Mijn Communities
Help

Inloggen Mijn Support (4me) via Mijn Visma Raet

door Henk Hesseling

Eerder hebben we je geïnformeerd over ons serviceportaal Mijn Visma Raet en de nieuwe manier van inloggen op Mijn Support (4me) voor het registreren en bekijken van aanvragen. Via deze e-mail willen je graag nogmaals wijzen op de manier van inloggen. Indien je al op deze manier inlogt, is er geen actie nodig.

 

Inloggen Mijn Visma Raet

Je logt als volgt in op Mijn Visma Raet:

HenkHesseling_0-1669732520686.png

 

Eerste keer inloggen

Log je voor de eerste keer in? Klik dan op de optie ‘Wachtwoord vergeten?’. Je ontvangt een e-mail met een link om je wachtwoord in te stellen. Deze link is 24 uur geldig. Is de termijn van 24 uur verstreken? Gebruik dan opnieuw de optie ‘Wachtwoord vergeten?’.

 

HR & Payroll Support

Afgelopen week heeft er groot onderhoud op ons Service Management Systeem (4me) plaatsgevonden. Hiermee is de HR & Payroll Support tegel op de Youforce-startpagina definitief komen te vervallen. Vanaf heden kun je alleen via Mijn Support binnen Mijn Visma Raet aanvragen indienen en/of bekijken.

 

Heb je nog vragen?

Wil je meer weten over Mijn Visma Raet of Mijn Support?

Instructies, kennisartikelen en een Quick reference Card vindt je op onze Community.

 

Mocht je problemen ervaren met het inloggen op basis van bovenstaande informatie, neem dan contact op met het Service Center via 088 230 2727.

 

18 Opmerkingen
karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Afgelopen weekend is er een release uitgevoerd wat direct consequenties had voor de tegel Mijn Support binnen 4ME.

Voor ons is de aanpassing onwerkbaar geworden. Ongeveer 15 collega's kunnen aanvragen indienen en normaal hadden we altijd een prima overzicht hiervan. We konden elkaars aanvragen zien, zonder te taggen etc. De conversie die heeft plaats gevonden heeft ook geleid tot rare situaties, zoals maar een paar aanvragen van een collega zichtbaar, terwijl je niet bent getagd etc.

We snappen deze aanpassing niet en is voor ons niet werkbaar. Het totaal overzicht is nu weg en alle aanvragen kan je alleen van elkaar zien als je blijkbaar 14 collega's elke keer gaat taggen in een aanvraag. Beetje vreemd.

Doe maar een roll-back zou ik zeggen:-)

Linda_FB_WMD
CHAMPION *
door Linda_FB_WMD

Precies! Ik zie ook alleen mijn eigen aanvraag en van de anderen zie ik ze ook niet meer. Dit is niet wenselijk. Overigens zie ik ook geen historie meer, alleen de aanvraag die ik gisteren heb gedaan is zichtbaar.

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@karl Wegner @Linda_FB_WMD mee eens! Er is geen inzage meer in tickets die collega's hebben ingediend (op een enkele geval na?). Dit is niet handig, maar ook verstorend omdat bij afwezigheid van de betreffende collega of mijzelf de aanvragen wel geraadpleegd en aangepast moeten kunnen worden.

door Brian van de Grift

@Linda_FB_WMD @karl Wegner Het niet kunnen inzien van aanvragen van anderen is alleen van toepassing op openstaande aanvragen van voor het grote onderhoud. Op nieuwe aanvragen is de reguliere werkwijze van toepassing. voor de tijdelijke overbrugging van de "oude" aanvragen is een workaround beschikbaar. Hiervoor is dit kennisartikel beschikbaar. Wij onderzoeken nog of wij verder kunnen ondersteunen.

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

@Anonymous Klopt niet helemaal. Kies ik voor Alle aanvragen, dan zie ik niet alle actuele aanvragen en bij het kopje Afgehandeldop de eerste pagina zie ik maar een paar afgeronde aanvragen. Wat ik daar mis is de regel om door de pagina's te scrollen. Deze regel krijg ik wel als ik kies voor Mijn aanvragen. Lijkt mij niet correct.

Overigens de link naar het kennisartikel werkt niet bij mij. Ik krijg een inlogscherm waar ik naam en wachtwoord dien op te geven. Ik verwacht meteen naar het kennisartikel te kunnen gaan.

door José Ursem- van Ruitenbeek

@Linda_FB_WMD  en @karl Wegner de link naar het kennis artikel moet zijn 

4Me aanvragen 

Erna Boxma-Kremer
CONTRIBUTOR *
door Erna Boxma-Kremer

inderdaad een niet werkbare situatie, wil graag een totaal overzicht van alle call's. Ook die van mijn collega's.

Ans Bruggink
CONTRIBUTOR *
door Ans Bruggink

Ook voor ons is het een onwerkbare situatie. Wij konden de aanvragen van elkaar zien. Daardoor was het mogelijk om bij afwezigheid de aanvragen over te nemen. Dit kan nu niet meer bij ziekte of onverwachtse afwezigheid. Heel onhandig.

Esther Cobbins
CONTRIBUTOR ***
door Esther Cobbins

Ook voor ons is dit een onwerkbare situatie. Wij moeten elkaars meldingen kunnen zien.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Wanneer ik op de link van @José Ursem- van Ruitenbeek klik (https://customers-raet.itrp.com/knowledge_articles/86599) dan krijg ik een 404-error

Raymond_de_Rozario_0-1669966252536.png

Wanneer ik op de link van @Brian van de Grift klik (https://sc-raet.itrp.com/knowledge_articles/86599) dan krijg ik onderstaande inlogscherm:

Raymond_de_Rozario_0-1669966444227.png

 

Ook hier is de lijst met "alle aanvragen" veel te klein. Dit is inderdaad onacceptabel, en onwerkbaar. Zo valt er niets over te nemen en zijn wij verplicht om het meldingsnummer "ergens" op te slaan. 

