avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

(updated by Wenche_Jacobsen VISMA ‎30-12-2019 12:48 )
  • 0 Svar
  • 0 Liker
  • 531 Visninger

Før du ringer oss i januar er det viktig at du er kjent med innholdet i denne artikkelen. Denne artikkelen vil kunne hjelpe deg gjennom årsavslutningen.

Våre åpningstider i januar finner du her.

Januar er en travel måned for alle som jobber med lønn. Benytter du deg av Visma.net HRM sine supporttjenester, vil du i perioder kunne oppleve noe ventetid. Når du ringer inn på support, får du spørsmål om å sette deg på callback. Vi anbefaler at du velger å sette deg på callback, slik at du får gjort andre ting mens du venter.  

Vi anbefaler at du har ditt kundenummer eller organisasjonsnummer klart, slik at vi kommer raskt i gang med å gi deg support.

Frister:

• 6. januar: frist for å sende a-melding for desember
  • 15 januar: frist for å betale skatt og arbeidsgiveravgift for termin 6
  • 1 februar: frist for å sende sammenstillingsoppgave til de ansatte

Aktuelle brukertips og nyttig informasjon:

Ofte stilte spørsmål til support: 

• Kan jeg kjøre lønn på to år samtidig?
    Nei, du må avslutte alle lønnskjøringen for 2019 før du kan kjøre ny lønn for 2020. Hvis en ytelse som tilhører 2019 ikke har blitt innberettet, og du oppdager dette først etter at du er over i 2020, kan du opprette en ny lønnsart hvor du overstyrer transaksjonsdato tilbake til 2019. Du kan lese mer om  dette her

• Hvordan går man over til nytt år i Payroll?
    Les mer om rutinen for overgang til nytt år til Payroll i dette brukertipset.

• Blir inngående saldo med på sammenstillingsoppgaven?
    Ja, sammenstillingsoppgaven tar med seg inngående saldo dersom det er opprettet egne lønnsarter for dette. Les mer her.

• Må sammenstillingsoppgaven sendes til de ansatte før jeg jeg kjører lønn i 2020?
    Nei, du kan sende sammenstillingsoppgaven for 2019 også etter at du er over i 2020.

• Må sammenstillingsoppgaven sendes per post eller kan den sendes via Payslip?
    Dette bestemmer du selv. Du kan sende per post eller via Payslip. Når du sender via Payslip vil de ansatte motta oppgaven i Employee appen, som vil være mest effektivt for deg som lønningsansvarlig og for den ansatte. Les mer om hvordan du sender sammenstillingsoppgaven på Payslip her.
Bidragsytere