om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Een overzicht van alle procedures met betrekking tot het onderdeel Vaste activa.
Goedemorgen Sander,
Ik wil een desinvestering maken in verband met de verkoop van een auto. Ik sta op het scherm desinvestering. Het betreft vorig boekjaar. De datum is een verkoopdatum in 2025 nu kan ik bij periode alleen periode invullen van 2026 en later. Ik wil echter een periode in 2025 selecteren. Hoe pas ik dit aan? Handmatig accepteer het systeem het niet.
@Martinair zijn de periodes van 2025 wellicht afgesloten?
Sander, die zijn niet afgesloten. Als ik periode selecteer kan dat alleen vanaf juni 2026. Bij perioden afsluiten bij vaste activa staan alleen hele oude jaren
@Martinair En begrijp ik het goed dat als je in een activum kiest voor "Acties/Desinvesteren" en je opent daar de opvraaglijst perioden, dat je dan enkel periodes vanaf 06-2026 kunt zien? Of bedoel je dat er een foutmelding verschijnt als je een eerdere periode selecteert?
Het is puur gekoppeld aan dit activum. Bij andere activa kan ik wel oude perioden selecteren.
Ik zie dus bij dat specifieke activum alleen perioden vanaf juni 2026. Op het moment dat ik dus de periode verander in een periode in 2025 dan geeft hij een foutmelding.
@Martinair dan verwacht ik dat dit activum al is afgeschreven t/m periode 06-2026. Desinvesteren kan alleen vanaf de laatst afgeschreven periode (zie tab saldo)
Dat klopt, de afschrijvingen zijn gewoon doorgelopen tot dit jaar. Daar is geen oplossing voor?
Onderstaand is een overzicht te vinden van alle beschikbare procedurepagina's voor Visma Net. Deze pagina's bieden gedetailleerde instructies en ondersteuning voor belangrijke processen binnen Visma Net.
Visma Software BV
HJE Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam
Tel: 020-355 29 99
Copyright 2021 Visma Community. All right reserved.