Mijn Communities
Help

Flex Benefits migratie naar Azure - Meldingen

door André Visschers (Bijgewerkt ‎20-03-2024 17:23 door André Visschers VISMA )

Update 20 maart - 17:15 uur

We gaan vanavond om 18:00 uur een hotfix installeren. Hierdoor zal Flex Benefits enkele minuten niet beschikbaar zijn.
De hotfix bevat de volgende aanpassingen:

 

1. Exportfunctie
Er kwamen nog foutmeldingen bij het gebruik van de knoppen op het venster Exportbestanden. Deze fouten zijn opgelost.
Het versturen van de exportbestanden naar HR Core Beaufort is gisteren opgelost.

 

2. Verkeerde flexpakketnaam

De naam van de flexpakketten werd op sommige vensters nog fout afgebeeld.  Je zag dan de naam van het flexpakket van een andere organisatie. Maar als je het flexpakket opende, dan zal je wel de gegevens van jouw eigen organisatie.   Deze fout is (nogmaals) verbeterd.

 

Update 19 maart - 19:00 uur

Huidige status van de 2 problemen:

 

1. Exportbestanden komen niet aan in HR Core Beaufort.
Er zat een fout in de functie voor het versturen van de exportbestanden. Dit is vanmiddag verbeterd. Eén beheerder heeft gemeld dat hun exportbestand in HR Core Beaufort is ingelezen. Volgens onze programmeur zijn er vanmiddag (ca. 16:30 uur) 12 bestanden opgestuurd van verschillende organisaties.
Het voorbehoud van eerder vandaag om geen nieuwe export te starten trek ik hierbij in.
We gaan woensdag verder met onderzoeken of het echt voor iedereen is opgelost.

 

2. Voor medewerkers met meer dan één dienstverband.

Deze fout is opgelost.

De aanvragen van medewerkers met meer dan één dienstverband, waarbij bij het indienen van de aanvraag een foutmelding kwam, hebben we vanmiddag (ca. 16:30 uur) d.m.v. een datafix opnieuw ingediend. Hierbij zijn geen fouten voorgekomen.

 

Update 19 maart - 15:00 uur

We hebben zojuist een nieuwe versie geïnstalleerd van Flex Benefits. Deze versie zal de volgende problemen oplossen:

 

1. Beheerders en medewerkers krijgen bij het starten van Flex Benefits de foutmelding:
Er is een fout opgetreden bij het uitvoeren van de autorisatie: TryAuthorize error: No employments found and no customer administrator found for a user.

 

2. Een beheerder krijgt bij het starten van Flex Benefits de foutmelding:
Niet de gehele primaire sleutel van tabel [Werknemer] is ingevuld! (Missend WerknemerID). Ga terug om de fout te herstellen indien mogelijk.

 

3. Een beheerder opent het flexpakket selectievenster. Hij ziet de naam van een flexpakket van een andere organisatie. Als hij daarna het "vreemde" flexpakket opent, dan ziet hij wel weer de gegevens van zijn eigen flexpakket.


De volgende problemen zijn nog in onderzoek:

 

1. De beheerder heeft de export voor maart gedraaid. Volgens Flex Benefits is de export gelukt. Maar het exportbestand komt niet aan in HR Core Beaufort.

 

2. Voor medewerkers met meer dan één dienstverband.
Flex Benefits toont verkeerde waarden als beschikbaar bedrag/aantal uren voor een bron
Er komt een foutmelding bij het indienen van een keuze.

 

Update 19 maart - 10:00 uur

De problemen bij het starten van Flex Benefits zijn nog niet voor alle gebruikers opgelost. Sommige gebruikers kunnen het programma gebruiken, andere niet.  Wij zijn bezig met het oplossen van de problemen en verwachten rond lunchtijd een nieuwe versie te kunnen installeren.

 

De onderhoudspagina's zijn verwijderd. Als jullie de onderhoudspagina nog zien, dan ligt dat aan de cache van je lokale browser. Je kunt dit oplossen door Flex Benefits te openen in incognito-modus of door alle browservensters te sluiten en alle cookies en lokale internetbestanden te verwijderen.

 

Maandag 18 maart

Vandaag hebben we een aantal meldingen ontvangen over fouten bij het openen van Flex Benefits. Daarom hebben we Flex Benefits in onderhoudsmodus moeten zetten.


De meldingen kunnen verdeeld worden in 2 groepen.

 

1. Meldingen die betrekking hebben op de autorisatie van gebruikers in Flex Benefits. Wij gaan deze meldingen vandaag oplossen.

