Mijn Communities
Help

Afscheid nemen van Toegangsbeheer

door Marloes Feenstra

Na een uitvoerige ontwikkeling, samen met klanten, gaan we binnenkort over op dé nieuwe startpagina: Mijn Youforce.

Om optimaal gebruik te maken van de procesgestuurde weergave is het noodzakelijk dat je gebruik maakt van Autorisatiebeheer.

 

Autorisatiebeheer zal de gehele (en nog meer) functionaliteit van Toegangsbeheer over gaan nemen. 

 

 Autorisatiebeheer heeft ten opzichte van Toegangsbeheer de volgende verbeteringen: 

  • Gemakkelijker autorisaties aanmaken op basis van rollen uit HR Core Beaufort
  • Groepsgewijs autorisaties toekennen is eenvoudiger. Wanneer je een autorisatie aanmaakt op een rol dan worden de autorisaties voor gebruikers met deze rollen automatisch bijgewerkt. 
  • Eventueel met onderscheid op basis van organisatorische eenheid vanuit Beaufort. Zo kan je bijvoorbeeld de module ‘Gewerkte dagen’ alleen toekennen aan gebruikers die op kantoor werken, door alleen deze organisatorische eenheden toe te voegen. 
  • Een nieuwe module met moderne look en feel 

 

Maak je nog gebruik van Beaufort in huis (on-premise)?

Dan hoef je voor nu niets te doen. Tijdens de migratie naar Beaufort Online ga je samen met de consultant Autorisatiebeheer inrichten.

 

Wat wordt van jou verwacht?

Voor jouw organisatie betekent dit dat er een overgang gaat plaatsvinden van het huidige Toegangsbeheer naar Autorisatiebeheer. In Autorisatiebeheer wordt niet meer geautoriseerd op basis van een module, maar op bepaalde rechten binnen een module. Deze autorisaties en rechten kun je zelf in Autorisatiebeheer aanmaken.
 

Hoe helpen wij jou hierbij?

We hebben afgelopen periode workshops gegeven over Autorisatiebeheer, die door velen van jullie gevolgd zijn. In deze workshop hebben we jullie stap voor stap meegenomen in de inrichting van Autorisatiebeheer.

Heb je deze workshop gemist? Of wil je deze nogmaals volgen?
Bekijk dan hier de workshop Zorgeloos aan de slag met Autorisatiebeheer’.
Tijdens het terugkijken van de workshop kun je direct beginnen met inrichten.

Daarnaast hebben we ook alle Meest gestelde vragen Autorisatiebeheer verzameld.

 

Welke kennisartikelen hebben we nog meer?

Naast de workshop zijn er nog handige kennisartikelen:

Klaar?
Ben je helemaal klaar met het inrichten van Autorisatiebeheer en wil je niet meer op twee plekken de rechten bijhouden, maak dan Autorisatiebeheer leidend middels een ticket. In dit bericht lees je hoe je het ticket kan aanmaken.

 

Deadline

Een volgende stap is het afscheid nemen van toegangsbeheer, je hebt hiervoor tot uiterlijk 1 april 2024. Vanaf dan zal Toegangsbeheer niet meer beschikbaar zijn.

Wat als ik niets doe?
Als je niet autorisaties inricht in Autorisatiebeheer zal je, per 1 april 2024, geen toegang hebben tot jouw beschikbare modules binnen Mijn Youforce

 

Als je toch nog ergens tegenaan loopt staan onze collega’s van het Service Center paraat om je vragen te beantwoorden.
Uiteraard kun je bij vragen ook altijd contact opnemen met jouw Customer Success Manager.