Mijn Communities
Help

Webinar #3 Youforce Reporting Pro - Wat wil je horen?

door Chris van den Berg

Op 18 April staat er weer een webinar gepland en dit keer gaan we duiken in Reporting Pro. We staan stil bij het gebruik van Power BI Desktop, hoe je verbinding maakt met het datamodel en hoe je berekende velden toe kunt voegen aan je model.

 

Wij zijn benieuwd of jullie nu al onderwerpen of vragen hebben die we mee kunnen nemen in de voorbereiding van deze webinar!

 

Laat een reactie achter in dit bericht en wie weet nemen we het mee tijdens de webinar!

 

Theo, Sven & Chris

17 ANTWOORDEN 17

door Chris van den Berg

Hierbij alvast een link naar de opname:

Online workshop Starten met Youforce Reporting Pro - 18 april 2023 (vimeo.com) 

 

Er komt nog een aparte pagina voor de webinar waar we ook de vragen en antwoorden neerzetten.

door Chris van den Berg

Enorm bedankt allemaal voor jullie input voor dit webinar. We hebben helaas niet alles kunnen behandelen, dus we gaan nog kijken naar een passend vervolg. 

 

Voor nu heel erg bedankt. Wanneer ik een link naar de opname heb zal ik deze hier ook nog plaatsen!!

MartijnVeenman
CONTRIBUTOR ***

Het vervolg is zeker gewenst! Ik heb er veel van geleerd, dank.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Helaas kan ik er morgen niet bij zijn. Ik kijk uit naar de de opname.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

SuzanneG1
CONTRIBUTOR ***

door SuzanneG1

Ik zou graag willen zien hoe je bijvoorbeeld een leeftijdscategorie en/of diensttijdcategorie maakt.

25 tot 35 / 35 tot 45 enz

Weergave van een kolom waarbij medewerkers binnen 5 jaar de AOW leeftijd bereiken. Binnen 5 jaar, binnen 5 tot 10 jaar

door Chris van den Berg

Zie dit artikel voor meer info over de webinar van aankomende dinsdag inclusief aanmeldingslink.

 

Nieuwe Webinar op 18 April - Starten met Reporting Pro 

Schiff01
CHAMPION **

door Schiff01

@Chris van den Berg Hoe laat vindt het webinar plaats? Komt er voorafgaand aan het webinar een link beschikbaar hier op het forum, of kan ik me ergens aanmelden?

door Chris van den Berg

Nieuwe Webinar op 18 April - Starten met Reporting Pro 

 

Op deze pagina staat de aanmeld link. De webinar is van 09:30 tot 11:00

 

 

door Jacqueline van Meeuwen

in ReportBuilder heb ik een rsd waarin de relatie tussen uitvoercode en grootboeknummer (tussenrekening) wordt vastgelegd. deze rsd gebruik ik in verschillende rapporten. op deze manier hoef ik maar op 1 plek de relaties te onderhouden.

als ik het veld Tussenrekening gebruik in YF Reporting krijg ik geen output

misschien niet voor het Webinar, maar wel hulp gevraagd of misschien kun je laten zien hoe je de Tussenrekening gebruikt in een rapport

Linda_FB_WMD
CHAMPION *

door Linda_FB_WMD

@Chris van den Berg  waar kan ik me aanmelden voor dit Webinar van aanstaande dinsdag?

Nieuwe Webinar op 18 April - Starten met Reporting Pro  op deze pagina vind je de aanmeld link!

Larissa Tijms
CONTRIBUTOR ***

door Larissa Tijms

Ik zou wel graag een uitleg willen over het maken van een en/of filter waarbij je meerdere rubrieken gebruikt. 

Germen_Hagels
CONTRIBUTOR ***

door Germen_Hagels

Hallo Chris,

waar ik wel iets van wil zien is hoe ik voor gebruikers een eenvoudige keuze/selectieknop kan maken die resulteert in een lijst van alle medewerkers die in het huidige jaar 25 jaar in dienst zijn. Uiteraard zou ik dan zelf knoppen willen maken voor 40 jaar in dienst, 50 jaar in dienst en deze knoppen ook voor Overheidsdienst nogmaals maken.

door Jacqueline van Meeuwen

Ik heb 2 eigen rubrieken (dvb vrij veld A en B) met numerieke waarde. Deze wil ik vergelijken met het standaard veld Uren per week (C). Eigenlijk wil ik B - A moet gelijk zijn aan C. Het mooiste zou zijn een opvulkleur als dit afwijkend is (in RepBuild geen probleem 😁).

Het lukt me niet om velden uit 2 verschillende entiteiten te combineren in PRO (of misschien zit de beperking op Vrije velden). Heb nu als tijdelijk oplossing gekozen voor nieuwe kolom in dvb vrij met berekende kolom 'B - A', maar dan loop ik vast met de vulkleur in YF Rep: waarde van 2 velden vergelijken - ongelijk krijgt een kleur. 

 

 

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

door Esmiranda Vermeer

Ik hoop dat gebruik van berekende velden voor filtering die verder gaat dan de standaard mogelijkheden wordt toegelicht. 

Dus resultaten tonen als veld x OF veld y wel of niet gevuld is.

 

Ik vermoed dat het met een DAX formule je een 0 of een 1 toekent voor betreffende kolommen/velden. En dat als het het groter of kleiner dan de optelling hiervan is dat je een resultaat  in een berekende kolom kunt geven waar je op filtert. Maar hoe?


Voorbeeld 1. Een rapport dat als het veld voor de VOG niet gevuld is (eigen veld) en/of het veld voor de integriteitsverklaring niet gevuld is (eigen veld) dat het dan moet worden getoond. Zijn ze beiden gevuld, dan hoeft het niet te worden getoond.

 

Voorbeeld 2. Een rapport dat alle medewerkers met nevenwerkzaamheden toont. Als 1 of meer van de 6 velden voor nevenwerkzaamheden gevuld is moet dit op het overzicht staan. Zijn alle velden leeg, dan niet. 

 

Voorbeeld 3. Een rapport voor jubilea gemeente en overheid. Wij vullen twee velden met een fictieve in dienst datum gemeente en overheid (dit is standaard op de eerste in dienst datum, maar na aanleveren ABP overzicht kan dit  berekend en gewijzigd worden). Hier is een rapport mee gemaakt om 25/40/50 jaar gemeente en/of overheidsdienst in beeld te krijgen. Maar hier wil ik nu alleen de medewerkers tonen die in een specifiek jaar (of nog beter een periode gekozen in een slicer) een jubileum hebben. 

Linda_FB_WMD
CHAMPION *

door Linda_FB_WMD

Hoi, ik heb geen idee hoe het technisch zit, maar ik heb de volgende vraag. Wij willen in onze organisatie alle rapportages (van alle afdelingen) centraal onder gaan brengen in Power BI van Microsoft Dynamics (365). Is er een koppeling mogelijk (of een andere manier) om de rapporten en dashboards van Youforce Reporting pro in Power BI van Microsoft Dynamics te krijgen ?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Ah, super! De eerste die bij mij opkomt is de volgende. Geen idee of het valt onder reporting pro, maar het gebruik van kaarten. 

 

Wij hebben meerdere opdrachtgevers binnen onze organisatie.  Ik zou kaarten willen maken waarbij ik het percentage laat zien per opdrachtgever, per geslacht. Nu heb je alleen de keuze voor een eindtotaal. Volgens mij is dit alleen mogelijk via een eigen berekening.

 

Als ik weer aan een denk, dan meld ik mij 🙂

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden