Mijn Communities
Help

REMINDER- Wekelijks Rapporten Uurtje met Chris

door Chris van den Berg (Bijgewerkt ‎12-09-2023 09:15 door Chris van den Berg VISMA )

Nog ongeveer een maand voordat de verlofrapporten alleen nog maar te gebruiken zijn op basis van de nieuwe rapportage tool in Youforce Reporting. Alle verlofrapporten moeten dan zijn omgezet als je ze nog wilt gebruiken.

 

Heb je nou vragen die je wilt stellen en heb je nog extra ondersteuning nodig? Gedurende de hele maand september zal ik wekelijks beschikbaar zijn voor voor al je vragen rondom verlofrapporten. 

 

WANNEER:

  1. Dinsdag 5 September 13:00 - 14:00
  2. Dinsdag 12 September 13:00 - 14:00
  3. Dinsdag 19 September 13:00 - 14:00
  4. Donderdag 28 September 13:00 - 14:00

 

WAAR

Via onderstaande link kun je deelnemen aan de meeting.

https://meet.google.com/xke-xons-grr

 

SPELREGELS

  • Alle vragen rondom verlofrapporten en verlofdata krijgen voorrang
  • Bereid je vraag voor en maak het concreet
  • Voor de beste ondersteuning kun je je vraag van te voren als reactie op dit artikel plaatsen. Dan kunnen de antwoorden voorbereid worden. 

 

 

 

25 Opmerkingen
HeleenMogezomp
CHAMPION *
door HeleenMogezomp

@Chris van den Berg Wat een goed initiatief!

SuzanneG1
CONTRIBUTOR ***
door SuzanneG1

Fijn, dan heb ik de volgende vraag. Voor een overzicht met Bijzonder verlof wil ik graag de reden weten van het verlof. Deze reden wordt niet weergegeven. Tevens zegt de Reden verlofcode ook niks, dit is een oplopend getal wanneer een medewerker meerdere dagen heeft ingevuld. Of is er een andere code die gebruikt moet worden?

 

SGA_1-1693487519036.png

Bedankt alvast.

 

door Chris van den Berg

@SuzanneG1 Bedankt voor je vraag! Dit is wel apart. Je mag dit ook eventueel in een ticket naar service desk sturen met screenshots ook uit BO4, ik zou verwachten dat die data daar gewoon zichtbaar zou moeten zijn.

door Chris van den Berg

REMINDER! Vandaag weer Rapporten uurtje!

Schiff01
CHAMPION **
door Schiff01

@Chris van den Berg Goed idee, zo'n vragenuurtje. Helaas kan ik bij geen van deze uurtjes aanwezig zijn. Ik heb wel een paar vragen. Mogelijk dat je deze in dit topic kunt beantwoorden? Als er een andere manier is waarop ik deze vragen beter kan stellen dan hoor ik dat ook graag.

 

Is het mogelijk om de historie van een eigen rubriek te gebruiken icm peildatum? 

 

Ik heb een overzicht gemaakt met gegevens vanuit tijdregistratie mbt flexmedewerkers.

Daarin staat onder meer:

  • Persoonsgegevens
  • OE registratie
  • Arbeidsrelatie
  • Datum activiteit
  • Activiteitcode
  • Jaar
  • Berekeningsperiode

In dit rapport wil ik toevoegen het aantal dagen dat een medewerker per OE werkt. Hoe kan ik dit toevoegen? Kan dit uberhaupt in een ‘normaal’ rapport, of moet ik het ombouwen naar een matrix?

Verder zou het heel fijn zijn als in plaats van de OE registratie, ook de OE code en OE omschrijving van de OE registratie te gebruiken zijn.

 

Ik heb enkele ideeen ingediend, die te status te realiseren hebben gekregen. Kan ik ergens zien wanneer deze staan ingepland?

 

Alvast bedankt!

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@Chris van den Berg . Voor mij de volgende vraag.
Ik probeer een historisch overzicht te maken van een vrije rubrieken. Ik wil namelijk in beeld krijgen welke mutaties er in de betreffende maand zijn geweest op deze vrije rubriek.  Ik gebruik hiervoor de velden:

- 'Dienstverband ID' (uit 'Dienstverband vrije velden historie')

- Vrije rubriek R00021 (uit 'Dienstverband vrije velden historie')

- 'Startdatum' (uit 'Dienstverband vrije velden historie')

- 'Einddatum' (uit 'Dienstverband vrije velden historie')

 

Ik krijg echter niet de juiste historie in beeld bij medewerkers die meerdere regels in de historie hebben staan, ook niet bij het gebruiken van de opties 'vroegste' en 'meest recent' en voor de 'Startdatum' en 'Einddatum'. 

 

Historie in Beaufort:

MarkHanssenGemeenteVenlo_0-1694699200379.png

Historie in Youforce Reporting rapport (startdatum: vroegste, einddatum: meest recent):
MarkHanssenGemeenteVenlo_1-1694699271189.png

Hoe krijg ik de juiste historie in beeld in het rapport, dus de historie zoals deze is in Beaufort?

