Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Onsdag før Skjærtorsdag

av Anonymous

Vi har arbeidstid til kl 12:00 (4 timer) dagen før Skjærtorsdag. I oppsettet vårt står det 7,5 timer. Hvis den ansatte vil flekse hele dagen blir han/hun trukket for 7,5 timer. Hvis den ansatte søker om fleks del av dag -  4 timer så går det ingen søknad til leder.  Leder ønsker å motta søknader fra de som vil flekse den dagen.

Hvordan fikser vi dette enklest mulig?

 

8 SVAR 8
Helga-Lise
CHAMPION *

av Helga-Lise

Hei, prøver å følge oppskriften ovenfor for halv dag onsdag før påske, men får beskjed om "En eller flere ansatte har registering(er) denne dagen. Registreringen(e) må slettes før du kan fortsette". Jeg fjerner de som har lagt inn ferieønsker for denne datoen, men får fremdeles samme beskjed. Er det vaktplanene og kodene som ligger der Visma reagerer på? Er det noen som har tips?

ulrik falck
VISMA

av ulrik falck

@Helga-Lise kan det være at det ligger andre registreringer som dekker 5. april? Det gjelder ikke bare ferieforespørsler, men alle typer registreringer, sykefravær, permisjoner osv. Til og med tidregistreringer (selv om det kanskje ikke er så sannsynlig at disse vil være registrert frem i tid.)

Det er også mulig å bytte vaktkode manuelt, altså ta en og en ansatt enten i Calendar eller i Arbeidstid, men det kan fort bli tidkrevende dersom det er mange ansatte.

Helga-Lise
CHAMPION *

av Helga-Lise

Der var jeg for kjapp. Det er en ansatt som har ferie denne perioden ja. 

ulrik falck
VISMA

av ulrik falck

Ok, da løser det seg. Det beste hadde selvfølgelig vært at man kan endre på dager helt uavhengig av at det ligger registreringer i Calendar, men foreløpig er det slik i opprettelse av spesielle dager. Dessverre. Et tips er å være tidlig ute med å feks legge til onsdag før Skjærtorsdag 🙂

Helga-Lise
CHAMPION *

av Helga-Lise

Takk, det er nå gjort for 2024 og 2025 🙂

Helga-Lise
CHAMPION *

av Helga-Lise

Takk for svar. Det ligger ikke sykepenger, permisjon osv, men alle ansatte har vaktkode koblet opp mot seg ja.. begynte å korrigere en og en, men noe tungvint å gjøre det hvert år også..

ulrik falck
VISMA

av ulrik falck (Oppdatert ‎12-10-2020 21:37 av ulrik falck VISMA )

Hei. Nå kan dere legge til egendefinerte helligdager fra innstillinger > Spesielle dager. Så da kan dere f.eks. lage halv helligdag onsdag før Skjærtorsdag.

Lisbeth Antilla
PARTNER

av Lisbeth Antilla
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"