Mijn Communities
Help

We zijn live met Visma Connect!

door Sabine Koelewijn

Na maanden van voorbereiding is het eindelijk zo ver: alle aanpassingen voor de overgang naar Visma Connect zijn succesvol uitgevoerd! Vanaf nu zal bij de eerste keer inloggen met jouw onyouforce account gevraagd worden om de tweefactorauthenticatie opnieuw te koppelen. Daarnaast hebben de gebruikers met het recht om accounts te activeren, nu rechten voor de nieuwe functionaliteit. Je kunt dus zonder aanpassingen te hoeven doorvoeren nieuwe accounts aanmaken in Visma Connect en genieten van de nieuwe functionaliteiten die Visma Connect te bieden heeft. 

 

Hebben jouw nieuwe gebruikers het account nog niet geactiveerd? Dan kan je hen een nieuwe uitnodiging toesturen vanuit Gebruikersbeheer. 

 

Nog even alle informatie op een rijtje:

75 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

@Sabine Koelewijn en @Lotte van Dijk Onder mijn eigen IC-account heb ik onderstaande optie niet. Mijn persoonlijk account wel. Ik g kijken of de optie wel beschikbaar is onder het testaccount (ook een IC-account). Ik moet zeggen dat dit wel een omslachtige manier van inloggen is. Kunnen meerdere mensen tegelijkertijd op deze manier inloggen?

 

Raymond_de_Rozario_0-1726738697891.png

 

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

Hallo @Rob99

 

Sabine heeft zojuist een bericht gestuurd met het volgende bericht:

We hebben inderdaad problemen met Verzuim Management 2.0, we zijn dit aan het onderzoeken en hopen snel met een oplossing of work around te komen. 

 

Groeten Lotte

PaulaPieper
CHAMPION *
door PaulaPieper (Bijgewerkt ‎19-09-2024 11:56 door PaulaPieper )

@Jean Pierre B en @Sabine Koelewijn 

Hier is hetzelfde probleem met Verzuim 2.0, dus ik zal ook een ticket aanmaken. 

Dit geldt trouwens alleen voor de beheerders, want de overige gebruikers loggen in dmv SSO en dat geeft geen problemen.

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk (Bijgewerkt ‎19-09-2024 12:00 door Lotte van Dijk )

Hallo @Raymond_de_Rozario

 

Je bedoelt dat je met jouw account niet de optie hebt om een extra apparaat toe te voegen? Kan je misschien iets meer context delen? 

 

Voor wat betreft het kunnen inloggen van meerdere mensen tegelijkertijd. Een extra apparaat toevoegen kan handig zijn als je bijvoorbeeld een werk telefoon hebt en een persoonlijke. Mocht je een keer jouw werk telefoon vergeten, dan heb je gelukkig jouw persoonlijke nog om de MFA mee goed te keuren. 

 

Het toevoegen van meerdere apparaten van verschillende personen raden wij alleen aan voor test accounts. Je kunt dan de apparaten van jouw collega's koppelen zodat je met meerdere collega's hetzelfde test account kunt gebruiken. Tevens hebben zij dan ook de credentials nodig van dit account. 

Wanneer je meerdere apparaten koppelt, krijg je in alle apps dezelfde zescijferige code voor dit account. Je kunt dan inderdaad tegelijkertijd inloggen met hetzelfde account. Dit werkt hetzelfde als met de bypass, maar nu is het account wel beveiligd met tweefactorauthenticatie.


We raden het zeer af om jouw medewerkers, of bijv van jouw persoonlijke medewerker account, de credentials te delen met iemand anders plus daarbij het apparaat van die persoon te registeren als MFA. Je wilt niet dat andere mensen bij jouw persoonlijke gegevens kunnen. 

De werkwijze van het registeren van extra apparaten is hetzelfde als het eerder ook werkte in Ping. Dit is dus ten op zicht van Ping geen wijziging. 

 

Groeten Lotte

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

Hallo @FrankvM@Jean Pierre B@Sylvia van Horick-Joosten@Rob99@Monique1

Zojuist heb ik te horen gekregen dat er een fix is uitgevoerd voor het probleem bij Verzuim management 2.0. Zouden jullie kunnen testen of het probleem inderdaad is opgelost?