 

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

Elk jaar worden er bij onze teams verlofuren bijgeschreven voor het werken op feestdagen en voor elk team is dit verschillend. Het ene jaar heb je pech en moet je alle feestdagen werken en krijg je 56 uur extra bijgeschreven en het andere jaar misschien maar 16 uur. Van oudsher boeken wij dit handmatig op bij het bovenwettelijk verlof omdat ze dit ook 5 jaar lang mogen meenemen. Is het mogelijk om de handmatig bijgeschreven uren ook zichtbaar te maken in een rapportage?

door Bart Kok - Gemeente Venlo (Bijgewerkt ‎15-09-2023 13:54 door Bart Kok - Gemeente Venlo )

@Chris van den Berg 

 

Voor mij de volgende vraag. Ik ben een verlofrapportage uit Report Builder om aan het bouwen naar Youforce Reporting. Het betreft het rapport 'Compensatieverlof per week'.

 

Binnen dit rapport wordt zichtbaar wie op een bepaalde peildatum compensatieverlof opbouwt en op dat moment nog in dienst is bij de gemeente. We hebben dit nodig om de korting te berekenen i.v.m. ziekte. Deze uren worden dan in mindering gebracht op het compensatieverlof.

 

Onderstaand het rapport uit Report Builder:

BartKokGemeenteVenlo_0-1694777523659.png

Onderstaand het nieuwe rapport in Youforce Reporting:

BartKokGemeenteVenlo_1-1694777975944.png

 

Ik heb in het nieuwe rapport nu een verschil van 1 medewerker. Dit is een medewerker die 13-09-2023 uit dienst is gegaan, wel compensatieverlof opbouwt en dus mee moet in het overzicht compensatieverlof met peildatum 01-09-2023. Deze medewerker dient mogelijk nog gekort te worden i.v.m. ziekte voor augustus.

 

Twee vragen:

1. Hoe zorg ik ervoor dat deze groep medewerkers ook in dit overzicht komt?

 

2. Hoe zorg ik ervoor dat de ingangsdatum van de opbouw compensatieverlof goed gepresenteerd wordt? Ik heb dit nu o.b.v. 'Niet samenvatten' gedaan en een filter gemaakt met de peildatum filter 'Dienstverband vrije velden historie' is '1'. De ingangsdatum is bij veel medewerkers nu 03-07-2023. 

 

Ik zou dit graag even willen bespreken tijdens het vragenuurtje van dinsdag 19 september om 14:00 uur.

 

Alvast bedankt.

 

Groet,

Bart Kok

 

 

door Chris van den Berg

@Bart Kok - Gemeente Venlo  wat is de titel van het rapport in Youforce Reporting? Dan probeer ik er van te voren al even naar te kijken.

door Chris van den Berg

Vragenuurtje is om 13:00 trouwens, niet 14:00! @Bart Kok - Gemeente Venlo 

door Bart Kok - Gemeente Venlo

@Chris van den Berg het rapport heet 'Compensatieverlof per week'. Ik zie inderdaad dat het om 13:00 uur is. Dan zien we elkaar dan!

door Jacqueline van Meeuwen

@Chris van den Berg zijn er opnames beschikbaar van 5 en 12 sept?

door Chris van den Berg

Er worden geen opnames van de meetings gemaakt @Jacqueline van Meeuwen 

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Chris van den Berg ik ben net terug van vakantie en ben nog niet in de gelegenheid geweest alle nieuwe informatie op de community te lezen, dus wellicht is hier al een bericht over geplaatst.

Ik grijp deze kans maar even om te informeren naar de status van het BOSV-rapport dat aangepast cq gebouwd zou worden voor iedereen die werkt met een roosterpakket en dus niet uit de voeten kan met het bestaande rapport.

 

Wat is de status?

 

Helaas kan ik niet deelnemen aan het vragenuurtje, dus ik hoop op een reactie hier. Alvast bedankt!

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

Ik heb nog een vraag over de rechtenstructuur in autorisatiebeheer en Youforce reporting. Bij mij valt het kwartje niet.

Ik heb in autorisatiebeheer de autorisatie Youforce reporting. Hier heb ik 8 gebruikers op staan die 6 rechten hebben. Dit is zo door Raet erin gezet.

AnjaBrouwer1_0-1695115421132.png

 

Nu wil ik hier een gebruikersgroep aan toevoegen, maar die moeten dus andere rechten hebben. Zij mogen bijv. geen toegang hebben tot andere data.  Waar ik tegenaan loop is hoe koppel ik andere rechten aan deze gebruikersgroep en hoe voeg ik medewerker (testgroep) toe aan deze gebruikersgroep.

Het zal wel heel makkelijk zijn maar zoals gezegd valt bij mij even het kwartje niet.

