Mijn Communities
Help

Uitlog issues met nieuwe inloggen (portal.youforce.com en admin.youforce.com)

door Pedro Morales (Bijgewerkt ‎25-01-2023 09:14 door Lotte v Dijk )

Wanneer je gebruik maakt van het nieuwe inloggen kan het zijn dat je regelmatig ongevraagd uitgelogd wordt.  Afhankelijk van je browser, krijg je dan vergelijkbare melding:

 

PedroMorales_0-1672147147687.png

 

 



Wat is er aan de hand?

 

Wij hebben momenteel twee issues onderhanden:

 

  • De foutmelding: deze pagina zou niet getoond moeten worden. Je zou weer naar de inlogpagina geleid moeten worden. We hebben de oorzaak van het probleem gevonden (het login scherm binnen een iframe) en bekijken samen onze leverancier of we dit kunnen oplossen.
  • Afgebroken sessie: met dank aan de aangeleverde informatie door een aantal klanten (heel hartelijk dank hiervoor!) hebben we vast kunnen stellen dat dit niet gebeurd vanwege langdurige activiteit, maar terwijl een gebruiker nog aan het werk is. Wij hebben het probleem nog niet kunnen verklaren, maar blijven samen met onze leverancier verder zoeken.



Hoe zou het moeten werken?

 

Gebaseerd op de configuratie zou je 10 uur ongehinderd moeten kunnen werken zonder opnieuw in te hoeven loggen, tenzij je 2 uur volledig inactief bent. Na 2 uur verloopt de sessie. In beide gevallen moet je dan weer het inlogscherm aangeboden krijgen.



Wat hebben we gedaan tot nu toe?

 

Het is je wellicht al opgevallen dat de frequentie van uitloggen minder voorkwam vorige week, waarschijnlijk van elk uur naar elke 2 uur. We hebben hiervoor een kleine aanpassing gedaan.

 

Daarnaast hebben we sinds vrijdag, tijdelijk, de timeout verwijderd in het geval je volledig inactief bent. Onze inschatting is dat het issue daarmee verholpen is en dat je gedurende een (reguliere) werkdag niet automatisch wordt uitgelogd.

 

Onze excuses voor al het ongemak. we hopen dat deze tijdelijke oplossing tot een betere gebruikerservaring leidt totdat we de definitieve oplossing gevonden hebben.

 

Hartelijk dank voor je geduld,

Youforce IAM team

27 Opmerkingen
John KVK
CONTRIBUTOR **
door John KVK

Ik krijg nu helemaal geen toegang meer nadat ik een ongevraagde uitlog, ik krijg het volgende, wat wel een beetje vreemd is. 'Je hebt geen toegang, je maakt gebruik van de verkeerde url, ga naar youforce.raet.com'.

door Bart Kok - Gemeente Venlo (Bijgewerkt ‎28-12-2022 12:01 door Bart Kok - Gemeente Venlo )

Hier hetzelfde. Nu tijdelijk weer even ingelogd met het certificaat in de professional omgeving.

 

BartKokGemeenteVenlo_0-1672225180642.png

 

Jolanda_Pelle
CONTRIBUTOR ***
door Jolanda_Pelle

Ik krijg hetzelfde, ik ben geblokkeerd. Zomaar terwijl ik er in aan het werk was. Nu geprobeerd in te loggen:

Jolanda_Pelle_0-1672225413410.png

Kan dit er niet bij hebben eind van het jaar. Moet nog zoveel doen ook de medewerkers.

 

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Wij hebben ook geen toegang meer. Graag met spoed zorgen dat wij weer kunnen werken.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

Hier ook niet meer. Graag spoed om dit op te lossen.

Marieke Zonnenberg
CONTRIBUTOR **
door Marieke Zonnenberg (Bijgewerkt ‎28-12-2022 12:08 door Marieke Zonnenberg )

Onze medewerkers krijgen sinds vanochtend 11.00 uur allen deze melding te zien via portal.youforce.com: Je Youforce account is geblokkeerd. Ik krijg de melding ook. Inloggen via certificaat geeft geen problemen.

Foutmelding YF.PNG

Jos Kötte
CONTRIBUTOR ***
door Jos Kötte

Wij krijgen vanuit de organisatie ook meldingen binnen dat ze automatisch uitgelogd worden. Vervolgens krijgen ze de melding dat het Youforce-account geblokkeerd is. Via certificaat werkt wel nog!

PaulaPieper
CHAMPION *
door PaulaPieper

Hier ook hetzelfde probleem met inloggen met 2-factor, maar het is nog wel mogelijk om 'ouderwets' met certificaat in te loggen.

Frans Bekkers
CHAMPION *
door Frans Bekkers

Bij ons hetzelfde.

Marly Oude Voshaar
CONTRIBUTOR ***
door Marly Oude Voshaar

Hier hetzelfde probleem en dezelfde meldingen, voor medewerkers en professionals.