 

We horen graag van jullie! 

Groeten Lotte

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Lotte van Dijk ,

 

Voor het test account is het uiteindelijk gelukt. Ik zag de optie alleen niet onder mijn eigen IC-account, vandaar de vraag

Rob99
CHAMPION ***
door Rob99

@Lotte van Dijk  Bij ons heeft de fix gewerkt althans ik kon er zojuist zonder problemen in VM2.0 komen. Dat terwijl ik ingelogd was met mijn Onyouforce account. Het lijkt erop dat hierdoor ook het probleem van inloggen in Plusport opgelost is. Ook daar kom ik nu in terwijl ik ingelogd was met mijn Onyouforce account.

Monique1
CHAMPION *
door Monique1

Beste @Lotte van Dijk ,

Ook ik kan weer inloggen in Verzuim Management 2.0 met mijn professional account. Dat is goed nieuws!

Sylvia van Horick
CONTRIBUTOR ***
door Sylvia van Horick

@Lotte van Dijk ook wij kunnen weer in Verzuim management. 

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

@Raymond_de_Rozario Ik zie dat ik nog niet gereageerd had op jouw opmerking over het ontbreken van meerdere apparaten voor jouw IC account. Is dat inmiddels opgelost of kunnen we nog ergens bij helpen? 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Lotte van Dijk ,

 

Sorry, ik denk dat ik de situatie niet goed heb verwoord. Het "probleem" leek zich voor te doen bij een test account van ons. Aangezien ik daar geen toegang tot had , controleerde ik de instellingen bij mijn IC-account. Daar stond deze niet. Via mijn persoonlijke account geprobeerd, daar staat de instelling wel. in het kort: het is opgelost 🙂

Maurice van de Pol
CHAMPION ***
door Maurice van de Pol

@Sabine Koelewijn Hier is het tot nu toe zonder problemen verlopen. Ik heb nog 1 vervelend issue en 1 vraag:

 

1) Het inloggen op Mijn Visma (Visma-Home) lukt of niet (klikken op Inloggen geeft geen inlogscherm) of is gekoppeld aan mijn onyouforce-account. Uitloggen met dat account en opnieuw inloggen met mijn zakelijke emailadres werkt wel. Ik zie dat @Raymond_de_Rozario dat ook al gemeld heeft maar ik zie daar volgens mij nog geen reactie op. Kunnen jullie dit oplossen>

2) Het valt me op dat als je bij het opstarten je onyouforce-account selecteert dat je dan altijd je wachtwoord moet invullen terwijl voor de omzetting naar Visma Connect je in kon instellen dat het wachtwoord voor-ingevuld was. Is dit gewijzigd?  Of moet je dat elders instellen? 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Maurice van de Pol

 

Fijn dat het goed is verlopen, dat is goed om te horen! 

 

1) Dat komt omdat je twee accounts hebt in Visma Connect, één bij Visma Home (waarschijnlijk met jouw e-mailadres) en één in Youforce met jouw onyouforce account. Deze account hebben beide aparte rechten, maar deze rechten zijn niet gekoppeld. Wanneer je Mijn Youforce als Visma Home opent in dezelfde browser, wordt de sessie onthouden van de applicatie die je als eerst geopend hebt, de oplossing nu is inderdaad uitloggen en opnieuw inloggen, of met één van de twee inloggen in een aparte browser/incognito scherm.  We gaan onderzoeken of we deze accounts kunnen koppelen, maar ik kan nog niet aangeven wanneer dat zal zijn. 

 

2) Dit ligt denk ik aan je browser instellingen. Als je in Google klikt op wachtwoord opslaan, gebeurt dit namelijk wel. 

Angela Heins1
CHAMPION **
door Angela Heins1

Hallo @Sabine Koelewijn,

 

Wij gebruikten de bypass om de testmedewerkers voor iedereen open te zetten.

Nu hebben we hier geen mogelijkheid meer voor.

 

Heeft niemand anders hier last van?

