Mijn Communities
Help

Webinar #4 - Verlof Rapporten - Wat wil je horen?

door Chris van den Berg

Op 16 Mei staat er weer een webinar gepland en dit keer gaan we duiken specifiek in het thema Verlof. We staan onder andere stil bij:

- Maken van verlof rapportages

- Toelichting verlof in datamodel

- Berekende verlof velden (Reporting Pro)

 

Wij zijn benieuwd of jullie nu al onderwerpen of vragen hebben die we mee kunnen nemen in de voorbereiding van deze webinar!

 

Laat een reactie achter in dit bericht en wie weet nemen we het mee tijdens de webinar!

 

Theo, Sven & Chris

15 ANTWOORDEN 15

door Chris van den Berg

De webinar zit er alweer op! Bedankt voor jullie input en aanwezigheid tijdens de webinar vanochtend. Zie hieronder de link naar de opname.

Starten met Youforce Reporting Verlof - 16 mei 2023 (vimeo.com)

 

Overzicht Webinars Youforce Reporting 

door Jacqueline van Meeuwen

ik zoek een mogelijkheid om Opname verlofuren te vergelijken met Roosteruren (P01411? werkpatroon?)

Anja Brouwer1
CHAMPION **

door Anja Brouwer1

Wij boeken een aantal verlofuren handmatig op het bovenwettelijk verlof zoals feestdagentoeslag, TvT uren voor medewerkers die normaliter geen recht heb op TvT uren etc. Er is bewust voor gekozen om voor deze uitzonderingen geen verlofregels aan te maken omdat anders de lijst in Youforce te lang wordt en het maar een klein deel van de medewerkers betreft. maar al met al toch altijd zo'n 60 tot 80 medewerkers die we nu altijd handmatig moeten controleren bij de verjaring van het verlof. Is het mogelijk om in nieuwe rapportages ook de handmatig bijgeboekte uren mee te nemen?

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

Zoals eerder al eens aangegeven werkt het huidige BOSV-rapport (ook een verlof gerelateerd rapport) niet voor ons. Veel van onze medewerkers werken met een roosterpakket. De opgenomen BOSV-uren komen keurig terug naar Beaufort en worden prima verwerkt in het salaris, maar die uren verschijnen niet op het BOSV-rapport. Inmiddels weet ik dat wij niet de enige met dit probleem zijn.

Daarom zou het fijn zijn wanneer tijdens het webinar aandacht besteed zou kunnen worden hoe het BOSV-rapport ook voor deze groep werkbaar gemaakt zou kunnen worden.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Chris van den Berg 

Is er al nieuws over een aangepast BOSV-rapport dat ook bruikbaar is voor de groep waarbij de uren vanuit een roosterpakket worden ingelezen in Beaufort?

Tijdens het webinar gaf je aan dat jullie hiermee bezig waren.

door Chris van den Berg

We zijn bezig met een tweede versie die in augustus wordt gereleased inderdaad. Dit rapport is niet gebaseerd op de verlofmodule in BO4 maar op andere P rubrieken. Zie hieronder een overzicht van de wijzigingen ten opzichte van het huidige rapport:


ChrisvandenBerg_0-1692185740524.png

 

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Chris dank voor je terugkoppeling, dan wacht ik het verschijnen geduldig af. Weet ik dat ik niet zelf aan de slag moet om dit voor elkaar te krijgen ðŸ˜‰

HMogezomp1
CONTRIBUTOR ***

door HMogezomp1

Wij willen graag een standaardoverzicht waaruit de verjaring van met name bovenwettelijke verlofsoorten blijkt. Het is nu niet duidelijk te herleiden hoe de vervallen uren worden berekend.

 

Rob99
CHAMPION **

door Rob99

Nog een aandachtspuntje waar ik (nog) niets van heb gezien op dit moment. De opmaak van (verlof) rapporten als die geprint moeten kunnen worden zoals dat ook met report builder mogelijk is. Bij ons wordt de data nu nog gedownload en dan bewerkt vanwege de opmaak en dit willen we natuurlijk liever niet. Misschien een kleinigheidje voor Power BI dat zo geregeld kan worden?

Rob99
CHAMPION **

door Rob99

en in mijn laatste regel moet 'eigen afdeling' vervangen worden door 'eigen afdelingen'.

Rob99
CHAMPION **

door Rob99

Verlofoverzichten per afdeling, per leidinggevende en dan natuurlijk ook per medewerker.
En het op kunnen starten van die overzichten door leidinggevende en dan alleen voor de eigen afdeling en medewerkers. 

Rob99
CHAMPION **

door Rob99

iets wat regelmatig speelt bij ons en jaarlijks terugkomt is het verlof dat komt te vervallen. Graag aandacht hiervoor en tips en trucs erover die we kunnen gebruiken.

door Jacqueline van Meeuwen

niet specifiek verlof, maar "sorteren op meerdere kolommen": eerst op kolom x en daarbinnen op kolom y

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

@Jacqueline van Meeuwen - Je kunt op meerdere kolommen sorteren door eerst op de eerste kolom te sorteren en daarna shift ingedrukt te houden en op de 2e kolom te klikken om hierin de 2e sortering toe te voegen. 

@Esmiranda Vermeer , super! ga ik uitproberen, soms kan t zo simpel zijn...