Mijn Communities
Help

Accounts in Gebruikersbeheer 13 juni

door Sabine Koelewijn

Aanstaande donderdag is het zover en is account management toegevoegd aan Gebruikersbeheer. Omdat we toch nog een aantal vragen krijgen, bij deze nog even de wijzigingen op een rijtje. 

 

  • Geboortedatum check vervalt
    We gaan het accountactivatie proces vereenvoudigen door de geboortedatum controle te verwijderen. Deze beveiligingsmaatregel werd in eerste instantie geïmplementeerd om een ​​soepele overgang naar het nieuwe inloggen te garanderen. Na een grondige evaluatie hebben we echter vastgesteld dat dit niet langer nodig is.
  • Onyouforce accounts kunnen automatisch worden aangemaakt voor alle gebruikers
    Wanneer je in Configuratie Youforce hebt aangegeven dat voor jouw organisatie de onyouforce accounts altijd worden gegenereerd, dan was dit eerder alleen voor de gebruikers met een geboortedatum. Doordat de geboortedatum check komt te vervallen, worden de onyouforce gebruikers nu voor alle gebruikers automatisch aangemaakt.
    Heb jij in Configuratie Youforce de instelling op ‘Nooit’ staan, dan wijzigt er voor jou niks. Ook na de release worden onyouforce accounts nooit automatisch gegenereerd. 

 

 

  • Alles rondom de gebruiker op één plek

Met deze release kan je op één plek de gebruikers en de accounts aanmaken. Daarnaast kan je ook de tweefactorauthenticatie apparaten ontkoppelen en een bypass instellen. Nieuwsgierig? In de handleiding Gebruikersbeheer hoofdstuk 8 ,9 en 10 hebben we de werking, inclusief printscreens, al uitgelegd.

 

We starten woensdagavond 12 juni om 18:00u met de release, zodat dit donderdag voor alle gebruikers met rechten beschikbaar is. 

 

11 Opmerkingen
dschuurman
CONTRIBUTOR *
door dschuurman

We krijgen nog steeds mailtjes dat voor gebruikers Youforce, de toegang gaat verlopen. Wij zien nu niet meer een datum in het Accountbeheer staan, die we kunnen verlengen. Hoe moeten we dit doen?

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@dschuurman Dit kan normaal gesproken via Groepsgewijs toegang verlengen dan kun je iedereen tegelijk verlengen. Maar de afgelopen dagen krijg ik als resultaat 0 om te verlengen en vaak is er altijd wel iemand die dient te worden verlengd.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Sabine Koelewijn, kunnen jullie 'accountbeheer' als zoekwoord toevoegen aan gebruikersbeheer? 

 

dschuurman
CONTRIBUTOR *
door dschuurman

@cvanstijn idd, dat kon normaliter daar. Maar door de wijzigingen die er hebben plaatsgevonden, zal er wel iets veranderd zijn. Dat werd mij niet duidelijk in de handleiding. Of we deze nog steeds moeten verlengen of dat dat gedeelte is vervallen? 

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

@Gea Bussink-Veerbeek 
Hallo Gea, 

Ik heb zojuist het zoekwoord toegevoegd aan het proces Gebruikersbeheer. Als je de Mijn Youforce ververst, kan je nu ook met dit zoekwoord gebruikersbeheer vinden. 

 

Groeten Lotte

door Sabine Koelewijn

@dschuurman

Zou je een ticket aan willen maken? Dan zullen we dit verder onderzoeken. 

 

De toegangverloop datum wordt inmiddels genegeerd, dus je hoeft de gebruikers niet te verlengen. Maar we hadden een aanpassing gedaan waardoor de emails niet meer verstuurd zouden worden, daarom wil ik graag onderzoeken waarom jij deze mails nog wel krijgt. 

dschuurman
CONTRIBUTOR *
door dschuurman

Ik zal in de gaten houden of we nog mails krijgen. Zodra dat zo is, zal ik dit melden.

@Sabine Koelewijn 

Timo van Son - AAG
CONTRIBUTOR ***
door Timo van Son - AAG

@Sabine Koelewijn Wij hebben voor meerdere klanten deze mails ook nog ontvangen. Volgens mij loopt er inmiddels ook al een melding in 4ME via een van mijn collega's. 

door Sabine Koelewijn

@Timo van Son - AAG Dank voor het melden! We dachten dit met een workaround te hebben opgelost, maar dit was blijkbaar niet voldoende. We zijn hier wel al mee bezig en zullen jullie op de hoogte houden van de voortgang. 

door Sabine Koelewijn

@Timo van Son - AAG , 

We hebben de mailing voor het verlopen van accounts en certificaten uitgezet. Vanaf nu zullen jullie deze mails niet meer ontvangen. 

Vera Eurlings
CONTRIBUTOR *
door Vera Eurlings (Bijgewerkt ‎20-06-2024 12:19 door Vera Eurlings )

In accountbeheer was het mogelijk om het emailadres aan te passen zodat er naar bijv. het privé-emailadres een activatielink kon worden verzonden als de medewerker geen toegang tot het werk-emailadres had.

Kan de optie om het mailadres aan te passen weer worden ingesteld?