Mijn Communities
Help

Geef je mening over feestdagen in Gewerkte dagen!

door Bastiaan Friederichs

Sylvia kreeg veel bijval van jullie toen ze het idee opperde om feestdagen een aparte kleur te geven in de module Gewerkte dagen.

Er worden behoorlijk wat fouten gemaakt door medewerkers, waarbij er dagen worden aangegeven als thuisgewerkt of juist als werkdag (woon-werk), terwijl het een feestdag betreft.

Op dit moment zijn we bezig om de manier waarop we data ophalen uit HR Core (Beaufort) aan te passen en daarna zullen we ook de dagen uit de feestdagen- en bedrijfsverlof-kalenders ophalen.

Daarmee hebben we de mogelijkheid om de medewerker te waarschuwen voor mogelijk foutieve invoer; er zijn immers altijd redenen waarom werken op een feestdag toch mogelijk is.

Hier onder vinden jullie een korte impressie van drie oplossingsrichtingen. Onze vraag is of je middels een berichtje kunt aangeven waar je voorkeur naar uitgaat en waarom, zodat we deze feedback kunnen meewegen in onze keuze.

De feestdagen zijn in deze impressies aangeduid met een grijs ster-icoon. We gaan nog kijken of we de styling gelijk kunnen maken aan de weergave van feestdagen in de nieuwe verlofmodule.

Optie 1 - Melding bij selecteren

Bij het selectere van een feestdag, wordt er een informatieve melding getoond (een zogenaamde "toast") die verdwijnt op het moment dat je deze aanklikt.

Optie 2 - Telling bij selecteren

Bij het selecteren van een feestdag, wordt er een aparte telling bijgehouden.

Optie 3 - Melding bij indienen

Indien er feestdagen geselecteerd zijn wordt op het moment van indienen een extra informatieve melding (waarschuwing) getoond.

45 Opmerkingen
marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Bastiaan Friederichs 

Optie 1 wat mij betreft, alleen is 30 december geen feestdag dat vind ik dan weer vreemd. 😉 Het is wat mij betreft de meest duidelijke optie en ja een ander kleurtje aan de feestdag ipv grijs zou het geheel nog duidelijker maken. Gr. Marja

Jolanda van Logten
CHAMPION *
door Jolanda van Logten

Optie 1 lijkt mij het best aan te sluiten bij onze organisatie.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION ***
door Esmiranda Vermeer

Ik sluit me hierbij aan. Optie 1 heeft de voorkeur. 

carolienboon
CONTRIBUTOR **
door carolienboon

Optie 1 lijkt mij het duidelijkst.

lcheung
CONTRIBUTOR ***
door lcheung

ik zou eigenlijk een combinatie van optie 1 en 3 willen. Dus als je klikt zie je dat het een feestdag is, maar omdat je door kunt klikken, lijkt het  me goed dat je aan het eind nog een waarschuwing krijgt bij het totale overzicht voordat je daadwerkelijk gaat indienen.

Tessa Oosterbroek
CONTRIBUTOR **
door Tessa Oosterbroek

Optie 1

Guay
CONTRIBUTOR ***
door Guay

Optie 1 maar de melding lijkt wel snel te verdwijnen. Het zou fijn zijn als de melding duidelijk verschijnt en lager in beeld blijft.

MdeBeer
CHAMPION ***
door MdeBeer

Optie 1 lijkt mij het duidelijkst.

ArianneB
CHAMPION ***
door ArianneB (Bijgewerkt ‎02-04-2025 11:00 door ArianneB )

Optie 1 en 3 voor ons. Een extra aandachtspunt voordat ze indienen kan zeker geen kwaad.

Sylvia van Horick
CONTRIBUTOR ***
door Sylvia van Horick

@Bastiaan Friederichs  Een combinatie van optie 1 en 3 zou mijn voorkeur hebben. En als een feestdag dan een ander kleurtje krijgt zou dat nog duidelijker zijn. Ik merkte dat ik bij de eerste keer dat ik het filmpje bekeek, mij de grijze kleur niet was opgevallen. 

Latifa Hachimi
CONTRIBUTOR ***
door Latifa Hachimi

Mijn voorkeur zou ook gaan naar een combinatie van optie 1 en 3.

Anja Brouwer1
CHAMPION ***
door Anja Brouwer1

@Bastiaan Friederichs Ik sluit me aan bij @Guay  Voor ons is optie 1 het handigst maar de tekst verdwijnt erg snel. Misschien bevestigen dat de gekozen werkdag akkoord is, ander kleurtje is ook een goed idee

John Muijs JBRR
CONTRIBUTOR ***
door John Muijs JBRR

Combinatie van optie 1 en 3 graag

Alfaro Pentury
CHAMPION *
door Alfaro Pentury

Optie 1 lijkt mij sowieso goed!

hew
CONTRIBUTOR *
door hew

een combinatie van 1 en 3 zou mooi zijn. Wanneer dat niet mogelijk is dan heeft optie 1 de voorkeur

Hetty1
CONTRIBUTOR **
door Hetty1

Optie 1, eventueel samen met optie 3

Tamara Ansems
CONTRIBUTOR ***
door Tamara Ansems

Optie 1 voor ons ook de beste optie

JF-KVK
CONTRIBUTOR ***
door JF-KVK

Een combinatie van optie 1 en 2, of 1 en 3 zou fijn zijn. Dit zodat je het echt duidelijk weergeeft, en een overzichtje hebt. 

