Mijn Communities
Help

Verstoring Youforce

03-06-2024 10:49 (Bijgewerkt op 10-06-2024)
  • 45 Antwoorden
  • 2 kudos
  • 2834 Weergaven

 

Update 3-6-2024: 

Zie ook de statuspagina https://status.vismaraet.nl/

Op dit moment spelen de problemen nog steeds. In meeste gevallen kun je wel inloggen maar is er sprake van een verslechtende performance.

 

PD werkt nog aan een oplossing.

 

Op dit moment zijn er issues met Youforce wat doorwerkt naar alle andere onderliggende producten. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Zie ook de statuspagina voor meer informatie. https://status.vismaraet.nl

Opmerkingen
dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman

@Katinka te Booy  is er al een update te geven over de verwachte oplostijd?

Sandy-Flevoland
CONTRIBUTOR *
door Sandy-Flevoland

Goedemorgen @Katinka te Booy ,

Op de Statuspagina wordt aangegeven dat er een verminderde performance is, maar wij kunnen helemaal niet in Youforce. > Melding Toegang geweigerd.

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman

@Katinka te Booy  degraded performance geeft die aan maar Self service of iets werkt helemaal niet. en mensen komen er gewoon niet in.

 

het is dus nog steeds niet degraded performance maar helaas nog offline

Nicolette2
CONTRIBUTOR ***
door Nicolette2

@Katinka te Booy wij kunnen ook nog steeds niet in youforce. Kan er een status update gegeven worden?

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Katinka te Booy  Bij ons zijn er ook nog medewerkers die nog niet kunnen inloggen.

Sylvia van Horick
CONTRIBUTOR ***
door Sylvia van Horick

@Katinka te Booy ik weet niet hoe het bij andere organisaties is, maar wij kunnen nog steeds niet in alle applicaties werken, en de applicaties die het doen vallen ook steeds weg. 

brussaard-c
CHAMPION *
door brussaard-c

@Sylvia van Horick , 

 

Hier dezelfde ervaring. 
Kan niet tot bijna niet werken!
Nog geen update ontvangen.

 

Groet, 

 

Christian

Anja Brouwer1
CHAMPION ***
door Anja Brouwer1

@Katinka te Booy @brussaard-c @Sylvia van Horick 

Bij mij hetzelfde, sommige applicaties werken helemaal niet of heel traag of krijgen een melding "something went wrong" zoals in accountbeheer 

AngelaHeins
CONTRIBUTOR **
door AngelaHeins

@Katinka te Booy 

 

Bij ons werkt het soms wel en dan weer niet. 

NienkeDC
CONTRIBUTOR *
door NienkeDC

Hier lijkt Self Service weer te werken. 

Naomi
CONTRIBUTOR *
door Naomi

Sinds 13:47 lijkt SS het bij onze organisaties juist minder te werken. 

 

 

Sinds 13:47 lijkt het bij onze organisatie juist minder te werken?Sinds 13:47 lijkt het bij onze organisatie juist minder te werken?

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman

hier helaas niet. ook zie ik geen update. de laatste is van dik 2 uur geleden. ben wel benieuwd of het al gevonden is en of er een verwachte termijn oplossing is

Anja Brouwer1
CHAMPION ***
door Anja Brouwer1

@Katinka te Booy  Hier wordt het steeds erger 

AnjaBrouwer1_0-1717420636929.png

 

Annika163
CONTRIBUTOR *
door Annika163

BO4 werkt hier nu ook niet meer

door Andrea de Bie - Hazelhof

beaufort werkt hier ook niet en de rest werkt soms wel en soms niet

Wim Boogaard
CHAMPION *
door Wim Boogaard

Ik blaas even mee in dit orkest: het is de hele dag al tobben. Dan weer in dit onderdeel, dan weer in dat onderdeel. Waardeloos in een tijd waarin het alleen maar drukker wordt richting de wisseling van het schooljaar. Houd het stabiel en houd het in de lucht!

Petro17
CONTRIBUTOR **
door Petro17

Ik probeer mutaties in Self Service als PDF te openen om vervolgens digitaal op te slaan. Helaas werkt dit nog steeds niet. Of het scherm is grijs, of het systeem blijft draaien met een foutmelding als gevolg. Is er een mogelijkheid om een mutatie op een andere wijze digitaal op te slaan op de schijf? 

Het is wel steeds hommeles na een update. 

