Mijn Communities
Help
Asha
CHAMPION ***

Handleiding/duidelijke uitleg hoe de berekening werkt bij werkgeversbetalingen

door Asha
Status: In onderzoek

Wij zijn op zoek naar een duidelijk handleiding die uitlegt hoe de berekening in Visma werkt bij werkgeversbetalingen. Om de verwerking aan de medewerkers uit te kunnen leggen moet je het als salarisadministrateur zelf kunnen begrijpen. Normaliter kan je zelf terugrekenen hoe de bedragen tot stand komen. Dit kunnen we in dit geval niet.

Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt, maar zet dit ook op de community aangezien ik verwacht dat wij niet de enige organisatie zijn die de berekening vanuit Visma niet uit kunnen leggen aan onze medewerkers.

Graag zouden wij hier ook rekenvoorbeelden van ontvangen. In release 277 staat een rekenvoorbeeld, waarbij alleen een printscreen staat van 100 % zwangerschapsverlof. Het vervolg, verwerking van de uwv-gelden zie ik niet terug. Ook zouden wij een rekenvoorbeeld van een vangnetter inclusief de verwerking van de uwv-gelden willen zien.

9 Opmerkingen
J Hoogeslag
CHAMPION *
door J Hoogeslag

Wij lopen hier ook tegenaan!

wtentije
CHAMPION **
door wtentije

wij ook 🙈

MvB
CHAMPION ***
door MvB

Wij ook! Het bedrag dat ik invoer met component 33230 komt als een ander bedrag terug in de resultaten. 

NvdB
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door NvdB

Wij ook!!

Engeli Wiesenfeld
CONTRIBUTOR **
door Engeli Wiesenfeld

Wij lopen hier ook tegenaan

door Joris Reussink
Status changed to: Status: In onderzoek

Asha
CHAMPION ***
door Asha

@Joris Reussink, zou dit op korte termijn opgepakt kunnen worden. We werken nu 5 maanden met de werkgeversbetalingen. Het wordt er niet duidelijker op. Vanuit de organisatie/medewerker krijgen wij vragen die wij niet kunnen beantwoorden.

Ook vanuit het ingediende ticket wordt het niet duidelijker, maar juist verwarrender. Ik weet dat jullie momenteel andere priorieteiten hebben, maar volgens mij verdient dit ook jullie volledige aandacht.

Graag hoor ik terug!

Asha
CHAMPION ***
door Asha

@Joris Reussink , helaas heb ik niks van je vernomen nav mijn vraag van 8-5-2026. Het wordt voor ons steeds onoverzichtelijker en onduidelijker.  Een handleiding aanreiken zou toch niet zo moeilijk moeten zijn, tenzij Visma zelf niet weet hoe de werkgeversbetalingen werken. Wellicht lees je het al uit mijn reactie, maar ik ben zeer ontevreden over de wijze waarop Visma NIET reageert. Het lijkt er een beetje op dat het probleem vermeden wordt. Vanuit het ingediende ticket wordt er verwezen naar diverse releases, zonder ook maar een duidelijke uitleg te geven. Het zou Visma goed staan, wanneer er een kort en bondige instructie met rekenvoorbeelden worden aangeleverd.

Ik weet niet hoe dit verloopt bij andere klanten. Indien er andere klanten zijn die wel weten hoe de berekening werkt, hou ik me zeker aanbevolen.

Asha
CHAMPION ***
door Asha

@Joris Reussink  of collega van Joris. Inmiddels zijn we weer een maand verder met nog steeds geen duidelijkheid of handleiding mbt de berekening van de UWV gelden. Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat het probleem niet urgent genoeg is voor Peple of dat het bij de medewerkers van Peple ook niet duidelijk is hoe het werkt. En wellicht ten overvloede het zou Peple goed staan, wanneer er enige reactie zou volgen op opmerkingen die gepost worden. Wij kunnen nu niet reageren of antwoorden geven aan onze medewerkers op vragen die zij aan ons stellen.