 

2. Meldingen die betrekking hebben op de toegang tot Flex Benefits. Deze meldingen worden veroorzaakt door de firewall-instellingen van jullie organisaties.
De firewall moet toestemming geven voor het openen van Flex Benefits. Het Flex Benefits programma is verhuisd naar een andere lokatie, namelijk naar de Azure cloud.
Jullie ICT-afdeling moet de firewall-instellingen aanpassen en toestemming geven voor het openen van de url: https://yf.flexbenefits.youforce.app/

 

Migratie 16/17 maart

We hebben het Flex Benefits programma en de database het afgelopen weekend gemigreerd van de KPN cloud naar de Microsoft Azure cloud.
Deze migratie zelf is succesvol verlopen. We hebben het programma zondagmiddag weer opengesteld.

61 Opmerkingen
Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

@André Visschers Ik krijg deze melding 

The requested content does not exist.

 

  • HttpStatusCode: 404
  • ErrorCode: WebContentNotFound
  • RequestId : 732aa101-801e-006b-5f39-79b6fd000000
  • TimeStamp : 2024-03-18T13:38:11.5897282Z
door André Visschers

@Anja Brouwer1 
Wanneer komt deze melding?

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

@André Visschers Als ik in mijn Youforce (persoonlijk) op een onderdeel van Flex klikte. Net weer geprobeerd. Nu werkt het weer. Ik kan overal bij.

 

PaulvanAchteren
CONTRIBUTOR ***
door PaulvanAchteren

@André Visschers 

 

Heeft de volgende melding te maken met 1 (autorisatie) of 2 (toegang).

Ik denk met 1. Wat is de verwachting dat dit dan is opgelost? Medewerkers kunnen bij ons nl. uiterlijk vandaag een keuze indienen voor de aanstaande salarisbetaling en anders laten we het een dag langer open staan.

 

PaulvanAchteren_0-1710771746382.png

 

Ik hoor graag van je.

 

Groet,

Paul

door André Visschers

@PaulvanAchteren 
Jouw melding wordt veroorzaakt door een autorisatieprobleem.  Dat ligt bij ons. Wij zijn bezig met het oplossen van het probleem. Het lijkt er nu op dat het is opgelost voor organisaties die HR Core Beaufort gebruiken, maar er speelt nog een probleem bij organisaties die HR Core Business gebruiken. Wij zijn druk bezig om dit op te lossen. Ik weet nog niet hoe lang dit duurt.

Rob99
CHAMPION **
door Rob99

Toch ook maar even een opmerking plaatsen want zodra ik op de link klik van het artikel of bijvoorbeeld op een flex onderdeel zoals 'aanschaf fiets' of 'kopen verlof' dan krijg ik de melding dat de website in onderhoud is. Bij mij werkt er dus nog niets en ik heb van medewerkers inmiddels ook meerdere meldingen ontvangen. Ik vind het vreemd dat hierboven een reactie staat dat alles inmiddels weer zou werken.

Ik neem aan dat er nog bepaalde acties gedaan moeten worden door Visma. Kunnen jullie aangeven wat die acties precies inhouden en kunnen jullie ook aangeven wanneer die acties klaar zullen zijn?

 

Rob99
CHAMPION **
door Rob99

@André Visschers : ik denk dat onze meldingen elkaar gekruist hebben. Wij wachten even af.

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

@André Visschers Inmiddels kan ik er ook niet meer bij. Bij ons speelt het autorisatieprobleem.

ArianneB
CHAMPION *
door ArianneB

@André Visschers    Zodra ik naar profiel Beheer ga krijg ik onderstaande melding:

ArianneB_0-1710831881974.png

Alle menukeuzes zijn wel beschikbaar, maar bijv onderdeel Goedkeuren is helemaal leeg.

De keuzes staan wel weer bij Overzicht alle keuzes, maar we kunnen dus niks goedkeuren.

Gaat dus niet goed.

Daarnaast opent er ook geen apart scherm bij het exporteren van keuzes zoals in de Release Notes is aangekondigd.

Graag een update van de status.

 

Diana9
CONTRIBUTOR ***
door Diana9

Ik krijg nog steeds de pagina met de onderhoudsmelding te zien bij openen van FB......

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

Ik krijg de onderhoudsmelding te zien in mijn persoonlijke flex en als beheerder krijg ik dezelfde melding als Arianne B

Myrtille Dullaert
CONTRIBUTOR **
door Myrtille Dullaert

Bij ons ziet de ene functioneel beheerder alles, sommigen zien de onderhoudspagina bij alle keuzes, weer een ander ziet een stekker bij sommige onderdelen. We hebben allemaal dezelfde rechten. 

