Mijn Communities
Help

Weergave Infoblok

door Daniel_van_Bendegem

Hallo iedereen,

 

Vanuit verschillende klanten krijgen wij de vraag om het infoblok voor op formulieren aan te passen. Wij willen graag weten of meerdere klanten dit willen, of dat er klanten zijn die de huidige functionaliteit van de infoblokken willen behouden.

 

De huidige functionaliteit is dat een infoblok alleen zichtbaar is wanneer de activiteit van de workflow de optie "Gegevens Wijzigbaar" aan heeft staan.

 

De nieuwe functionaliteit zal zijn dat het infoblok altijd zichtbaar is. Ongeacht of de optie "Gegevens wijzigbaar" aanstaat.

 

Graag horen wij uw mening. Alvast bedankt!

40 Opmerkingen
pschamp
CONTRIBUTOR **
door pschamp

Ik verkies de nieuwe functionaliteit in deze.

Yvonne van der Giessen
CONTRIBUTOR *
door Yvonne van der Giessen

Graag infoblok altijd zichtbaar (dus nieuwe functionaliteit)

André Feijen
CONTRIBUTOR **
door André Feijen

Is beide ook mogelijk?

Een infoblok gekoppeld aan "Gegevens Wijzigbaar" en een tweede voor ieder zichtbaar.

Beide opties hebben voordelen.

Marie-Louise de Regt
CONTRIBUTOR ***
door Marie-Louise de Regt

Graag nieuwe functionaliteit, altijd zichtbaar

Mark Foster
CONTRIBUTOR **
door Mark Foster

De mogelijkheid om beide te kunnen kiezen heeft mijn voorkeur.

Als dat niet mogelijk is dan graag de nieuwe functionaliteit, altijd zichtbaar

Jeroen Coret
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen Coret

Wat mij betreft altijd zichtbaar.

Annette Breeman
CONTRIBUTOR **
door Annette Breeman

Graag de nieuwe functionaliteit. Altijd zichtbaar.

HansMorsman
CONTRIBUTOR ***
door HansMorsman

De mogelijkheid om beide te kunnen kiezen heeft mijn voorkeur.

Is dat niet mogelijk , dan graag de nieuwe functionaliteit dus altijd zichtbaar

PaulaPieper
CHAMPION *
door PaulaPieper

Hier ook de voorkeur voor altijd zichtbaar

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Infoblok altijd zichtbaar heeft de voorkeur (ook in het archief).

 

En dan ook graag meteen 'weergave mdw/mgr' uitsplitsen in 'weergave mdw' en 'weergave mgr'. 😀

 

MarkHanssenGemeenteVenlo_0-1668612090412.png

 

Gerda Woldring
CONTRIBUTOR ***
door Gerda Woldring

Infoblok altijd zichtbaar

TrijntjeHHL
CONTRIBUTOR **
door TrijntjeHHL

Graag de nieuwe functionaliteit.

Paul Wevers Consultancy
CONTRIBUTOR ***
door Paul Wevers Consultancy

Altijd zichtbaar, maar indien mogelijk keuze geven...soms is het ook bewust niet gewenst.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

Bij voorkeur optioneel. Kan dat niet dan altijd tonen, ook in archief en op pdf

Jar1k
CHAMPION *
door Jar1k

Ik stem voor altijd tonen.

Jo-lean
CONTRIBUTOR ***
door Jo-lean

Ik stem ook voor altijd tonen.

Monique Drenth
CONTRIBUTOR *
door Monique Drenth

Ook onze voorkeur gaat uit naar de optie dat het Infoblok altijd zichtbaar is (ook in het archief).

 

En dan ook graag de splitsing in 'weergave voor WNR en MGR.

Walter Hol
CONTRIBUTOR ***
door Walter Hol

Ook mijn stem voor altijd tonen (ook in archief).

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Onze voorkeur gaat uit naar altijd tonen van de infoblokken. 

Jan_Laurijsen
CHAMPION *
door Jan_Laurijsen

Infoblok altijd zichtbaar heeft de voorkeur (ook in het archief).

 

En dan ook graag meteen 'weergave mdw/mgr' uitsplitsen in 'weergave mdw' en 'weergave mgr' zoals is voorgesteld door @Anonymous 

Martijn Elbers
CONTRIBUTOR **
door Martijn Elbers

De mogelijkheid om beide te kunnen kiezen heeft mijn voorkeur.

Als dat niet mogelijk is dan altijd zichtbaar.

carolien boon
CONTRIBUTOR ***
door carolien boon

Graag een keuze hierin.

Wellicht goed om dit een volgende keer op een andere manier uit te vragen?

Ik krijg nu alle reacties ook in mijn mailbox. of ligt dat aan mij?

KarinGerse
CHAMPION *
door KarinGerse

ik moet eerlijk zeggen dat ik geeeen idee heb waar ik dit zou moeten zien in HRCore Education? het zegt mij echt helemaal niks. ben ik daarin de enige?

door Daniel_van_Bendegem

Alvast bedankt voor iedereen die een reactie heeft achter gelaten. Ik zie dat er zover niemand heeft aangegeven dat zij de oude functionaliteit willen behouden. Sommige klanten geven aan dat ze graag de optie willen krijgen om te kiezen voor de oude of nieuwe functionaliteit. 