Niels Kemps
CONTRIBUTOR *
door Niels Kemps

Ook wij hebben hier last vast. Graag met spoed oplossen.

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

De medewerker kan via SSO ook niet meer inloggen, ze krijgen dezelfde foutmelding. Wij worden platgebeld en mijn collega kan Visma|Raet niet te pakken krijgen. Je wordt doorverwezen naar een ander telefoonnummer en dan wordt de verbinding verbroken.

 

Alleen via certificaat kun je nog werken.

Victor Schoggers
CONTRIBUTOR ***
door Victor Schoggers

Wij krijgen dezelfde melding, inderdaad graag met spoed oplossen.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

Ook hier komen gebruikers er niet meer in. We werken met SSO voor standaard gebruikers

Steven Coenen RCE
CONTRIBUTOR *
door Steven Coenen RCE

Ook hier is het voor alleen Professionals met Certificaat nog mogelijk om in te loggen.

Dit graag met spoed behandelen.

Yvonne20
CONTRIBUTOR **
door Yvonne20

Wij kunnen ook niet meer SSO inloggen, van meerdere medewerkers meldingen ontvangen.

wmvanee
CONTRIBUTOR ***
door wmvanee

Wij hebben dezelfde problemen.

SSO inloggen via portal.youforce.com werkt niet. Blokkade melding.

 

Inloggen via admin.youforce.com werkt ook niet. Melding dat verkeerde url gebruikt wordt?? Beide zaken ticket aangemaakt in 4 me. Graag spoedig oplossen!

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

Mijn collega van Applicatiebeheer heeft bij ons Raet gebeld en ze werken met hoge prioriteit aan een oplossing.

Sylvia van Horick
CONTRIBUTOR ***
door Sylvia van Horick

Ik kan nog wel inloggen als professional met mijn certificaat, maar niet meer als medewerker. Dan krijg ik de onderstaande melding: 

 

SylviavanHorick_1-1672226631192.png

 

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Bij 's Heeren Loo hebben we hier ook last van en hopen dat het snel wordt opgelost.

Ilonab
CONTRIBUTOR *
door Ilonab

Hier hetzelfde, verschillende medewerkers krijgen de melding:

Ilonab_0-1672226077501.png

Graag z.s.m. update van de stand van zaken

 

door Ingrid Russchen

Goedemiddag,

We hebben inmiddels een storingsbericht geplaatst onder het Youforce Portaal.

https://community.visma.com/t5/Verstoringen-Youforce-Portaal/tkb-p/nl_ra_YF_Portaal_dist_messages

Het is niet alleen richting Selfservice maar voor alle applicaties.

Als het mogelijk is, dan graag een aanvraag indienen op het Youforce Portaal. Via je eigen aanvraag kunnen we je dan ook informeren.

We werken met de hoogste prio aan het probleem.

Groet, Ingrid Russchen, Servicecenter

Wietske
CONTRIBUTOR ***
door Wietske

Wij kunnen er weer in!

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Ik heb het idee dat die twee uur volledige inactief niet klopt. Voor mijn gevoel is dit minder. Ook word ik niet uitgelogd. Ik blijf mijn schermen zien en wanneer ik schakel naar een ander scherm komt de foutmelding weer dat er geen verbinding kan worden gemaakt met identity.

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎17-01-2023 10:13 door Raymond_de_Rozario )

Vandaag nogmaals getest door tussentijds ook te schakelen tussen de verschillende vensters en door op knoppen te klikken... Helaas weer de foutmelding:

 

Raymond_de_Rozario_0-1673946666928.png

 

En ook kom ik niet automatisch op het aanmeldscherm. Ik moet eest op vernieuwen (ctrl-r / f5) drukken.

Kan dit a.u.b. worden opgelost? Dit is niet werkbaar

door Pedro Morales

Hi @Raymond_de_RozarioNa onderzoek begrijpen we de situatie steeds beter. Het probleem heeft over het algemeen niets te maken met de duur van inactiviteit. De inactiviteit zal voor een klein deel impact kunnen hebben op het probleem. Op dit moment focussen we samen met onze leverancier op een oplossing en hopen we snel goed bericht te kunnen geven.

door Pedro Morales

Hi,

 

We hebben na overleg met onze identity provider een aanpassing gedaan in onze Software. Met deze aanpassing is het onverwacht uitloggen in admin.youforce.com opgelost. Je wordt nu alleen uitgelogd als:
De sessie wordt automatisch beindigd als de sessie langer dan 10 uur actief is
De sessie wordt beeindigd als je 3 uur inactief bent.

Wanneer de sessie automatisch beeindigd wordt krijg je een error in Youforce (sad face) in plaats van de login pagina. We werken nog aan een oplossing hiervoor. Zodra we dit opgelost hebben zullen we hier over communiceren.