Mijn Communities
Help

NIEUW! Youforce Reporting Tutorials

door Chris van den Berg (Bijgewerkt ‎13-12-2023 12:35 door Chris van den Berg VISMA )

Vandaag is de eerste reporting tutorial live gegaan! Een nieuwe manier waarin we in korte filmpjes functionaliteiten, vragen en informatie over Youforce Reporting (PRO), Analytics en Power BI delen. Als Product Owner leer ik zelf veel van vergelijkbare tutorials op het internet en daarom nu onze eien Tutorials, speciaal voor Youforce Reporting.

 

We hebben nu de eerste online gezet en in de komende paar maand gaan we aan nieuwe filmpjes werken. Onderwerpen die hierbij centraal zullen staan zijn onder andere:

  • Introductie van Youforce Reporting (eerste rapport maken)
  • Filteren
  • Slicers
  • Totalen en subtotalen
  • Peildatum
  • Berekende velden maken
  • Matrix of tabel
  • ...

 

Hebben jullie graag onderwerpen die je terug ziet komen in deze tutorials? Laat het ons weten in een reactie op dit artikel!

 

7 TIPS voor Youforce Reporting - Maak je rapporten makkelijker en mooier!

Welkom bij Youforce Reporting! - Een introductie voor eindgebruikers

Haal meer uit je rapport! Een introductie van het Datamodel!

Hoe gebruik je de Matrix?

Introductie Youforce Reporting

 

(Sub)Totalen

 

Slicers (deel 2) - Youforce Reporting

Peildata- Youforce Reporting

Slicers - Youforce Reporting

Filters - Youforce Reporting

 

Groeperen - Youforce Reporting

 

16 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

😁👍meer 😁👍 meer  

 

Super actie dit @Chris van den Berg . Dank je wel voor dit initiatief.

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

Helemaal eens met Raymond en heel blij mee. Heb het tutorial al bekeken en ga mij zeker abonneren.

Zie uit naar de volgende. 

 

door Chris van den Berg

 

Tweede tutorial is bijna klaar! Deze gaat over filteren.

 

Daarna gaan we verder met onderwerp Slicers (tutorial 3) en Peildatum (tutorial 4).

 

ChrisvandenBerg_0-1688551141102.png

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Goed bezig @Chris van den Berg . Krijgen deze tutorials een apart kopje op de menubalk, of komen ze uiteindelijk te staan onder kennisbank / leerpaden? 

door Chris van den Berg

Ben ik nog niet helemaal over uit. Ik denk dat ze op meerdere plekken terug zullen komen. In de leerpaden en op 1 plek waar ze allemaal terug te vinden zijn.

 

 

door Chris van den Berg

Sowieso goed om je te abonneren op Youtube. Dan weet je zeker dat je niets mist. Daar staan ze allemaal in een playlist ook!

Björn Sman
CHAMPION **
door Björn Sman

Heel fijn dit!

door Chris van den Berg

Aankomende woensdag 12 Juli om 09:00 komt de volgende online. Dit keer het onderwerp 'SLICERS'!

 

Slicers - Youforce Reporting.png

Rob99
CHAMPION **
door Rob99

Lekker bezig @Chris van den Berg ,ga zo door want dit wordt enorm gewaardeerd. Heel veel Kudos dus ...

Petra Koenders
CONTRIBUTOR ***
door Petra Koenders

Dank je wel voor de super duidelijke uitleg! Het is ons gelukt om met behulp van jouw video's de rapporten te bouwen!

 

Ik hoop in de toekomst nog meer van dit soort video's te zien!

door Chris van den Berg

Er komen zeker nog meer video’s. We hebben al opnames gemaakt over (1) totalen en subtotalen, (2)vervolg op slicers en een (3) overview van youforce reporting.

 

Deze komen eind augustus verwacht ik. Daarna gaan we gewoon weer verder. Hebben jullie nog onderwerpen of vragen die je graag terug ziet komen in de tutorials? 

door Chris van den Berg

Morgen weer nieuwe tutorial!


Anouk Ruiters
CONTRIBUTOR *
door Anouk Ruiters

Hoi @Chris van den Berg, geweldig al die tutorials, we zijn er heel erg blij mee! Je gaf aan dat de tutorial Introductie van Youforce Reporting (eerste rapport maken) in de planning staat, zou je aan kunnen geven wanneer deze tutorial gereed is? 

We zijn YR nu aan het uitrollen bij de HR afdelingen en zouden daarbij graag gebruik willen maken van deze tutorial. 

Alvast bedankt voor je reactie! 

 

door Chris van den Berg

@Anouk Ruiters Wat leuk om te horen! Je vraag komt op het juiste moment, want woensdag komt deze online! Ik ben benieuwd of deze jullie goed gaat helpen. Er zitten ook een paar onderwerpen in die voor beheerders interessant zijn. Ik hoor graag of deze straks voor jullie geschikt is!

door Chris van den Berg

door Chris van den Berg

Nieuwe tutorial online! https://www.youtube.com/watch?v=wi_a-M-ohVY