 

@carolien boon Ik zal kijken of we de volgende keer dit op een andere manier kunnen uitvragen. Ik kan mij voorstellen dat een volle inbox met alle reacties niet fijn is. 

 

@KarinGerse Deze optie is voor zowel Beaufort als voor Education klanten. Wanneer je een formulier opent en naar de rubrieken gaat kan je een "Weergave" instellen voor de rubrieken. Dit geeft aan hoe een rubriek op een formulier wordt weergegeven. 

1 van de opties is "Infoblok", wanneer infoblok is gekozen komt er ook een extra veld beschikbaar waarin je kan aangeven wat voor soort infoblok je wil "Infoblok type". Hieronder een voorbeeld van rubriek P01207 in onze (Education) testomgeving, maar deze optie is er voor alle rubrieken.

 

Daniel_van_Bendegem_0-1668685998425.png

 

KarinGerse
CHAMPION *
door KarinGerse

nog steeds geen clue sorry...misschien is dit normaliter een taak voor de beheerder die normaliter onze ss inricht/aanvult? dat doen wij nl niet zelf

Timo van Son - AAG
CONTRIBUTOR ***
door Timo van Son - AAG

Als de verbetering ten opzichte van de huidige situatie het altijd weergeven van de velden is, dan graag. 

dwouters
CONTRIBUTOR ***
door dwouters

Graag de nieuwe functionaliteit. Altijd zichtbaar.

Marianne Hiemstra
CONTRIBUTOR ***
door Marianne Hiemstra

Graag beide zichtbaar. 

En dan ook de 'weergave mdw/mgr' uitsplitsen in 'weergave mdw' en 'weergave mgr'. 

IC206777
CONTRIBUTOR **
door IC206777

Voorkeur om de keuze readonly of hidden per formulier te regelen bij weergave PSA/AK en mdw/mgr.

 

Wai Yin Pang
CONTRIBUTOR **
door Wai Yin Pang

Graag beide zichtbaar. En als de weergave PSA, AK, MDW, MGR kunnen splitsen, dan graag. 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

Graag de optie om te kunnen kiezen, met daarbij de mogelijkheid om dat per rol aan te geven. Wat betreft dat laatste: zie ook mijn oude post: Per rol kunnen instellen of veld 'input', 'readonl... - Visma Community

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

Keuze zou fijn zijn. En per rol gesplitst zou helemaal fijn zijn. 

Maar indien niet mogelijk altijd zichtbaar. 

Sabine van Wissen
CONTRIBUTOR **
door Sabine van Wissen

Ook onze voorkeur gaat uit naar de optie dat het Infoblok altijd zichtbaar is. Ook graag in het archief.

 

Ook graag splitsing maken weergave WNR & MGR op formulier.

 

 

Han Niesten
CONTRIBUTOR **
door Han Niesten (Bijgewerkt ‎25-11-2022 15:06 door Han Niesten )

In ieder geval altijd zichtbaar. Echt heel onhandig dat nu niet zo is.

Maar nog fijner als het een optie kan worden; zichtbaar indien bewerkbaar, zichtbaar indien niet bewerkbaar, altijd zichtbaar.

De gedachte dat het per rol uitgesplitst zou kunnen worden doet mij helemaal watertanden!

MirjamZ
CONTRIBUTOR **
door MirjamZ

Keuze om per rol aan te kunnen geven of infoblok zichtbaar mag zijn is het mooist. 

bvanhout
CONTRIBUTOR *
door bvanhout

Graag de nieuwe functionaliteit. altijd zichtbaar dus!

Madelon van Amersfoort
CONTRIBUTOR ***
door Madelon van Amersfoort

Ik had van onze consultant begrepen dat de infoblokken vanaf ergens in november zichtbaar zouden worden in het Archief. Is er al bekend of dit gaat gebeuren en zo ja per wanneer? En geldt dit dan ook voor 'oudere' mutaties die al reeds zijn afgerond? Wij hebben nu namelijk een geschil met een medewerker en kunnen niet aantonen, doordat de infoblokken niet zichtbaar zijn, dat bepaalde verwijzing in het formulier staat.

 

Angelique
CONTRIBUTOR ***
door Angelique

Graag hoor ik vanaf wanneer dit doorgevoerd wordt. Wij zitten hier met smart op te wachten. Bij ons gaat de mutatie langs de medewerker voor accordering en in de infoblokken hebben wij een belangrijke toelichting voor de medewerker. Maar deze ziet de medewerker nu niet.... 

door Daniel_van_Bendegem

@Angelique Wij hadden gehoopt dit vandaag uit te kunnen brengen. Helaas kregen we een foutmelding op 1 van de tests die wij doen voor het uitbrengen. Wij zijn dit vandaag en morgen aan het aanpassen. Maar wij verwachten morgen avond dit uit te kunnen brengen. Inmiddels hebben wij dit bericht hierover geplaatst.

Angelique
CONTRIBUTOR ***
door Angelique

Ok super. Ik hou het deze week in de gaten.