Mijn Communities
Help

Handleiding Gebruikersbeheer

22-04-2024 16:45 (Bijgewerkt op 13-06-2024)
  • 5 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 715 Weergaven

Zoals in dit artikel gemeld, bieden we vanaf dinsdag 4 juni 2024 nieuw Gebruikersbeheer aan.
Inmiddels is dit verder uitgebreid op donderdag 13 juni 2024, zie dit artikel.


Daarom is er een nieuwe, aangepaste handleiding geschreven, zie bijlage (versie juni 2024). 

 

In deze handleiding nemen we je mee in alle processen omtrent gebruikers die beschikbaar zijn in Gebruikersbeheer. Denk hierbij aan het aanmaken, wijzigingen, blokkeren en verwijderen van gebruikers. Deze handleiding is geschreven voor beheerders. 

Opmerkingen
IngeZie
CONTRIBUTOR ***
door IngeZie (Bijgewerkt ‎18-06-2024 14:03 door IngeZie )

goedemiddag, 

 

Voor de medewerkers die bij ons uit dienst zijn, maken wij gebruik van de Onyouforce accounts, zodat deze alsnog hun salarisstrook kunnen blijven inzien. In Youforce account beheer paste ik het zakelijke mailadres dan aan naar het privé mailadres, zodat als de medewerker het wachtwoord is vergeten, deze op zijn/haar privé mailadres binnenkomt. Nu in het nieuwe gebruikersbeheer is dit niet mogelijk. Hoe kan ik dit nog oplossen of zijn er andere/betere ideeën voor medewerkers die uit dienst zijn. 

 

Ben benieuwd hoe andere organisaties hiermee omgaan. 

 

groet,

Inge Zieleman 

PaulvanAchteren
CONTRIBUTOR ***
door PaulvanAchteren

@IngeZie 

 

Hoi Inge,

 

Wij doen dit hier op dezelfde wijze, maar dit kan toch nog steeds?
Via Gebruikersbeheer de medewerker opzoeken en in Gebruikersgegevens [E-mail] en [Externe identiteit] wijzigen. Mijns inziens zou dit moeten werken.

 

Groet,

Paul

IngeZie
CONTRIBUTOR ***
door IngeZie

@PaulvanAchteren

 

Hoi Paul, 

 

Maar ik kan de gebruikersgegevens (e-mail) niet wijzigen en de External Identity gebruiken wij voor SSO. Deze kan ik wel aanpassen, maar hier heeft de medewerker uitdienst niets meer aan. 

Of doe ik nu iets niet goed. 

 

graag hoor ik van je. 

 

groet, 

Inge 

PaulvanAchteren
CONTRIBUTOR ***
door PaulvanAchteren

@IngeZie 

 

Identity heb je uiteraard gelijk in. E-mail kunnen wij echter wel ook wijzigen... 
Misschien kan @Johan Devillé  beter antwoorden wat te doen.

 

Gr. Paul

door Léon van Berkel

@IngeZie 

 

Bedankt voor je vraag - ik zie dat je werkzaam bent bij een gemeente en via Visma Raet en gebruik maakt van de HR module Beaufort. Mijn advies is om deze vraag in de community van Visma Raet te stellen via dit artikel

 

Voor de gebruikers in de zakelijke markt die gebruik maken van HR Core Business is deze vraag ook van belang.

 

Het advies is om in een dergelijke situatie -gebruik van privé e-mailadres, bijvoorbeeld bij uitdiensttreding- dit altijd te wijzigen in HR Core Business bij het veld zakelijk e-mail adres. Dit veld is namelijk het e-mail adres dat we in Gebruikersbeheer gebruiken en hiermee houdt je HR Core Business en Gebruikersbeheer synchroon. Het kan maximaal 4 uur duren voordat de synchronisatie heeft plaatsgevonden.

 

De werkwijze van @PaulvanAchteren is ook een goed alternatief maar dan loop je niet meer synchroon met HR Core Business.