Rob99
CHAMPION **
door Rob99

Kan er een status update gegeven worden van het probleem?

door André Visschers

@ArianneB  en @Anja Brouwer1 
Bedankt voor het doorgeven van dit probleem.  We gaan het probleem onderzoeken en zullen het zo spoedig mogelijk oplossen. 
Advies:  de export van keuzegegevens niet starten, want ik kan nu niet overzien of dat wel goed gaat.

RichardR
CHAMPION **
door RichardR

@André Visschers , kan de oude url voor flex benefits zonder probleem worden verwijderd uit de firewall.

OP die manier blijft het overzichtelijk.

Met vriendelijke groet,

Richard

door André Visschers

@RichardR 
Ja de oude url kan worden verwijderd uit de firewall instellingen.

ArianneB
CHAMPION *
door ArianneB

@André Visschers ook werknemers ondervinden problemen met het indienen van keuzes. Het saldo van bedragen klopt niet.

RichardR
CHAMPION **
door RichardR

@André Visschers , is er een update?

 

Nia
CONTRIBUTOR *
door Nia

Flex benefits werkt hier wel, maar is tergend traag

Leo Vis1
CONTRIBUTOR ***
door Leo Vis1

De beheeromgeving is qua performance wel als vanouds, maar de omgeving van de medewerker is ook bij ons erg traag.

ArianneB
CHAMPION *
door ArianneB

@Leo Vis1 Wij als beheerders hebben geen keuze meer om naar werknemersprofiel te gaan en ook kunnen we geen keuzes goedkeuren, dus beheeromgeving is bij ons niet als vanouds.

door André Visschers

@Nia 
Bedankt voor deze melding. We hebben de instellingen van de Azure server aangepast waardoor de performance verbeterd.

PaulvanAchteren
CONTRIBUTOR ***
door PaulvanAchteren

@André Visschers 

Wij komen er nog steeds niet in en krijgen de volgende melding:

PaulvanAchteren_0-1710862649028.png

Wat te doen om dit op te lossen?

 

Ik hoor het graag.

 

Gr. Paul

 

door André Visschers

@PaulvanAchteren 
Heb je onderstaande geprobeerd:
De onderhoudspagina's zijn verwijderd. Als jullie de onderhoudspagina nog zien, dan ligt dat aan de cache van je lokale browser. Je kunt dit oplossen door Flex Benefits te openen in incognito-modus of door alle browservensters te sluiten en alle cookies en lokale internetbestanden te verwijderen.

PaulvanAchteren
CONTRIBUTOR ***
door PaulvanAchteren

@André Visschers 

 

Bedankt André,

 

Ik heb de cookies verwijderd en eea werkt nu weer.

 

Gr. Paul

Rob99
CHAMPION **
door Rob99

Graag een status update per vandaag want volgens mij werkt het nog niet helemaal lekker. Ik kom er namelijk (nog) niet op de normale manier in zoals vroeger (voor de migratie van 16+17 maart). Mogen we wel of niet iets doen met Flex Benefits als je er toch in gekomen lijkt te zijn?

door André Visschers

@Rob99 
Als er nog iets fout gaat, kun je dan een request aanmaken in 4Me met een omschrijving en printscreens van de fout?
Als Flex Benefits wel kunt openen en alles ziet er goed uit, dan mag je Flex Benefits gebruiken.

ArianneB
CHAMPION *
door ArianneB

Saldo IKB in Flex klopt niet. Geldt iig voor werknemers die in eerdere maand een opname hebben gedaan vanuit het IKB.

Hiervoor is ticket aangemaakt.

Zijn er meer klanten die hier last van hebben?

Rob99
CHAMPION **
door Rob99 (Bijgewerkt ‎21-03-2024 11:47 door Rob99 )

Ik voel nu een dringende NOODZAAK om te reageren want betekent dit nu dat wij voor iedere medewerker na moeten gaan of de gegevens nog kloppen. Ik mag toch echt hopen dat dit niet het geval gaat zijn want om dit voor 600-700 man na te gaan gaat dit toch heel veel tijd kosten lijkt me. Ik heb wel andere dingen te doen en daar heb ik mijn handen al vol aan. Ik verwacht hier dan ook minstens de ondersteuning van Visma en dat zij aangeven hoe dit gecontroleerd moet gaan worden. Tevens mogen ze nadenken om wat hulpmiddelen daarbij aan te reiken. Graag dan ook een reactie van Visma op deze reactie.

Rob99
CHAMPION **
door Rob99

@André Visschers : Het lijkt erop dat we inmiddels in Flex Benefits kunnen komen. Ik stond net op het punt om een bericht te plaatsen op intranet toen het ineens wel werkte. Blij dat het werkt maar minder blij dat er toch wel wat zaken fout gegaan kunnen zijn waardoor de gegevens niet meer kloppen. Zie mijn vorige bericht hierover.

