Mijn Communities
Help

Stuur nu de activatie e-mail van het Onyouforce account naar een alternatief e-mailadres

24-07-2024 09:26 (Bijgewerkt op 25-07-2024)
  • 6 Antwoorden
  • 1 kudos
  • 431 Weergaven

Vanaf nu is het mogelijk om het versturen van de activatie e-mail voor het Onyouforce account te sturen naar een alternatief e-mailadres. Handig voor bijvoorbeeld nieuwe medewerkers die je al wel toegang wilt geven tot Youforce maar die nog geen toegang hebben tot het zakelijke  e-mailadres.

 

Versturen activatie e-mail naar een alternatief e-mailadres: 
⦁ Ga naar gebruikersbeheer 

⦁ Zoek de gebruiker op en klik op details bekijken

RoelofDries_0-1721805559195.png

 


⦁ Scrol naar beneden naar Onyouforce account en klik op verstuur uitnodiging

RoelofDries_0-1721810321879.png


⦁ Het volgende scherm wordt getoond. Klik op anders en vul het e-mailadres in waar jij de activatiemail naar wilt versturen

RoelofDries_1-1721810354636.png


Let op! 

Zorg ervoor dat je het juiste e-mailadres invult. Zo voorkom je dat iemand anders toegang krijgt tot de Youforce-omgeving van deze gebruiker omdat deze mail dan verstuurd wordt naar het e-mailadres van iemand anders.


⦁ Klik op verstuur uitnodiging 

 
De uitnodiging is nu verstuurd naar een alternatief e-mailadres waarop de gebruiker het account kan activeren. 

 

Let op! 

Dit verstuurt alleen de activatielink naar het alternatieve e-mailadres. Het geregistreerde herstel e-mailadres blijft ongewijzigd. 

Herstel e-mail adres
Daarnaast wordt er momenteel gewerkt aan de mogelijkheid voor beheerders om het herstel e-mailadres van een gebruiker te kunnen wijzigen (in plaats van uitsluitend raadplegen). Zodra dit beschikbaar is zullen we dit communiceren op de community.


Voor gebruikers zelf is het al wel mogelijk om het herstel e-mailadres te wijzigen. Hoe ze dat doen? Dat kan je lezen in het volgende kennisartikel: Gebruikersbeheer, Werkinstructie, Wachtwoord herstel e-mailadres wijzigen door medewerker zelf | Ken...

Opmerkingen
Mdbusser
CONTRIBUTOR **
door Mdbusser

Ontzettend fijn, dit scheelt ons veel werk! 

Marco van Hasselaar
CONTRIBUTOR ***
door Marco van Hasselaar

Goedemorgen,

De link werkt niet. Kan dit aangepast worden ? Ik kan het artikel ook niet vinden via de zoekfunctie namelijk.

Gr. Marco

door Léon van Berkel

@Mdbusser 
Bedankt, dat horen wij graag!

@Marco van Hasselaar 

Deze link connect met de kennisbank in 4Me (ticketsysteem). 
Ik heb de beschrijving ook als PDF toegevoegd aan dit kennisbank artikel.

Gerdine
CHAMPION *
door Gerdine

Wat als oud-medewerker zijn wachtwoord kwijt is. Hoe kan hij dan zijn herstel e-mailadres aanpassen, hiervoor is immers toegang nodig in Youforce?

door Léon van Berkel

@Gerdine 

In zo'n situatie kan de medewerker klikken op "Problemen met aanmelden"

LonvanBerkel_0-1721890468229.png

Via ingeven van Gebruikersnaam of e-mail adres komt deze medewerker weer verder.

Binnenkort zal je als beheerder zelf ook weer het herstel e-mail adres kunnen wijzigen binnen Gebruikersbeheer. Dit veld is nu alleen te raadplegen. Dit heb je vooral nodig indien bekende herstel e-mail adres niet juist of niet bereikbaar is voor (ex-) medewerker.


 

Kitty van Kleef
CONTRIBUTOR ***
door Kitty van Kleef

Ha Leon,

 

Ik heb ook gelijk een vraagje over oud medewerkers. Zij krijgen toegang tot hun onyouforce account. We passen dan inderdaad het emailadres aan in een privé emailadres maar hoe zit het met de Ping ID?

Want je hebt Ping ID nodig maar deze zit gekoppeld aan een divice. Bij wijziging hiervan kan volgens mij alleen de beheerder dit aanpassen.

We willen natuurlijk voorkomen dat oud medewerkers dan ons moeten gaan bellen om dit aan te passen.

Wat zijn de mogelijkheden hierin?

 

Dank en groet,

Kitty