Mijn Communities
Help
Rob99
CHAMPION ***

Rubrieken toevoegen aan datamodel tbv controle overzicht garantie - en toelage gegevens

door Rob99
Status: Nieuw

Controle overzicht garantie en toelage gegevens 
Voor een controle overzicht is het nodig om (bijna) alle toelagen en garantie gegevens in een rapport te kunnen plaatsen van de medewerkers. Deze gegevens worden gebruikt bij een jaarlijkse vlootschouw. Er ontbreken een aantal rubrieken in het datamodel:
P00019   % Functionerings toelage
P01157  Garantieschaalnummer
P01158  Ancienniteit garantieschaal
Het verzoek is om deze toe te voegen aan het datamodel.

Opmerking:
Op 22-11-2024 kon ik het veld P12102 nog - zonder foutmelding - in een rapport zetten. Op 25-11-2024 kreeg een collega een fout op dit veld want het bestaat ineens niet meer in het datamodel. Ik kan het ook niet meer selecteren. Het verzoek is om ook dit veld weer toe te voegen.
Het gaat om:
P12102  Waarneming rato

3 Opmerkingen
karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Kan het zijn  dat rubriek P12102 op dit moment niet is gevuld binnen HR Core Online Beaufort?

Liep ik ook tegen aan. Ik had een rubriek in een rapport opgenomen en rapport werkte. Binnen Beaufort heb ik deze rurbiek collectief leeg gemaakt en vervolgens was deze rubriek niet meer aanwezig in de dataset binnen Youforce Reporting en werkte het rapport waar deze nog wel was opgenomen in een kolom niet meer. Dat is helaas de werkwijze/inrichting van Youforce reporting. Een hele vervelende overigens. De rubriek wordt pas in de dataset binnen Youforce Reporting zichtbaar als er in Beaufort op medewerkerniveau ook een waarde is gemuteerd. 

door Jacqueline van Meeuwen

@karl Wegner @Rob99 ik probeer dit te ondervangen door bij een testpoppetje alle rubrieken te vullen met een waarde. de rubriek blijft dan zichtbaar in YR ook als je de arbeidsrelatie of medewerker uitfiltert

Rob99
CHAMPION ***
door Rob99

@karl Wegner en @Jacqueline van Meeuwen 

Bedankt voor de reacties. Ik ging en ga ervan uit dat het probleem van ontbrekende velden alleen speelt bij eigen rubrieken (vaak E rubrieken) en niet bij vast rubrieken van Beaufort. Het kan zijn dat mijn aanname niet juist is natuurlijk. Bij het gebruik van E velden klopt het dat er eerst een waarde bij iemand gevuld moet zijn voordat de variabele voorkomt in het datamodel. Ik ga het nu ook testen op P12102 maar merk hier dus bij op dat ik dit veld dus eerst wel gewoon kon selecteren in een rapport maar vervolgens niet meer toen een gebruiker er een foutmelding op kreeg. Toen zag ik het veld niet meer staan in het datamodel. Wordt dus vervolgd zodra ik het e.e.a. ga testen.