Mijn Communities
Help

Handleiding overstap naar Visma Connect voor onyouforce gebruikers met de Visma Authenticator

11-09-2024 08:11 (Bijgewerkt op 13-09-2024)
  • 9 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 456 Weergaven

18 september vanaf 18:00 uur schakelt Visma Raet over naar een nieuwe leverancier voor authenticatie. Daarom vragen we je om eenmalig enkele extra stappen te doorlopen. Dit proces wordt automatisch gestart zodra je inlogt en hoeft slechts één keer uitgevoerd te worden. Bekijk deze video of volg de volgende stappen:

 

Vul je gebruikersnaam in. Let op: dit is inclusief @onyouforce.com.

SabineKoelewijn_0-1726034051333.png

 

Vul je wachtwoord in.

 

SabineKoelewijn_1-1726034051355.png

 

 

Activeer tweefactorauthenticator.

SabineKoelewijn_2-1726034051338.png

 

 

 

Je ziet nu eerst een scherm om de Visma Authenticator-app te downloaden. Scan de QR-code om de Visma Authenticator te downloaden. Klik daarna op 'Volgende'

SabineKoelewijn_3-1726034051394.png

 

 

Open de Visma Authenticator-app. Klik rechtsboven op het +. Je kunt hier inloggen met jouw onyouforce account of de volgende QR-code scannen.

 

SabineKoelewijn_12-1726034279489.png

 

Vervolgens krijg je dit scherm te zien. Om het proces voor het koppelen van je telefoon af te ronden klik je op 'Accepteren'. 
SabineKoelewijn_13-1726035051850.png

 

 

Vervolgens krijg je de mogelijkheid om je telefoonnummer toe te voegen. Dit is optioneel en je kunt op ‘Volgende’ klikken.

SabineKoelewijn_6-1726034051352.png

 

Daarna krijg je een backup code. Bewaar deze goed, want deze code kan je gebruiken voor de tweefactorauthenticatie wanneer je je telefoon kwijt bent of bent vergeten. 

SabineKoelewijn_7-1726034051329.png

 

Klik op ‘Ik heb de code gekopieerd en veilig opgeslagen.’ en vervolgens op ‘Volgende’. Jouw tweefactorauthenticatie is nu ingeschakeld. 

SabineKoelewijn_8-1726034051351.png

 

Als extra controle om te checken of jij ook echt toegang mag hebben tot de account, krijg je de volgende schermen te zien:

SabineKoelewijn_9-1726034051352.png

 

 


Klik op ‘Verstuur activatiemail’ en open jouw e-mail.

SabineKoelewijn_10-1726034051326.png

 

 Kopieer de code uit de mail, denk hierbij om eventuele spaties. Deze mogen niet worden meegenomen.

SabineKoelewijn_11-1726034051363.png

 

 

Vul de activatiecode uit jouw e-mail in en klik op inloggen. Je bent nu ingelogd in Mijn Youforce!

 

* De uitgevoerde stappen zijn eenmalig. De volgende keer dat je inlogt in Mijn Youforce log je in met jouw gebruikersnaam, wachtwoord en de push notificatie uit de Visma Authenticator 

Opmerkingen
Gerdine
CHAMPION *
door Gerdine

Is het voor ons mogelijk om vooraf de functionaliteit te testen? Ik ben namelijk wel benieuwd naar het verschil tussen Visma Connect en Microsoft Authenticator. 

R Gorissen
CONTRIBUTOR **
door R Gorissen

In de handleiding voor Visma Authenticator app staat een printscreen die verwijst naar de Google authenticator. Is deze te vervangen door een printscreen vanuit Visma authenticator?

RGorissen_0-1726041332126.png

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Gerdine

Dit was mogelijk en we hebben dit ook getest met de pilotgroep, maar deze fase is helaas afgelopen. We zijn deze week begonnen met het opschonen van de test gegevens en het voorbereiden op 18 september, waardoor dit niet meer mogelijk is. 

 

Maar je zou de Visma Authenticator app wel kunnen testen door deze te koppelen aan het account dat je gebruikt voor Visma Home of Mijn VIsma Raet. 

 

Ik ben ook de handleiding aan het aanpassen zodat de Visma Authenticator app daarin toegelicht wordt. 

door Sabine Koelewijn

Dankjewel voor het melden @R Gorissen, we zullen deze feedback meenemen naar Visma Connect en vragen of zij dit aan kunnen passen. 

Jos Kötte
CONTRIBUTOR ***
door Jos Kötte

Hoi Sabine, ook wij hadden graag een handleiding met de Microsoft authenticator App, aangezien wij deze binnen de organisatie voor meerdere toepassingen gebruiken. Het is niet handig om medewerkers steeds opnieuw te vragen een nieuwe App te installeren. Dus als dat mogelijk zou zijn, dan graag. Alvast dank. Groeten, Jos

door Sabine Koelewijn

Hoi @Jos Kötte , 

Deze handleiding is ook beschikbaar en staat op het kennisportaal. 

RichardR
CHAMPION ***
door RichardR (Bijgewerkt ‎12-09-2024 11:30 door RichardR )

@Sabine Koelewijn 

Beste Sabine,

Je gebruikt plaatje van voor Google authenticator terwijl ik hier een verwacht van Visma authenticator.

RichardR_0-1726133292854.png

Dat verkeerde plaatje wordt ook in het filmpje gebruikt.

Met vriendelijke groet,

Richard

Brian de Graaf
CONTRIBUTOR ***
door Brian de Graaf

Dag @Sabine Koelewijn als de gebruiker klikt op “Gebruik een andere authenticator app” Wat is het volgende scherm dan wat men te zien krijgt. Is dat een QR-code die men dan met de andere authenticator kan scannen?
Groetjes,  Brian

door Sabine Koelewijn
Medewerkers