Mijn Communities
Help

Wekelijks Rapporten Uurtje - Juli 2024 (STEL HIER JE VRAAG)

door Chris van den Berg

Stel hier je vragen voor het wekelijk Rapporten Uurtje!

-------------------------------------------
Kom je er niet uit bij het bouwen van rapporten? Heb je een extra paar ogen nodig bij het bouwen van een nieuw rapport? Tijdens dit uur kun jij je vraag aan mij en de mede deelnemers stellen. We hebben gezien dat in veel gevallen we jou ook echt verder kunnen helpen.

 

WANNER: iedere donderdag om 13:00

Meeting: meet.google.com/akd-uzzw-pez

 

On het tabblad Events  op deze community kun je zien wanneer de komende rapporten uurtjes plaats zullen vinden. Daar vind je de concrete data terug voor de komende sessies.



Alle vragen die van te voren worden gesteld krijgen voorrang 

 

Wekelijks rapporten uurtje vanaf Juli 2024 

8 ANTWOORDEN 8

door Jeroen Westerneng

Bij Noorderbreedte heb ik een rapport gebouwd op basis van de entiteit salarisresultaten. VB17_FTE_OVERZICHT_PER_MAAND_CEA 23753_NBR (Operationeel). 

Er speelt een probleem dat ik data mis bij medewerker 3905 in het jaar salarisperiode 2023 met uitvoercode 1991

In het oorspronkelijke reportbuilder rapport heb ik resultaten op elke maand maar in Powerbi missen de maanden 2,3,4 en 5. 

@Jeroen Westerneng  Ah het gaat om de salarisresultaten, niet de mutaties. Ik zie al waar het mee te maken heeft. Je mag hier een ticket voor aanmaken. De data uit GEMAL wordt gerelateerd aan HR CORE op basis van Opdrachtgever Instelling en Registratienummer (OIR). Als je filtert op het registratienummer uit Salarisresultaten dan zie je dat die data er we is, maar dat de kolommen uit dienstverband geen data laten zien. Dat betekent dat er in die maanden geen goede relatie gelegd kan worden. Dit kan waarschijnlijk opgelost worden door die maanden opnieuw door PD te laten verwerken.

Als je dus filtert op persoonsnummer (dvb kolom) dan filter je de lege waarden eruit. Als je de filter op Salarisresultaten doet zou je altijd data moeten zijn.

Silvia Feijen
CONTRIBUTOR *

door Silvia Feijen

Ik wil een rapport op peildatum bouwen met aantallen personen en aantallen dienstverbanden. Ik heb hiervoor op dienstverband historie een rapport gebouwd, met filters 'in dienst filter historie', 'dienstverband filter historie' en 'dienstverband vrije velden historie'. De peildatum heb ik opgebouwd met 

SilviaFeijen_0-1720693811612.png

Helaas krijg ik niet de juiste aantallen eruit (en bij doorzoomen zie ik ook medewerkers die niet meer in dienst zijn). Als ik het filter 'in dienst filter' erbij opzet, lijkt het iets betere aantallen te tonen, maar dit lijkt me niet de bedoeling. 

SilviaFeijen_1-1720694130732.png

Voor de aantallen heb ik gekozen voor 'Aantal uniek'. Op verschillende dwarsdoorsnedes wil ik de aantallen hebben. 

@Silvia Feijen ik ben benieuwd of de besproken tips ook de echte oplossing zijn. Ook even voor anderen die later teruglezen. Het toevoegen van kolommen aan de matrix lijkt te helpen. Kolommen die alle details goed 'meenemen' waar in de peildatumfilters op gefilterd wordt. Dus dienstverband ID, startdatum en einddatum.

 

Annelies
CONTRIBUTOR ***

door Annelies

Ik krijg deze melding: "De beschikbare resources zijn overschreden voor deze weergave. U kunt filteren om de hoeveelheid weergegeven gegevens te verminderen." Waarschijnlijk omdat ik het te ingewikkeld gemaakt heb. Ik bouw met YFR een rapport na wat als input dient voor een intern proces, daar zitten wel wat dubbelingen in, maar of het rapport daar nou over struikelt weet ik niet. Kunnen we hier vanmiddag (11 juli) naar kijken?

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

Ik heb een rapport met AOW-ers met een actief dienstverband en daarbij wil ik ook laten zien of iemand wellicht actueel in verzuim zit.

In RP gebruikte ik dan 2 datasets/queries en deze koppelde ik m.b.t. lookup zodat ik uiteindelijk 1 tabel kreeg.
Hoe kan ik dit in Reporting slim oplossen?

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Vraag mbt nieuwe entiteit Gebruikers Beaufort. het veld personeelsnummer mag niet meer gebruikt worden binnen Beaufort en is niet meer geautoriseerd voor de beheerders. Daarom overbodig in deze entiteit. Liever zou ik het veld Database-user toegevoegd willen hebben ipv het personeelsnummer. Ik had hier al een ticket voor ingediend en kwam dit zo naar voren. Gevraagd werd om een idee in te schieten, maar wil dit eerst even afstemmen, aangezien het veld personeelsnummer dus nu helemaal geen waarde heeft.

@karl Wegner niet kunnen bespreken vandaag, maar ik ga hier wel even achteraan. Bedankt voor je input.