Janine Kunst
CONTRIBUTOR **
door Janine Kunst

Optie 1 is voor ons de beste optie.

John connectie
CONTRIBUTOR *
door John connectie

De combinatie van 1 en 3 indien mogelijk heeft de voorkeur, wat mij betreft

Ingeborg Ebbers
CHAMPION *
door Ingeborg Ebbers

Een combinatie van 1 en 3 heeft de voorkeur. Indien dit niet mogelijk is dan ben ik ook al blij met optie 1 (met een andere kleur).

door Provincie Gelderland

Als we kunnen combineren, dan liever 1 en 2, want 1 en 3 is naar mijn idee meer (visueel) van hetzelfde, maar vooral geen vooraf ingevuld vinkje voor 'Ik heb de maand volledig ingevuld...' (wellicht door demo omgeving?).

Anders optie 1.

Marc van Gestel
CONTRIBUTOR ***
door Marc van Gestel

Onze voorkeur gaat uit naar optie 1.

Gerda Hubregtse
CONTRIBUTOR **
door Gerda Hubregtse

Onze voorkeur gaat ook uit naar optie 1

PatriciaKrechting
CONTRIBUTOR *
door PatriciaKrechting

Een combinatie van 1 en 3 gaat mijn voorkeur naar uit. Bij 3 zou ik de kleur grijs vervangen. 

Nienke_De Connectie
CONTRIBUTOR **
door Nienke_De Connectie

Ik vind optie 2 het duidelijkst.

door Bart Kok - Gemeente Venlo (Bijgewerkt ‎02-04-2025 08:52 door Bart Kok - Gemeente Venlo )

Een combinatie van optie 1 en 3 heeft voor ons de voorkeur.

door Annemarie van der Geest

Optie 2 voor mij. 

@Bastiaan Friederichs Ik neem aan dat we zelf de feestdagen kunnen aanwijzen?

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Een combinatie van optie 1en 3 zou mijn voorkeur hebben.

IljaRodenburg
CONTRIBUTOR **
door IljaRodenburg

Een combinatie van 1 en 3; dus melding bij selecteren én een melding bij indienen.

Het mooiste zou het zijn wanneer de feestdag ook een afwijkende kleur in de kalender krijgt; dit is voor de user het duidelijkste

Yamina Daoudi
CONTRIBUTOR **
door Yamina Daoudi

Mijn voorkeur gaat uit naar een combinatie van optie 1 en 3.

PaulaPieper
CHAMPION *
door PaulaPieper

Wij gaan voor een combinatie van 1 en 3. Omdat melding 1 snel weg is als je snel achter elkaar alle dagen indient, is het goed om nog een extra melding voor het indienen gegeven wordt. Medewerkers lezen nu eenmaal slecht.

Nina97
CONTRIBUTOR **
door Nina97

Mijn voorkeur gaat ook uit naar combinatie 1 en 3.

Hillary Amoah
CONTRIBUTOR ***
door Hillary Amoah

Ons voorkeur gaat ook naar combinatie 1 en 3. 

Caroline vd Wijngaard
CONTRIBUTOR ***
door Caroline vd Wijngaard

Onze voorkeur is de combinatie van 1 en 3.

MoniqueT
CONTRIBUTOR ***
door MoniqueT

Onze voorkeur heeft optie 1, liefst met een ander kleurtje voor de feestdag

Iemke
CONTRIBUTOR ***
door Iemke

Wij hebben ook voorkeur voor optie 1, eventueel in combinatie met 3 als dat kan. En het zou nog mooier zijn als de feestdag een kleurtje krijgt.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Bastiaan Friederichs , Optie 3 heeft mijn voorkeur. Combinatie 1 en 3 ook goed. Daarbij de volgende opmerking: er staat 'ga terug' maar dat zou ik dan willen wijzigen naar 'klik op annuleren'. 

Stef Oude Hendrikman
CONTRIBUTOR **
door Stef Oude Hendrikman

Mijn voorkeur zou ook gaan naar een combinatie van optie 1 en 3.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

voorkeur voor optie 1 en 3 te combineren en het grijze bolletje een andere kleur geven. Bij de 2e keer naar het filmpje kijken viel me dit pas op!

Maurice van de Pol
CHAMPION ***
door Maurice van de Pol

Een combinatie van 1 en 3 + de feestdag afwijkende kleur in de kalender

MirjamZwan
CONTRIBUTOR *
door MirjamZwan

Optie 1 vind ik de beste keuze. Hier valt het het meest op dat er een feestdag gekozen wordt.

Anke-Haneveer
CONTRIBUTOR **
door Anke-Haneveer

Optie 1 en 3

Astrid Mulder
CONTRIBUTOR ***
door Astrid Mulder

Optie 1

Fenneke Damman
CONTRIBUTOR **
door Fenneke Damman

Optie 1