Mijn Communities
Help
Wil de Bruin
CHAMPION *

werkgeversverklaring

door Wil de Bruin
Status: Alternatief aanwezig

Ik zou graag zien dat er een tool komt om een werkgeversverklaring in te vullen. Alle gegevens die je nodig hebt staan in Visma en die ben je nu aan het overschrijven/typen.

Indien de standaard zaken erin staan scheelt dit al veel werk aan de kant van de HR afdeling.

 

 

29 Opmerkingen
Peter1982
CONTRIBUTOR ***
door Peter1982

Wij gebruiken nu een excel waarin we de gegevens die we wekelijks verversen in laden (dus hoeven we niet over te typen). Een actuele dataverversing door het in VISMA zelf te bouwen zou nog beter zijn, want we berekenen hierin nog wel zelf de onregelmatige zaken als ORT. Dus zou een mooie aanvulling zijn in VISMA

Anjadk
VISMA
door Anjadk

@Wil de Bruin 

Beste Wil, er is geen tool beschikbaar in Visma.net HRM maar wij hebben wel een MS Word en Inline editor document beschikbaar, met daarin alle nodige samenvoegvelden, die je kunt uploaden bij Sjablonen. In de MS Word versie kan er ook berekeningen gemaakt worden op basis van het veld Salaris_Herleid. Dit is helaas niet mogelijk in de Inline versie. Hier heb je alleen het voordeel van de NAW samenvoegvelden. Vanuit het Edossier kan HRM eenvoudig het sjabloon genereren, aanvullen en versturen naar de medewerker. 

Ik zal de sjablonen naar je toe mailen. 

Met vriendelijke groet, Anja

Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

Anja,

 

Dat is al mooi.

Jammer dat de rest nog niet mogelijk is.

Mijn bedoeling was om hier een workflow van te maken.

Medewerker vraagt het via Visma aan, wij ontvangen de taak om de WG verklaring te maken en na ondertekening wat helaas nog handmatig moet versturen we deze. Bij taakafhandeling ontvang de medewerker een mail dat de WG verklaring verstuurd is. Nu ontvangen we de berichten op allerlei manieren en dit proberen we meer te stroomlijnen.

Misschien een idee op hier verder na te kijken.

maar nu voor een deel al geholpen.

Dank hiervoor.

 

Anjadk
VISMA
door Anjadk

@Wil de Bruin 

 

Zojuist heb ik je een mail gestuurd met daarin de sjablonen en een korte instructie voor het uploaden en genereren van de MS word werkgeversverklaring. Verder ook een optie om dit proces in te bouwen in WF Plus: 

 

1. Procedure start met een Tegel bij de medewerker waarbij hij/zij een werkgeversverklaring aanvraagt.
1.2 Er wordt een to-do taak naar HR gestuurd om de werkgeversverklaring te genereren in word, daar de aanpassingen maken en vervolgens (handmatig) ondertekenen. 
1.3a. HR verstuurd de hardcopy versie naar de medewerker per post, of
1.3.b In dezelfde WF is er vervolgens een upload taak voor HR om het getekende document te uploaden in het Edossier van de mw in een folder waar de mw toegang toe heeft. 
1.4. De mw ontvangt een to-do taak dat hij/zij de werkgeversverklaring kan ophalen uit zijn/haar edossier.
 
@Peter1982 helaas idd geen samenvoegveld / mogelijkheid om ORT automatisch mee te nemen. In het MS word document is het wel mogelijk om gebruik te maken van een 'fill in' veld waarbij je handmatig het ORT bedrag kunt invullen zodat dit meegenomen wordt in het totaal. 
 

 

AKoelink
CHAMPION **
door AKoelink

@Anjadk ook ik ontvang graag deze sjablonen! 

Peter1982
CONTRIBUTOR ***
door Peter1982

Ik ontvang ook graag de sjablonen, dan kunnen we kijken of we de onze nog kunnen aanpassen.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous
Status changed to:
 
astolk
CONTRIBUTOR ***
door astolk

@Anjadk ik zou ook graag de sjablonen ontvangen en de instructies

John Bouwman
CHAMPION **
door John Bouwman

Mag ik ook de instructies en de sjablonen?

KarinP
CONTRIBUTOR ***
door KarinP

@Anjadk , ik zou ook graag de sjablonen ontvangen en de instructies

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous
Status changed to:
 
Nathalie Cuperi
CONTRIBUTOR ***
door Nathalie Cuperi

Ik ben ook wel nieuwsgierig, ik heb nu zelf een sjabloon werkgeversverklaring in Visma gezet, wel met samenvoegvelden, maar geen berekeningen, die moeten dan wel handmatig... 

