Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Sandra Iselin Olsen
  • 2 Svar
  • 0 Liker
  • 458 Visninger

Har du Standard-pakken av Visma.net Payroll, vil du her kunne legge inn lederen som skal godkjenne kostnadskrav fra Expense, timer og fravær. 

Forutsetninger

• Funksjonen er kun tilgjengelig for de som har Standard-pakken av Visma.net Payroll
  • Personen som er leder må først være opprettet som en (aktiv) ansatt i firma 

Knytte leder til ansatt

For å knytte en leder til en ansatt, går du inn på den aktuelle ansatte under "Employees" og deretter inn på fanen “Stilling / Generelle detaljer”. Nederst på siden vil du kunne se et felt som heter “Manager” og en nedtrekksliste hvor du kan velge personen som skal være leder (gitt at forutsetningene over er oppfylt).

manager 2.PNG

Når du har valgt en leder i nedtrekkslisten og lagrer dette, vil lederen automatisk få følgende roller:

• Absence Manager
  • Timesheet Manager
  • Absence Approver
  • Timesheet Approver
  • Expense Approver

Med Absence og Timesheet Manager rollene vil brukeren kunne se sine ansatte i kalenderen i Calendar.

mnan.PNG

I tillegg vil brukeren kunne registrere og endre på fravær og timer på vegne av den ansatte.

Arbeidsflyt i Approval

Når en leder blir tilknyttet en ansatt i Employees, blir det automatisk konfigurert arbeidsflyter i Approval basert på at lederen skal være godkjenner for den ansatte. Dersom det ikke finnes noen arbeidsflyter fra før i Approval, blir det opprettet en standard arbeidsflyt for hver tjeneste (Absence, Time og Expense).

app.PNG

Arbeidsflyten er bygd opp ved bruk av innstillingen “Basert på godkjennerrettighetene for den ansatte”, og rollen som er valgt er rollen som heter “C3D3 Manager Approval Role”. Lederen som er tilknyttet en ansatt i Employees har denne rollen.

app1.PNG

Dersom du ønsker å redigere på arbeidsflyten, f.eks. legge til et ekstra steg hvor lønningsansvarlig godkjenner, kan du gjøre dette. Velg “Legg til trinn” og velg “Bruker listen jeg har oppgitt. Deretter kan du legge til brukeren som er lønningsansvarlig som en generell regel:

app3.PNG

Kommentarer

Hei dere,

Kan jeg sette opp følgende?

Leave request - 1 stegs flyt med kost bærer Avdeling.

Expense request - 2 stegs flyt med kost bærer Avdeling i steg 1, og annen dimensjon (f.eks kost bærer Prosjekt) i steg 2.

På forhånd tusen takk Smilefjes glad

(updated by Gunnar Glendrange VISMA ‎07-05-2019 10:58 )

Hei du, det skal gå bra det!   Du kan ha ulik flyt for ulike oppgaver  (reise/utlegg, timer og fravær)

Det er dog restreksjoner på noen av dem, men det du spør om skal altså være ok. 

Dog er det ikke så enkelt nødvendigvis å forstå hvordan det skal gjøres, men jeg anbefaler deg å starte med å lese denne og evt andre artikler om godkjenningsflyten