 

 

Linda_FB_WMD
CHAMPION *
door Linda_FB_WMD

De link naar het kennisartikel doet het bij mij ook niet. Via de oude link (https://raet.itrp.com/self-service) kom ik niet meer in 4Me. Via Mijn Visma wel, maar daar zie ik dus maar 1 aanvraag van mijzelf. Mijn andere aanvragen, van voor deze week, zie ik niet en van mijn collega's ook niet. Ik had nog een aantal lopende tickets waar ik nu dus niet meer bij kan. O.a. een consultancy aanvraag. Daar kan niemand nu meer bij.  Dit is echt niet werkbaar. Zo gaan er dingen mis lopen.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Een wijziging die ik net zo erg vind, misschien zelfs erger:

 

de zoekfunctie binnen 4Me laat wanneer je op woorden zoekt (in ieder geval bij mij) alleen kennisdocumenten zien. ik kan pas een melding terugvinden wanneer ik op het meldingsnummer zoek. Ik kan mijn melding dus wel zoeken op 29939191, maar wanneer ik zoek op "Organisatorische eenheid en Roltoewijzing ", wat een onderdeel is van het onderwerp, dan krijg ik alleen kennisdocumenten/uiltjes... 

door José Ursem- van Ruitenbeek

Ik zie dat jullie nog problemen ondervinden om het kennisartikel "MVR  ik kan alleen mijn eigen aanvragen zien in Support"

te vinden.

In het zoek venster in Mijn support start pagina kan je altijd zoeken op een titel van een kennisartikel

JosUrsemvanRuitenbeek_3-1670247802699.png

 

 


Voor jullie gemak heb ik de tekst hieronder geplaatst:

Per 1 augustus 2021 is Visma | Raet gesplitst in Visma | Raet en Visma | YouServe.  Vrijdag 25 november is deze splitsing ook doorgevoerd in ons Supportsysteem 4ME.
Je krijgt daardoor als klant een andere weergave te zien na het starten van Mijn Support.

  • De aanvragen voor 25 november 2022 zijn op dit moment alleen zichtbaar voor de aanvrager.
  • Aanvragen vanaf 25 november 2022 zijn zichtbaar voor de aanvrager en overige collega’s.

In onderstaande workaround staat beschreven hoe je de oude aanvragen zichtbaar kunt maken voor alle collega’s.
Het Service Center kan dit nu niet veranderen maar onderzoekt de mogelijkheid voor een betere workaround. Als hier meer duidelijkheid over is ontvang je een update.

 

Workaround:
Oude aanvragen van andere collega’s kun je zien als de eigenaar van de melding jou in de melding tagt (@naam ). Wanneer je deze melding vanuit de mail opent kan je kiezen voor volgen met het oogje.
De meldingen vind je terug in het onderstaande menu:
Navigeer hiervoor naar ‘Mijn Aanvragen’. Hier staan de verschillende opties
o.a. persoonlijke aanvragen en Mijn volglijst.

 

JosUrsemvanRuitenbeek_1-1670247148449.png

 

Mocht je nog problemen ervaren met het inzien van openstaande aanvragen van jezelf of een collega, dien dan een aanvraag in via Support. Wij proberen je dan zo spoedig mogelijk te helpen, omdat we dan precies weten wie je bent en bij welke klant je hoort.

 

 

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@José Ursem- van Ruitenbeek jouw menu ziet er anders uit dan de mijne.

 

Raymond_de_Rozario_0-1670248406177.png

 

Het grootste gemis is dat ik nu niet meer kan zoeken op meldingen. Voorheen zocht ik op bepaalde steekwoorden waarvan ik zeker wist dat ze in het onderwerp, of anders in de melding zelf voorkwamen. Dit is nu niet meer mogelijk. Onder alle aanvragen staan bij mij maar 14 meldingen, dit is iets meer dan 1 pagina. Wanneer ik naar mijn eigen lijst kijk dan zijn dit 43 pagina's (dik 500 meldingen). Ik werk pas 3 jaar bij P&O en er zijn collega's die meer meldingen maken dan ik. Waar kan ik deze vinden? Moeten mijn collega's dan in al die meldingen die zij voor 25-11 hebben gemaakt de andere collega's in taggen? En moet ik dan vervolgens op de link klikken zodat ik de melding kan volgen?

 

En waarom kan ik alleen een export doen bij "alle aanvragen" en niet bij mijn eigen, of de volglijst?

 

 

door José Ursem- van Ruitenbeek

@Raymond_de_Rozario Kan jij een aanvraag invoeren via Mijn Support met jouw specifieke situatie? Zodat we dat voor jou kunnen uitzoeken. 

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@José Ursem- van Ruitenbeek , zou je meteen kunnen meenemen dat het niet mogelijk is om een software probleem van 4Me te melden:

Raymond_de_Rozario_0-1670251921638.png

 

door José Ursem- van Ruitenbeek

@Raymond_de_Rozario Goedemorgen , fijn dat je een melding hebt aangemaakt. Hierin wordt ook je probleem met het niet beschikbaar hebben van Mijn Visma Raet meegenomen. 

Vanaf nu bespreken wij jouw probleem verder in je aanvraag.