Mijn Communities
Help
jolandazwier
CONTRIBUTOR ***

Omschrijving invoercode op bij mutatiebeheer Gemal

door jolandazwier
Status: Realisatie waarschijnlijk

De invoercodes van de declaraties in de App worden rechtstreeks naar Gemal weggeschreven (niet meer via Beaufort). Bij mutatiebeheer worden de invoercodes zichtbaar welke verwerkt gaan worden met de salarisrun. 

Uit de omschrijving achter de invoercodes is echter niet direct op te maken wat er gedeclareerd wordt b.v. 'Netto diversen 00901'

Het zou handig zijn als je deze omschrijving zou kunnen aanpassen, zodat als je deze bijvoorbeeld wilt verwijderen makkelijker kan terugvinden.

6 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs

@jolandazwier prima idee wat mij betreft; zojuist verplaatst naar de community van Payroll Gemal

FYI @Evert van Manen , @Bram Settels 

asteeghs1
CHAMPION *
door asteeghs1

Goed idee, ik zou dit willen aanvullen: in mutatiebeheer moet je het registratienummer van de medewerker invoeren. Maar er zit geen zoekfunctie onder. Dus eerst het registratienummer opzoeken in Beaufort en dan het nummer invoeren in Gemal. Het zou fijn zijn als er een zoekfunctie op naam en persoonsnummer toegevoegd wordt.

 

jolandazwier
CONTRIBUTOR ***
door jolandazwier

@asteeghs1 dat zou inderdaad ook een mooie en handige aanvulling zijn !

Bram Settels
VISMA
door Bram Settels
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

@jolandazwier 
Aan elke invoercode is een standaardtekst verbonden, die wij op algemeen niveau en CAO-niveau vastleggen.
De standaardteksten kunnen naar eigen inzicht vervangen worden, door een eigen tekst vast te leggen.
Echter, in Gemal Direct Inrichting wordt momenteel inderdaad gebruik gemaakt van de standaardtekst.
Dit heeft een technische reden, maar met toekomstige nieuwbouw zal in Gemal Direct Inrichting de omschrijving van een invoercode worden opgehaald zoals die door een gebruiker eventueel is vastgelegd.
@asteeghs1 
Ook de functie m.b.t. het opzoeken van medewerkers zullen wij dan gaan verbeteren.
De uitstap naar Beaufort zal dan niet meer hoeven te worden gemaakt.

asteeghs1
CHAMPION *
door asteeghs1

@Bram Settels

Fijn dat dit opgelost gaat worden bij toekomstige nieuwbouw van Gemal. Kun je aangeven wanneer dat ongeveer gaat gebeuren? Want er komen steeds meer mutaties rechtstreeks in Gemal mutatiebeheer terecht via de YouForce-app. Wij moeten dus vaker mutaties daar filteren en evt. verwijderen. Mutatiebeheer is daar nu niet voldoende voor ingericht waar e.e.a. foutgevoelig is. Er zijn wellicht meer wensen m.b.t. de herinrichting van mutatiebeheer. Wij missen bv. de logging van het verwijderen van mutaties. Het lijkt mij goed dat er eerst een inventarisatie komt van wensen en mogelijkheden voor aanpassing van Gemal mutatiebeheer.

Guay
CONTRIBUTOR ***
door Guay (Bijgewerkt ‎03-01-2024 17:12 door Guay )

Selectie in mutatiebeheer zou inderdaad erg fijn zijn. Er wordt steeds meer mutaties direct in gemal verwerkt vanuit bijv de app. Dit maakt de controle lastig. Wanneer je nu mutaties wilt verwijderen moet je de hele pagina doorlopen.