovenstaande vraagstukken, maar niet zo actief zijn binnen dit platform. 

RenéA
CHAMPION *
door RenéA

Dus hiermee lijkt mijn vraag dus niet meer dan terecht om dit structureel te automatiseren bij afroep van correctieruns.

Ria van Dijk1
CONTRIBUTOR ***
door Ria van Dijk1

Helemaal mee eens om dit te automatiseren, scheelt een hoop werk met de jaarafsluiting werkzaamheden en de controle hierop.

RenéA
CHAMPION *
door RenéA

Nu het einde van het jaar weer nadert zou het dus wenselijk zijn om steeds automatisch een cumm. res.overzicht te krijgen bij aanvullende correctieproducties, zodat altijd per correctieproductie de juiste cumm.res.gegevens beschikbaar zijn en blijven. Zie ook de opmerking van Karlie van 15-02-22 13:27.

Zou dit nog te overwegen zijn om te automatiseren of in ieder geval uit te vragen bij de presentaties van het jaarwerk binnenkort?