Jeltje Bakker-Postma
CONTRIBUTOR ***
door Jeltje Bakker-Postma

@André Visschers 
De URL is door onze ICT aangepast en cookies etc. heb ik verwijderd. Toch krijg ik als ik Mijn Youforce op start eerst  nog de stekker melding. Dit duurt heel even en vervolgens komt wel de pagina naar voren waarin ik kan kiezen om als rol Werknemer of om als rol Beheerder in te loggen. Op zich is dit wel vreemd omdat ik onder tabblad Persoonlijk erin ga en niet onder tabblad Beheer - configuratie Flex Benefits. Kies ik voor de rol werknemer dan komt uiteindelijk wel het welkomstscherm.
Heb ik eenmaal gekozen voor de rol van Beheerder, maakt niet uit of dit in Flex Benefits op tabblad Persoonlijk is of Configuratie Flex Benefits op tabblad Beheer, dan kom ik er niet meer in als werknemer en krijg dan de melding dat ik geen toegangsrechten heb voor de applicatie. Moet vervolgens de browser helemaal afsluiten, cookies verwijderen en dan browser en Mijn Youforce opnieuw op starten om toegang te krijgen als werknemer. Ik zal hiervoor een call aanmaken met printscreens ed erbij. 

Svanbenthem
CONTRIBUTOR **
door Svanbenthem

De stekker melding had ik wel met de eerste keer opstarten, daarna niet meer.

Helaas klopt het bedrag van de uitbetaling voor de nieuwe periode niet meer. De uitbetaling van de vorige maand wordt niet in mindering gebracht.

Ik heb hier al een call voor aangemaakt.

door André Visschers

Bedankt voor jullie meldingen. 
Voor de afhandeling van de meldingen is het voor ons gemakkelijker als jullie een call aanmaken in 4Me met de specifieke melding, een printscreen en vermelding van de gebruiker bij wie het voorkomt. Voor wie al een call aangemaakt heeft, alvast bedankt. We zullen de calls zo spoedig mogelijk oppakken.

PaulvanAchteren
CONTRIBUTOR ***
door PaulvanAchteren

@André Visschers 

 

Reeds meerdere tickets ingediend via 4Me, dus dat loopt wel.

Echter gisterochtend ook een ticket ingediend met de vraag waar veel medewerkers nu tegenaan lopen, waarop ik nog geen reactie heb gehad. Wanneer kan ik daar reactie op verwachten? Ik wil de medewerkers nl. antwoorden/ informeren.

 

Het gaat om het volgende:

Medewerker krijgt na inloggen op Flex Benefits een scherm met meerdere nummers waaruit moet worden gekozen. De nummers zijn voor mij niet naar de persoon te herleiden. Welke keuze moet men maken en wat is de consequentie bij een verkeerde keuze?

 

Voorbeeld:

PaulvanAchteren_0-1711029849379.png

 

Graag een reactie.

 

Groet,

Paul

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

Beste @André Visschers 

 

Helaas bij ons zien alle medewerkers (1200) in 1e instantie de stekker en na 10 seconden komen ze in Flex.

Bij een andere klant van ons hetzelfde.

Onze ICT heeft de URL opgenomen in de FIREWALL helaas geen resultaat. Ook via private venster opstarten krijgen we eerst de stekker in beeld. Ik heb hiervan een call aangemaakt maar de oplossingen die jullie aangeven werken voor ons niet.

Graag hoor ik van je.

 

gr. Harold

door André Visschers

Beste @PaulvanAchteren 
Onze programmeurs zijn op dit moment bezig met de oplossing van jouw melding. We zullen meer informatie plaatsen op het selectievenster.  Tevens wordt de controle hersteld dat als er maar één actueel dienstverband is, dat dit selectievenster dan niet wordt getoond. Het releasemoment is nog niet bekend.

door André Visschers

Stekkermelding

Wij zullen de meldingen over de pagina met de stekker ook binnenkort oppakken.

Ledoux
CONTRIBUTOR **
door Ledoux

Hallo,

Mag ik ook wat hulp want bij WML werkt de flex Benefits planner al de hele week niet meer.

Ik krijg geen reactie op mijn aangemaakte call.

Zelf ben ik ana het proberen om de boel weer vlot te trekken.

Het lijkt alsof de overgang naar de Cloud voor ons van alles omveer heeft getrokken.