@Anjadk Kan het sjabloon ook hier gedeeld worden? Of ergens op de community, gezien de behoefte? dan hoef je het niet apart te sturen aan iedereen?

Asha
CHAMPION ***
door Asha

Hallo, Hier ook graag de wens om de betreffende documenten te ontvangen. Ook wij willen hier een WF voor maken.

Bedalt

Annemiek Hendrix
CONTRIBUTOR ***
door Annemiek Hendrix

Ik gebruik al een tijd mijn digitale handtekening.

Geen probleem, alle werkgeversverklaringen worden hiermee geaccepteerd. Idee om hem niet meer te hoeven printen. 

Richard Molleman
CONTRIBUTOR **
door Richard Molleman

ik zou ook de handleiding en de sjabloon willen ontvangen. 

Toon Nouwens
CONTRIBUTOR *
door Toon Nouwens

@Anjadk. Zou je mij ook de sjablonen voor de werkgeversverklaring willen mailen? 

Alvast dank voor de moeite. 

Frouke
CONTRIBUTOR *
door Frouke

@Anjadk Graag ontvang ook ik het sjabloon. Alvast bedankt!

Jolandevanengelen
CONTRIBUTOR **
door Jolandevanengelen

Graag ontvang ik ook de handleiding en sjabloon(en)

mklop
CONTRIBUTOR *
door mklop

@Anjadk Zou ik dit sjabloon ook mogen ontvangen?

Mireille Werring
CHAMPION ***
door Mireille Werring

@Anjadk : graag ontvang ik ook het werkgeversverklaring sjabloon.

Asha
CHAMPION ***
door Asha

Hallo allen,

 

Ik zie iedereen reageren met de vraag om ook de sjabloon te mogen ontvangen. Ik heb er ook om gevraagd op 30-9-2021, maar helaas niks ontvangen, ook geen verdere reactie. Heeft iemand wel de sjabloon ontvangen?

 

@Anja, ben jij er nog druk mee bezig of wordt de sjabloon ergens geplaatst waar wij deze zelf kunnen ophalen.

 

Alvast bedankt voor je reactie.

 

Frouke
CONTRIBUTOR *
door Frouke

nee niks ontvangen

Jolandevanengelen
CONTRIBUTOR **
door Jolandevanengelen

Helaas ook nog niets ontvangen.

Anjadk
VISMA
door Anjadk

Beste allemaal, 

 

Bedankt allen voor jullie interesse. Helaas zie ik via de community geen e-mailadressen waardoor ik jullie niet persoonlijk kan e-mailen met de recente werkgeversverklaring en de instructies voor gebruik hiervan binnen het E-dossier.

 

Ik heb mijn collega gevraagd om beide documenten te plaatsen op de kennisbank in de community. Zodra deze beschikbaar zijn laat ik het direct weten. 

 

Groeten, Anja  

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous
Status changed to:

@ALL

 

Het artikel is vanaf heden terug te vinden in de Kennisbank:

 

Werkgeversverklaring via E-dossier - Visma Community

oscarwolbrink
CHAMPION *
door oscarwolbrink

@Anjadk Zou ik dit sjabloon ook mogen ontvangen?

Dank je alvast!

oscar.wolbrink@dowr.nl

 

Anjadk
VISMA
door Anjadk

Hoi @oscarwolbrink 

 

Het document is al beschikbaar op de community in de kennisbank en kun je downloaden. Hieronder de link en mocht dat niet lukken dan met zoekwoord 'werkgeversverklaring' kom je snel bij het gewenste document. 

 

https://community.visma.com/t5/Kennisbank-Visma-net-HRM/Werkgeversverklaring-via-E-dossier/ta-p/4152...

Sarah Vedder
CONTRIBUTOR **
door Sarah Vedder

@Anjadk hoi Anja, er ook een samenvoegveld beschikbaar voor het KvK nummer van je bedrijf? Volgens mij ook wel het OIN nummer in Visma?

Groeten van Sarah

Skat
CONTRIBUTOR **
door Skat

@Anjadk Klopt het dat er in het sjabloon geen berekeningen worden gemaakt? Ik zie wel het invoegveld «SALARIS_HERLEID» staan, maar volgens mij wordt hier in het document verder niks mee gedaan. Ik hoor graag hoe dit zit en of dit document verder geautomatiseerd kan worden!