 

 

door Chris van den Berg

@FBB Zorgboog  zie het volgende artikel Verwachte Releases September 2023 . Het rapport is beschikbaar, maar je moet hem alleen nog wel aanzetten.

SuzanneG1
CONTRIBUTOR ***
door SuzanneG1

Hierbij nog een vraag voor het vragenuurtje. Hoe kan ik in een slicer (naam medewerker) de zoekfunctie toevoegen om snel een medewerker op te zoeken.

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

@Chris  ik kan donderdag helaas niet aansluiten omdat we met een externe autorisatiebeheer en mijn Youforce gaan controleren of we alles goed hebben staan.

Ik had niet goed begrepen dat je ook aan kon sluiten bij het vragenuurtje als je geen directe vragen had. Inmiddels weet ik dit wel en ik hoop dat je in oktober doorgaat met je vragenuurtje. Ik zal dan meteen alle datums blokken 🙂

mvrg

Anja

Lauri Kortenhorst
CONTRIBUTOR **
door Lauri Kortenhorst

@Anonymous @Chris van den Berg 

Is de vraag van Mark al opgelost tijdens een vragenuurtje? Ik heb namelijk dezelfde vraag en kon die keer niet aanwezig zijn.

Lauri Kortenhorst
CONTRIBUTOR **
door Lauri Kortenhorst

Daarnaast veranderen datums bij exporteren naar CSV naar YYYY-MM-DD hh:mm:ss. Kan dit worden aangepast naar DD-MM-YYYY?

Tom Schuit
CONTRIBUTOR **
door Tom Schuit (Bijgewerkt ‎02-10-2023 14:25 door Tom Schuit )

Hoi @Chris van den Berg,

 

Door een collega werd ik hierover getipt. Komt er een vervolg in oktober? Ik heb een vraag over leeftijdscategorieën. Hoe kan ik in Youforce Reporting bijv aantal mdw per leeftijdscategorie rapporteren?

 

Met vriendelijke groet,


Tom Schuit

door Chris van den Berg
Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

Hoe geef ik een gebruikersgroep rechten voor de klassieke rapportages. In totaal heb ik 68 rapportages waarvan 30 klassieke rapportages. Ik zie wel dat ik de standaard rapportages kan toekennen aan een gebruikersgroep maar niet dat ik de klassieke rapportages kan toekennen.

 

door Chris van den Berg

@Anja Brouwer1 dit werkt nog via de 'oude' manier in MI Autorisaties. Je kunt in Youforce Reporting Configuratiescherm niet de klassieke rapporten autoriseren, dat kan alleen met de oude Autorisatie tool die ook op de tegel van Management Informatie staat.

Schiff01
CHAMPION **
door Schiff01

@Chris van den Berg (ter info voor @Edwin Schuijt1) Hieronder de verzuim gerelateerde problemen waar wij tegenaan lopen en die we graag opgelost zien voordat de verzuimrapportages uit Report Builder niet meer benaderbaar zijn:

 

Verzuim van opleidelingen in periode

Een overzicht van alle medewerkers die in 2022 de functie x hadden, met daarbij hun verzuimgegevens (start en einde verzuimdossier, start en einde verzuim tijdvak, percentage ziek per tijdvak) in die periode.

Voor bovenstaand rapport is één van onderstaande combinaties nodig (maar nu niet mogelijk):

  • Dienstverband historie + verzuimgeval + verzuimtijdvak
  • Inzet + verzuimgeval + verzuimtijdvak

 

Doorlopend verzuim

Som dagen verzuimgeval telt bij doorlopend verzuim niet de dagen mee van de eerdere verzuimmelding. Kan er, naast het veld som dagen verzuimgeval ook een berekening komen voor som dagen verzuimdossier.

 

 

Overig

Naast bovenstaande lopen we er regelmatig tegenaan dat onderstaande combinaties niet mogelijk zijn:

  • Verzuim + type organisatorische eenheid (om verzuim per organisatieonderdeel te rapporteren)
  • Verzuim + roltoewijzing (toon leidinggevende van zieke medewerker)
  • Inzet + type organisatorische eenheid (niet van invloed op verzuimrapportages, maar wel irritant)
  • Inzet + roltoewijzing (niet van invloed op verzuimrapportages, maar wel irritant)
  • Tijdregistratie + type organisatorische eenheid (niet van invloed op verzuimrapportages, maar wel irritant)

Wij gebruiken inzet niet alleen om te rapporteren ivm kostendoorbelasting.

We gebruiken bij een diversiteit aan rapportages vaak de functie en/of OE uit de inzet. Reden hiervoor is dat medewerkers meerdere functies kunnen hebben en/of op meerdere afdelingen kunnen werken. Wanneer we bijv. een overzicht willen van iedereen met functie X, al dan niet in combinatie met verzuim gegevens, dan is het niet voldoende om te kijken naar de hoofd functie, maar is de functie uit de inzet noodzakelijk. Ditzelfde geldt voor de OE’s.