Mijn Communities
Help

Vanaf 23 december: Ongelezen notificaties & split tussen HR voor anderen en persoonlijk

door Lotte van Dijk (Bijgewerkt ‎19-12-2024 09:52 door Sabine Koelewijn VISMA )

Misschien had je het afgelopen maandag heel kort in Youforce gezien want we zouden natuurlijk eigenlijk 16 december live gaan met de nieuwe functionaliteiten in de inbox. Helaas op het moment dat we de release hadden gedaan zagen wij in onze logs dat de performance achteruit was gegaan. 
Om die reden hebben wij de wijziging teruggedraaid en heeft het team heel hard gewerkt aan verbeteringen. Inmiddels ziet het er erg goed uit en zijn we er zeker van dat we aanstaande maandag net voor kerst live kunnen met de nieuwe functionaliteiten. 

Geen zin om te lezen? Hierbij een video waarin we de wijzigingen uitleggen. Je mag deze video uiteraard ook delen binnen jouw organisatie.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In een eerder artikel over de toekomst van de inbox hadden we al aangekondigd dat er een duidelijke scheiding komt tussen notificaties voor HR voor anderen en Persoonlijk. 
We zijn blij dat we dit nieuws eindelijk met jullie kunnen delen! Het heeft wat tijd gekost om dit goed te implementeren, omdat alleen het scheiden van notificaties niet genoeg bleek te zijn.

Waarom extra functionaliteit nodig was

Stel je het volgende scenario voor:

Een manager heeft toegang tot zowel de switch HR voor anderen als Persoonlijk. Op het moment dat de manager op het tabblad Persoonlijk bezig is met het indienen van een eigen aanvraag, ontvangt hij/zij ook een taak om een declaratie van een medewerker goed te keuren. Hoe weet de manager dat deze nieuwe taak is binnengekomen?

Om dit probleem op te lossen, hebben we extra functionaliteiten toegevoegd: inzicht in ongelezen notificaties.

Hoe herken je ongelezen notificaties?

We hebben verschillende manieren ontwikkeld om ongelezen notificaties zichtbaar te maken:

1. Oranje badge bij switches
    1. In de header zie je per switch een oranje badge met het aantal ongelezen notificaties.
    2. Deze badge verschijnt alleen als je meerdere switches hebt. Medewerkers zonder switch zien deze badge niet.
    3. Voor applicatieweergave zullen alle notificaties onder de switch applicaties te zien zijn. Tevens heb je als gebruiker ook de oranje badge als je het tabblad beheer hebt en er zijn ongelezen notificaties in jouw inbox. 
  2. Ongelezen notificaties in de inbox header
    1. Bovenaan de inbox wordt het totaal aantal ongelezen notificaties weergegeven.
  3. Oranje bolletje per notificatie
    1. Bij elke ongelezen notificatie verschijnt een klein oranje bolletje.

Hoe markeer je notificaties als gelezen of ongelezen?

Je kunt op verschillende manieren de status van notificaties aanpassen:

1. Per notificatie: Gebruik het meer-opties menu (de drie bolletjes onder elkaar) om een notificatie te markeren als gelezen of juist als ongelezen.
  2. Bij openen: Zodra je een notificatie opent, wordt deze automatisch als gelezen gemarkeerd.
  3. Alles in één keer markeren: In de header van de inbox kun je via de meer-opties alles in één keer markeren als gelezen.

Wat levert dit op?

Met deze verbeteringen bieden we een overzichtelijke verdeling van notificaties. Als manager of professional raak je geen belangrijke notificaties meer kwijt in de stroom van de vele taken en notificaties.

We hopen dat je met deze aanpassingen prettiger werkt en meer controle hebt over je inbox. Laat ons weten wat je ervan vindt!

7 Opmerkingen
Ingeborg Ebbers
CHAMPION *
door Ingeborg Ebbers

Hallo Lotte,

een kleine vraag. Als je een notificatie op gelezen of ongelezen zet, als professional. Geldt dit dan alleen voor jezelf of wijzigt er dan ook iets bij een collega met dezelfde rol?

groet,

Ingeborg

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

Hallo @Ingeborg Ebbers
Dit geldt alleen voor jouw persoonlijke inbox. Je kan dus geen notificaties in iemand anders inbox markeren als gelezen. 
Voor bijvoorbeeld de manager die deze taak ook ontvangen heeft zal het oranje bolletje blijven staan ook al heb jij hem al gelezen. 

Groeten Lotte

Lonneke van der Aar
CHAMPION **
door Lonneke van der Aar

Hoi @Lotte van Dijk ,

Als ik wissel van HR voor anderen naar Persoonlijk dan wisselt de Inbox niet mee.

Klopt dat?

Groetjes,

Lonneke

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

@Lonneke van der Aar 
Hallo Lonneke,

Als je nu de pagina ververst dan verwacht ik dat hij het wel doet.
Ik was vergeten de split inderdaad aan te zetten. Mijn excuses! 

Groeten Lotte

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk (Bijgewerkt ‎16-12-2024 08:50 door Lotte van Dijk )

Hallo @Lonneke van der Aar

Zojuist heb ik een update geschreven in het artikel. We hebben helaas de wijziging teruggedraaid. We zagen een aantal meldingen ontstaan in onze logs waarbij de performance naar beneden is gegaan. We zijn nu met hoge prioriteit aan het onderzoeken wat er voor zorgt dat we mindere performance hebben. Ik houd jullie op de hoogte middels het community bericht. 

Groeten Lotte

Lonneke van der Aar
CHAMPION **
door Lonneke van der Aar (Bijgewerkt ‎16-12-2024 08:53 door Lonneke van der Aar )

@Lotte van Dijk 

Oh jammer dat het nog niet helemaal goed gaat.

Ik wacht jouw reactie af.

door Sabine Koelewijn

Hoi @Lonneke van der Aar

Misschien heb je het al gezien, maar aanstaande maandag wordt de nieuwe functionaliteit weer aangezet. Zo kan je net voor kerst nog de aanpassingen ervaren 🙂