om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Binnenkort introduceren we een slimme nieuwe functie in Mijn Youforce die het zoeken naar processen een stuk efficiënter en intuïtiever zal maken: zoeken met behulp van AI.
Wat houdt dit precies in?
Tot nu toe zocht je in Mijn Youforce op basis van letterlijke tekst. Met de komst van AI gaat de zoekbalk verder dan dat. De nieuwe functionaliteit begrijpt de betekenis achter jouw zoektermen en toont ook resultaten die inhoudelijk relevant zijn, zelfs als de exacte woorden niet volledig overeenkomen. In de bijlage is ook een bestand toegevoegd met uitleg rondom de AI die we gebruiken en hoe het precies werkt.
Goede data = betere resultaten
De kracht van AI zit in de data waarmee het getraind is. Om ervoor te zorgen dat de AI-zoekfunctie in Mijn Youforce optimaal presteert, is het essentieel dat we met z'n allen zorgen voor kwalitatieve en duidelijke data. Dit betekent dat we jullie willen vragen om de namen van de workflows kritisch te bekijken en het toevoegen van toelichtingen op workflows in Self Service:
Herzien van de namen van jullie workflows:
Toevoegen toelichting op workflows in Self Service
Naast duidelijke namen raden we ten zeerste aan om toelichtingen toe te voegen aan jullie workflows in Self Service. Deze toelichtingen geven extra context en helpen de AI om de juiste resultaten te tonen tijdens het zoeken.
Om jullie hierbij op weg te helpen, hebben we vanuit onze Best Practice alvast een aantal voorbeelden van toelichtingen toegevoegd. Deze kan je vinden in de bijlage.
Wanneer komt de Zoeken met behulp van AI beschikbaar?
Op dit moment loopt er een pilot met een aantal klanten. Hier hebben we mooie feedback van terug gekregen. We zetten nog de laatste puntjes op de i en dan zijn we klaar om het zoeken met behulp van AI uit te rollen.
Heb je vragen? Laat het weten in de comments hieronder! Samen maken we Mijn Youforce nog beter.
U moet een geregistreerde gebruiker zijn om hier een opmerking toe te voegen. Als u al geregistreerd bent, moet u zich aanmelden. Als u zich nog niet hebt geregistreerd, moet u zich registreren en aanmelden.
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.