Medewerkers kunnen wel in hun dossier maar geen flex benefits benaderen.

door André Visschers

Hallo @Ledoux 
Je hebt gelijk, sinds de overgang naar Azure kunnen de medewerkers van WML niet in Flex Benefits. Wij hebben de oorzaak gevonden. Dit komt doordat jullie geen gebruik maken van HR Core Beaufort van Visma|Raet, maar van een HR-systeem van derden. Bij jullie medewerkers ontbreken er gegevens. Hierdoor gaat de koppeling tussen MijnYouforce en Flex Benefits niet goed.  Onze programmeurs zijn bezig om hiervoor een alternatief te bouwen.

PaulvanAchteren
CONTRIBUTOR ***
door PaulvanAchteren

@André Visschers 

 

Wij hebben te maken met een collega die in Edge (de standaard browser bij ons) nadat hij de cookies heeft verwijderd nog steeds de onderhoudspagina krijgt. Ik heb met de medewerker meegekeken en hij verwijdert de cookies op de juiste wijze, maar toch verschijnt de onderhoudspagina nog steeds. Heb jij een idee hoe dat kan? ps. Via FireFox komt hij er wel in, maar wij zien graag dat onze medewerkers alles in Edge (kunnen) doen.

 

Ik hoor graag van je.

 

Groet,

Paul

Danny van Dellen
CONTRIBUTOR ***
door Danny van Dellen

@André Visschers  zijn er nog steeds problemen rondom FlexBenefits de ene keer krijg ik een melding inzake onderhoud. het is erg traag. wij hebben nu een werknemer die in dienst is gekomen in maart, deze werknemer wil nu vanaf april IKB uit laten betalen echter heeft zij geen opbouw. wij hebben maart verloond dus de opbouw zou er in moeten staan.

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

@André Visschers 

 

dag Andre.  Ik wil even een update geven.

 

Onze medewerkers loggen in, in YF via verkorte email adres. (SSO) bijv. hr1606@sittard-geleen.nl

Als ze vervolgens klikken op een flex proces, dan verschijnt heel eventjes de stekker en vervolgens verschijnt nu het inlogscherm van YF.  Dit was gisteren niet, toen bleef de stekker de hele tijd zichtbaar.

Als ze dan weer hun verkorte email adres opgeven verschijnt de melding "Sorry we kunnen gebruikersnaam en of wachtwoord niet vinden.

Onze medewerkers kunnen nu al een week geen keuzes binnen flex benefits indienen. Jullie zetten flex om naar Azure en de klant ervaart problemen.  Sorry, maar dit is wederom een voorbeeld dat jullie niet voldoende testen bij technische wijzigingen!

 

Gr. Harold

 

 

door André Visschers

@PaulvanAchteren 
Het verwijderen van alle cookies en gecachte internetbestanden uit Edge zou volgen mij moeten helpen.

AndrVisschers_0-1711110023012.png

 

door André Visschers

@Danny van Dellen 
Wij werken aan de performance van Flex Benefits in Azure.

Zou je voor het ontbrekende IKB-budget voor april een request kunnen aanmaken in 4Me met de gegevens van de medewerker?

door André Visschers

@Harold Reijnders 
Ik heb jouw melding doorgegeven aan de programmeurs. Ze gaan hier naar kijken.

Leo Vis1
CONTRIBUTOR ***
door Leo Vis1

@André Visschers Het ging van de week best goed met Flex Benefits, behoudens wat ik een request heb vermeld over het Thuiswerkbudget. Maar vanaf vanmiddag gaat het helaas mis, nadat we SSO Youforce hebben gestart en daarna naar Flex Benefits gaan, krijgen we het reguliere inlogscherm van Youforce te zien. Ik maak ook hiervan een request.

Annemarie van der Geest
CONTRIBUTOR ***
door Annemarie van der Geest

Wij hebben dezelfde problemen met Flex Benefits:

- We kunnen niet inloggen als beheerder en niet als medewerker

- Budget van april wordt niet meegenomen

Ik wilde het maar even melden. We hopen op een spoedige oplossing!

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

@André Visschers 

 

Een medewerker van onze ict heeft gezien dat achter de URL een certificaat zit, die verlopen is.

Kan het hiermee te maken hebben?

Gr. Harold

 

HaroldReijnders_0-1711356586398.png

 

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

Beste @André Visschers , is er al iets meer bekend?

 

Een ICT medewerker, zag dat er "achter" de URL  een certificaat zit, die verlopen is.  Kan het hieraan soms liggen, dat wij de stekker zien?

 

Gr. Harold

 

Flex certificaat knipsel.JPG

 

 

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

@André Visschers Sorry per ongeluk 2e berichtje gemaakt.

gr. Harold