Anja Brouwer1
CHAMPION ***
door Anja Brouwer1

@Katinka te Booy Hier schijnt voor zover ik bemerk alles te werken behalve Youforce account beheer. Hier krijg ik nog steeds een melding  Ik heb hier voor een ticket aangemaakt

AnjaBrouwer1_0-1717482766352.png

 

Edwin Schuijt1
CONTRIBUTOR ***
door Edwin Schuijt1

Wij hebben nog steeds problemen met het inloggen via de SSO.  Ik krijg dan onderstaande melding. Inloggen via mijn onyouforce account lukt wel.

Sommige medewerkers komen er wel in maar de meesten hebben nog steeds de melding dat inloggen niet lukt.

Knipsel.PNG 

troow
CONTRIBUTOR ***
door troow

@Anja Brouwer1 hier ook zelfde probleem rest gaat redelijk goed.

Miranda Damink
CONTRIBUTOR ***
door Miranda Damink (Bijgewerkt ‎04-06-2024 09:03 door Miranda Damink )

Hier heel traag en BO4 geeft soms een foutmelding, pagina niet bereikbaar. *aanvulling* springt terug naar inlogpagina. 

door Andrea de Bie - Hazelhof

Ik krijg hier ook nog meldingen binnen dat youforce en beaufort traag zijn.

Nicolette2
CONTRIBUTOR ***
door Nicolette2

Goedemorgen @Katinka te Booy wij kunnen ook nog steeds niet allemaal werken in youforce. Ik vind dat hier weinig tot niet over gecommuniceerd wordt. Graag actie!!

 

 

brussaard-c
CHAMPION *
door brussaard-c

Goede morgen Nicolette en anderen, 

@Katinka te Booy ,

Gisteren aan het einde van het dag leek het issue te zijn verholpen, ook onder andere ik kan nu niet werken.

 

Groet, 

 

Christian

 

 

Stefan Hoogendijk
CONTRIBUTOR **
door Stefan Hoogendijk

Ook hier weer problemen. Heb er inmiddels ook een call van aangemaakt.

StefanHoogendijk_0-1717489953415.png

StefanHoogendijk_1-1717490085036.png

 

Sandy-Flevoland
CONTRIBUTOR *
door Sandy-Flevoland

@Katinka te Booy Kunnen we een update krijgen? Hier alleen maar witte schermen nl.

 

troow
CONTRIBUTOR ***
door troow
Natalja Klavers
CONTRIBUTOR ***
door Natalja Klavers

@Katinka te Booy 

Mailadres van een medewerker is gewijzigd in BO4 op 29-5-2024 van zakelijke naar privé. De verwachting was dat het mailadres meteen aangepast wordt in Gebruikersbeheer (vroeger Individueel gebruikersbeheer). Maar we zijn al een week verder en het mailadres van deze medewerker is nog steeds niet aangepast naar de nieuwe waarde. Helaas maar in de nieuwe gebruikersbeheer kunnen we het zakelijke mailadres niet aanpassen. Vanuit BO4 hebben we alle koppelingen voor TM, RUM enz meerdere keren aangezet. Hoe vaak wordt de koppeling tussen BO4 en gebruikersbeheer gedraaid? Hoe kunnen we dat oplossen? Of heeft dat met deze performance problemen te maken?

Edwin Schuijt1
CONTRIBUTOR ***
door Edwin Schuijt1

Op de Statuspagina staan allemaal mooie groen vinkjes, maar wij komen nog steeds het systeem niet in met SSO. 

Edwin Schuijt1
CONTRIBUTOR ***
door Edwin Schuijt1

Het probleem is bij ons ook opgelost : er bleek een SSO certificaat verlopen te zijn

Linda_FB_WMD
CHAMPION *
door Linda_FB_WMD

Ik heb hier nog steeds een HR medewerker die met haar onyouforce account last heeft van de storing, met name Selfservice. Hebben nog mee professionals hier last van?

Regine
CONTRIBUTOR ***
door Regine

Hier ook nog steeds problemen. Je wordt er uitgegooid en dan kan je er niet meer in.

Gisteravond thuis nog gewerkt. Ook eruit gegooid en dan zegt het systeem: je bent te vaak omgeleid.

Dit is vanaf maandag al aan de gang en erg vervelend vooral omdat de mutaties voor de salarisverwerking voor de 10e allemaal aangeleverd moeten zijn!

