Mijn Communities
Help
Inske Reumer
CONTRIBUTOR **

Beaufortcode voor Identity

door Inske Reumer
Status: Nieuw

Bij het instellen van Single Sign-On (SSO) moeten we handmatig een zakelijk e-mailadres invullen bij 'External Identity' in het gebruikersbeheer.

 

In het gebruikersbeheer wordt het zakelijke e-mailadres automatisch ingevuld vanuit de Beaufortcode P01035. Het zou ons veel tijd besparen als de Identity ook automatisch wordt gevuld vanuit een Beaufortcode. Als we die code hebben, hoeven we niet meer handmatig te werken. Dan kunnen we deze code gewoon toevoegen aan onze profielen/formulieren.

6 Opmerkingen
karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Voor ons zou dit ook heel wat werk schelen. Gemiddeld tussen de 300 en 400 indiensttredingen per maand.

Toevallig gebruiken wij het werkmailadres ook voor SSO, maar ik weet dat andere klanten ook het personeelsnummer gebruiken. Automatisch laten vullen met het werkmailadres gaat dus niet voor iedereen op. Eigenlijk zou je dit moeten kunnen aansturen met een instelling binnen Mijn Youforce. De ingrediënten zijn al aanwezig in het Youforceaccount (personeelsnummer en werkmailadres). Het is dus inderdaad omslachtig om wij het werkmailadres nog een keer te moeten aanleveren voor de rubriek External Identity. Klanten die gebruik maken van SSO met het werkmailadres of personeelsnummer zullen ontzettend geholpen zijn met een optie om dit automatisch te laten vullen binnen Mijn Youforce.

Anita Roffel
VISMA
door Anita Roffel

@Inske Reumer @karl Wegner dit proces kan ingericht worden met de IAM API.

Mocht je daar vragen over hebben neem dan contact op met je CSM, die kan je daar meer over vertellen.

MHoekstra
CONTRIBUTOR **
door MHoekstra

@Anita Roffel Zolang ICT de IAM niet als noodzakelijk ziet zou het fijn zijn als deze extra optie er ook zou zijn.

Om nou alleen hier een API voor aan te schaffen vind ik nou ook weer zo wat...

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

@MHoekstra

Mee eens. Nu hebben wij zelf al deze API in gebruik, maar eigenlijk is het vreemd dat het werkmailadres nog een keer apart via een API aangeleverd dient te worden, terwijl het werkmailadres, bij het aanmaken  van het Youforceaccount, al wordt aangeleverd vanuit HR Core Online Beaufort en dus ook al aanwezig is in het Youforceaccount. Je zou dan kunnen zeggen, kopieer even dit werkmailadres naar het veld External Identity dmv bv een keuzeveld binnen Youforce dat je dit ook zo wilt. Gebruik je het personeelsnummer voor SSO, wat ook al aanwezig is in het Youforceaccount, dan kies je daarvoor. 

Petra Koenders
CONTRIBUTOR ***
door Petra Koenders

Wij gebruiken de IAM API en dat scheelt zoveel werk! 

De Identity wordt automatisch gevuld, maar ook wordt het zakelijk mailadres automatisch teruggekoppeld in beaufort. Deze hoeven wij ook niet meer handmatig op te voeren. Ideaal! 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

Bij ons wordt de identity gevuld door de API. Maar bij ons is de identity niet per definitie het e-mail adres. Voor de identity wordt een adres aangemaakt op basis van de eigennaam (geboortenaam), voor het zakelijk e-mailadres wordt de gekozen naam gebruikt. Voor ons is het daarom niet wenselijk dat de identity automatisch wordt gevuld vanuit P01035.