Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Vanuit workflwow kunnen mailen naar het privé mailadres van een medewerker (SLSR-I-376)

door Anonymous (Bijgewerkt ‎06-01-2023 11:29 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: In onderzoek

Voor een Self Service proces van ons zouden we graag naar het prívé-mailadres willen mailen i.p.v. het zakelijk e-mailadres (beide zijn gevuld in Beaufort). Ik kan echter bij de aanvullende e-mail alleen 'Medewerker' kiezen, waarbij default het zakelijk e-mailadres wordt gepakt. Dat is vaak goed, maar bij dit specifieke proces niet.

Daarom de wens om op procesniveau te kunnen kiezen voor het privé-mailadres van de medewerker i.p.v. het zakelijk e-mailadres.

11 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Mee eens. Bij onze organisatie worden nieuwe medewerkers eerst met minimale gegevens ingevoerd. Daardoor kan er ook al snel een zakelijk e-mailadres voor de medewerker worden aangemaakt. Zodra deze echter gevuld wordt in Beaufort is dit e-mailadres ook leidend voor het Youforce account. In een tweede stap worden aanvullende gegevens van de medewerker vastgelegd en wordt het contract opgemaakt. Deze wordt per e-mail verzonden. Dit bij voorkeur naar het privé e-mailadres van de medewerker.

Ook in andere processen is het denkbaar en wenselijk dat de aanvullende e-mail naar het privé mailadres verzonden wordt.

Walter Hol
CONTRIBUTOR ***
door Walter Hol

Ik zie dat deze wens de status in onderzoek heeft. Geen idee hoelang dit al het geval is. Is het mogelijk om de status van het onderzoek aan te geven?

 

Met het toenemende gebruik van flows en templates in het PD willen we de medewerker ook bij langdurige afwezigheid goed kunnen informeren als we een document toevoegen aan het PD. In dat geval willen we medewerker informeren op het prive mail adres.

Jan_Laurijsen
CHAMPION *
door Jan_Laurijsen

Helemaal mee eens. Ook bij ons leeft deze wens al geruime tijd.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

Ook wij hebben bepaalde flows waarbij we een bericht bij voorkeur naar het privé emailadres willen sturen.

IC206777
CONTRIBUTOR **
door IC206777

Wij hebben ook dringend behoefte om vanuit workflows naar het privé e-mailadres van de medewerker te kunnen mailen. In de zorg zitten niet alle medewerkers dagelijks achter een computer, waardoor zij de zakelijke e-mail weinig/minder/niet gebruiken. Omdat wij de mailbox steeds meer als persoonlijke brievenbus (ipv de brievenbus in de voordeur) gebruiken is het zeer wenselijk om dit vanuit de workflows in te kunnen richten.

Paul Wevers Consultancy
CONTRIBUTOR ***
door Paul Wevers Consultancy

Bij alle zorg klanten speelt dit probleem. De meeste medewerkers staan aan bed en zitten niet aan de zakelijke email.

 

Marin ZHGA
CONTRIBUTOR **
door Marin ZHGA

@Bastiaan Friederichs Ook wij zijn erg benieuwd naar de status. Dit speelt bij ons ook (Zorg) en we zitten met smart te wachten op de mogelijkheid te mailen naar het privé e-mailadres vanuit de workflow.

door Bastiaan Friederichs

@Marin ZHGA ik heb je berichtje gezien. We zijn met een aantal collega's bezig om wat orde aan te brengen in de ideeen van Self Service. 

 

Soms kunnen we direct ja of nee zeggen, in dit geval heb ik een label toegekend zodat we op een later moment de ideeen rondom e-mail kunnen bespreken en op basis daarvan besluiten of we wel of niet aanpassingen gaan inplannen.

IC206777
CONTRIBUTOR **
door IC206777

Gezien de behoefte lijkt het me niet de vraag OF maar WANNEER het ingepland gaat worden! 😉

John Muijs Politie
CONTRIBUTOR *
door John Muijs Politie

Steeds meer krijg ik de opmerking dat mails naar het werkmailadres niet vaak worden gelezen waardoor het digitaliseren van een proces weerstand oplevert. Daarom is het meer dan een wens om ook mails vanuit het proces naar een privé-mail adres te kunnen sturen. Ik sluit me dan ook volledig aan bij contributor IC206777.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

De status van dit idee is geüpdatet naar ‘In onderzoek’ en er is een relevant label toegevoegd. Reden hiervoor is dat we in 2022 volop zijn begonnen met Youforce clean up ideeën. Voor Self Service hebben we meer dan 600 verschillende ideeën bekeken en beantwoord.

 

Via ‘Nieuws’ verstrekken we regelmatig informatie over de ontwikkelingen van Self Service, zoals in de laatste 4e Algemene update PD Self Service.

 

Om een weloverwogen antwoord te kunnen geven op dit idee combineren we dit met vergelijkbare ideeën met hetzelfde label. Voorbeelden van deze categorieën zijn:

  • Autorisatie en roltoewijzing
  • E-mail
  • Inzet formulier
  • Koppeling Personeelsdossier

 

We zullen de aankomende maanden gaan bepalen of we een dergelijke categorie kunnen toevoegen aan de roadmap voor Self Service. Zodra we dat hebben bepaald zullen we dit idee een definitieve status geven. Dit kan dus zowel ‘realisatie waarschijnlijk’ worden maar ook ‘afgewezen’.