 

Bas Bernaerts
CONTRIBUTOR **
door Bas Bernaerts

Goedemorgen,

 

Wij merken dat enkele medewerkers nog problemen ervaren met Youforce, maar dat dit op te lossen is door de cache en de cookies van de browser te verwijderen. Wellicht is dit een tip voor de collega applicatiebeheerders?

 

@Katinka te Booy: Aangezien de cookies en / of cache nog eens voor problemen kan zorgen: is het mogelijk om deze centraal vanuit Visma Raet leeg te maken? Het is voor sommige medewerkers nog wel eens een test van het geduld om aan de telefoon uit te leggen hoe ze dit moeten doen.

 

Met vriendelijke groet, Bas Bernaerts 

door Sabine Koelewijn

@Regine

Zou je hiervoor een melding aan willen maken bij de Service Desk en daarin jouw gebruikersnummer en als een lukt een printscreen van de melding toe willen voegen? Het is niet zeker of dit met de performance problemen te maken heeft, dus we willen het graag verder onderzoeken. Alvast bedankt!

door Sabine Koelewijn

@Natalja Klavers

Dit heeft niet met de performance problemen te maken, maar is wel iets wat we nog aan het onderzoeken zijn. Zou je hiervan ook een melding willen maken bij het Service Center? Dan nemen we deze medewerker ook mee in de analyse. Graag een printscreen toevoegen van het mailadres in Beaufort en in Gebruikersbeheer. Alvast bedankt!

 

Natalja Klavers
CONTRIBUTOR ***
door Natalja Klavers

Hoi @Sabine Koelewijn 

Bedankt voor je info. We hebben twee databases waar dat speelt. In beide omgevingen heb ik calls aangemaakt. 

 

Miranda Damink
CONTRIBUTOR ***
door Miranda Damink

Het is bij ons nog steeds onstabiel, is dit alleen bij ons? En dan met name in Selfservice. Gebruikers worden er midden in een sessie uitgegooid. Het genereren van een brief duurt ook erg lang. 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Miranda Damink

Wat vervelend om te horen. We zien dat de performance wel stabiel is. Zou je willen proberen of het verwijderen van de cookies/cache helpt? Dit lijkt bij @Bas Bernaerts de oplossing te zijn. 

Maurice van de Pol
CHAMPION **
door Maurice van de Pol

Hier hetzelfde probleem. Cookies reeds verwijderd maar zonder succes:

MauricevandePol_0-1717664762921.png

 

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@Sabine Koelewijn er wordt keer op keer geadviseerd om cookies/cache te verwijderen omdat jullie zien dat de performance goed is, maar inmiddels is duidelijk dat verwijderen van cookies/cache géén of slechts een zeer tijdelijke oplossing is. Het verlies aan werkuren én de frustratie bij mijn collega's loopt hier inmiddels flink op. Om er hopelijk wat extra druk op te zetten heb ik zojuist een ticket hiervoor ingediend en mijn contacten bij Raet hierover bericht, want ik krijg het idee dat dit onvoldoende voortvarend wordt opgepakt.

door Sabine Koelewijn

Hoi @Marcel Bouman

Bedankt voor je bericht en ik begrijp inderdaad dat dit heel frustrerend is. Wij hopen op dit moment dat het legen van de cookies/cache inderdaad jullie tijdelijk weer de mogelijkheid geeft om 'normaal' te werken. In de tussentijd hebben we contact gehad met het Self Service team en zij zijn dit probleem verder aan het onderzoeken. 

 

Een ticket aanmaken in deze situaties helpt altijd. Dit geeft ons vaak meer informatie waardoor wij gerichter kunnen zoeken naar het probleem. 

Miranda Damink
CONTRIBUTOR ***
door Miranda Damink

@Sabine Koelewijn cookies al laten verwijderen. Ook helemaal laten uitloggen via rechtsboven om eventuele oude info op te schonen maar nog steeds onstabiliteit. 

Sandy-Flevoland
CONTRIBUTOR *
door Sandy-Flevoland

@Sabine Koelewijn  Heb je een update voor ons?

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Sandy-Flevoland

Helaas nog niet. We zijn nog op zoek naar de oorzaak, zodat we dit kunnen herstellen. Het team blijft hieraan werken met hoge prioriteit. 

 

door Sabine Koelewijn

We zullen de updates geven via de statuspagina https://status.vismaraet.nl/

Medewerkers