 

Groet,

Angela

Coret ZONL
EXPLORER *
door Coret ZONL

Ja wij hebben daar ook last. Zeer onhandig dat die optie is komen te vervallen.

 

groet jeroen

wmvanee
CONTRIBUTOR ***
door wmvanee

ja, wij zouden hier graag bij SSC-Ons deze optie ook graag terugzien.

AnneliesS
CONTRIBUTOR **
door AnneliesS

Ja, wij gebruikten de bypass om te kunnen testen en zouden deze optie graag terugzien!

Monique1
CHAMPION *
door Monique1

Beste @Maurice van de Pol ,

Wij hebben hetzelfde probleem. Ik heb hiervoor een idee aangemaakt, zie In dezelfde browser Visma Home en Youforce kunnen ... - Visma Community. Zou je deze een kudo kunnen geven?

Maurice van de Pol
CHAMPION ***
door Maurice van de Pol

@Monique1 Done!

door Sabine Koelewijn

Hoi @AnneliesS@wmvanee@Coret ZONL en @Angela Heins1

Wij begrijpen dat het voor testen makkelijker is om de bypass aan te zetten, maar daar is de bypass nooit voor bedoeld. We hebben nu de optie dat meerdere apparaten kunnen gekoppeld worden aan een account, dus op deze manier kan een account nog steeds door meerdere gebruikers gebruikt worden, maar hebben we toch de beveiliging met 2FA gewaarborgd. Ik zal binnenkort een kennisartikel plaatsen met daarin de stappen hoe je voor een account meerdere apparaten kunt koppelen. 

Mdbusser
CONTRIBUTOR ***
door Mdbusser

We konden binnen gebruikersbeheer het mailadres aanpassen voor accountherstel maar dit kan plots niet meer en bij nieuwe medewerkers word het werkmailadres gebruikt waar ze nog geen toegang tot hebben vóór officiele indiensttreding maar word er wel het e.e.a. van hen gevraagd om aan te leveren via Youforce. Hoe lossen we dit nu op? Ik kan het mailadres niet meer aanpassen en de mdw kan nu niks aanleveren.. 

Riny
CONTRIBUTOR ***
door Riny

@Sabine Koelewijn 

 

Hallo Sabine

 

Bij de onyouforce account kan ik als beheerder het mailadres niet meer aanpassen. Bij een cruciale account blijkt een oud mailadres te staan. 

Ik heb bij de gebruikersgegevens de oude mailadressen aangepast maar bij de onyouforce account gegevens lukt dit dus niet.

Ben jij in de gelegenheid om hier naar te kijken? Ik heb je vanmorgen daarover wat uitgebreider over gemaild .

 

 

Hartelijke groet,

Riny Puts

door Sabine Koelewijn

Hoi @Mdbusser

Bij het versturen van een activatiemail kan je zelf kiezen naar wie je deze verstuurd. Dat kan een e-mailadres zijn dat al bekend is of een ander mailadres. Zie ook de afbeelding. 

SabineKoelewijn_0-1727268237523.png

Voor de activatie van een account zou dit dus geen probleem moeten zijn. 

 

Je kunt als beheerder alleen niet meer het e-mailadres voor account herstel aanpassen omdat dan de gebruiker zelf verantwoordelijk is, maar voor account activatie kan dit dus wel. 

 

door Jeroen Coret Kennemerhart1

Hoi @Sabine Koelewijn ,

 

Wij hebben daar ook last van dat het account hersteladres niet te wijzigen is. Wanneer je op de knop Wijzigen klikt bij het onyouforce account dan is het E-mailadressen voor accountherstel grijs en is niet aan te passen. 

Daarnaast vraag ik mij af waarom er emailadressen staat ipv emailadres want er kan toch maar 1 mailadres staan?

 

groet Jeroen

door Sabine Koelewijn

Hoi @Jeroen Coret Kennemerhart1, wanneer we vanuit Beaufort meerdere e-mailadressen hebben (zakelijk en prive) dan tonen we beide e-mailadressen en wordt de herstel e-mail ook naar beide verstuurd. Hier hebben we ook de 'oude' ping herstel e-mailadressen aan toegevoegd, dus vandaar dat het in meervoud staat.