Mijn Communities
Help

We zijn live met Visma Connect!

door Sabine Koelewijn

Na maanden van voorbereiding is het eindelijk zo ver: alle aanpassingen voor de overgang naar Visma Connect zijn succesvol uitgevoerd! Vanaf nu zal bij de eerste keer inloggen met jouw onyouforce account gevraagd worden om de tweefactorauthenticatie opnieuw te koppelen. Daarnaast hebben de gebruikers met het recht om accounts te activeren, nu rechten voor de nieuwe functionaliteit. Je kunt dus zonder aanpassingen te hoeven doorvoeren nieuwe accounts aanmaken in Visma Connect en genieten van de nieuwe functionaliteiten die Visma Connect te bieden heeft. 

 

Hebben jouw nieuwe gebruikers het account nog niet geactiveerd? Dan kan je hen een nieuwe uitnodiging toesturen vanuit Gebruikersbeheer. 

 

Nog even alle informatie op een rijtje:

75 Opmerkingen
Troow50
CONTRIBUTOR **
door Troow50

Werkt perfect 

Sander_Wismeier
CONTRIBUTOR ***
door Sander_Wismeier

Goedenavond, ook hier eenvoudig aan de praat gekregen via de Microsoft authenticator.

 

 

door Paul Wevers Consultancy (Bijgewerkt ‎19-09-2024 07:37 door Paul Wevers Consultancy )

@Sabine Koelewijn Dit bericht komt te vervallen dankzij @Bas Menken - Gemeente Leiden 

door Bas Menken - Gemeente Leiden

@Paul Wevers Consultancy dat is de QR code voor de instalatie van de app (link naar store). Op de volgende pagina krijg je de qr code om te koppelen

Angela Heins1
CHAMPION **
door Angela Heins1

Hoi Sabine,

 

Werkt goed! Geen problemen om in te loggen als professional.

 

Mis alleen de optie om de medewerker voor 24 uur rechten te geven:

AngelaHeins1_0-1726725746306.png

klop dit?

Carola de Vries1
CHAMPION *
door Carola de Vries1

@Sabine Koelewijn Hier werkt het ook prima hoor!  Nu hopen dat het bij ons op de werkvloer ook zo soepel gaat :-D. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Sabine Koelewijn ,

 

Hier ook geen grote problemen. Wel kreeg ik even een melding dat ik mijn telefoonnummer niet kon toevoegen vanwege drukte op de servers. Het enige waar ik zelf tegenaan liep is dat home.visma.com aan mijn onyouforce.com account werd gekoppeld. Gekozen voor uitloggen en daarna inloggen met mijn mcl adres. Voor de rest ziet het er tot nu toe goed uit.

door Sabine Koelewijn

Hoi @Angela Heins1,

Je bedoelt de bypass? Dat klopt deze functionaliteit is komen te vervallen. Visma Connect biedt namelijk een hele mooie nieuwe fucntionaliteit en dat is de backupcode. Deze kan een gebruiker gebruiken als tweefactorauthenticatie wanneer de mobiel vergeten, verloren of gebroken is en blijft het account beveiligd met een tweefactorauthenticatie. Als de geberuiker de backupcode die opgeslagen heeft kan een nieuwe code verzonden worden vanuit Gebruikersbeheer door de beheerder. 

Jean Pierre B
CONTRIBUTOR **
door Jean Pierre B

Goedemorgen,
het registreren van een andere authenticator loopt prima, echter krijgen wij nu de melding "verificatie mislukt" wanneer we gebruik willen maken van Verzuim manager 2.0.

Ik weet niet of dit hier mee te maken heeft, dus zal er sowieso een melding van maken.

Carola de Vries1
CHAMPION *
door Carola de Vries1

@Sabine Koelewijn Wij kregen wel onderstaande melding bij de Microsoft Authenticatie. Maar waarschijnlijk is het te druk. 

En klopt het dat we nu geen e-mail adres meer kunnen aanpassen voor het versturen van de eenmalige back up code?   Het komt nl. vaak voor dat medewerkers hun code niet meer weten/opgeslagen hebben en ook dat e-mail adres niet meer hebben. Of hun werk mail hebben ingesteld maar uit dienst zijn gegaan.  Als wij zeker weten dat het de juiste medewerker is zouden we dit toch nog moeten kunnen aanpassen?  Of doen we iets niet goed? 

CaroladeVries1_0-1726728647480.png

 

FrankvM
CONTRIBUTOR **
door FrankvM

Hi @Sabine Koelewijn , voor Verzuimmanagement 2.0 krijgen gebruikers sinds vandaag onderstaande melding:

 
Verificatie mislukt
Neem contact op met uw systeembeheerder voor hulp bij deze fout.
 
Gezien de dag dat we deze melding krijgen, vermoed ik dat dit met elkaar te maken heeft.
AnneliesS
CONTRIBUTOR **
door AnneliesS

Hoi @Sabine Koelewijn ,

Het aanmelden leek goed te gaan, maar na het invoeren van mijn telefoonnummer kreeg ik de foutmelding "Oeps! Er is iets niet goed gegaan, etc. met een foutnummer. Even opnieuw ingelogd op mijn.youforce.com en kon wel inloggen met de Visma Authenticator-app, maar het scherm met de back-upcode is nu niet voorbij gekomen. Nu kan ik mijzelf als beheerder wel een nieuwe back-up code sturen, maar ik hoop niet dat mijn collega's hetzelfde probleem ervaren.

Is dit probleem bekend bij jullie?

 

PetravanGeenen
CHAMPION *
door PetravanGeenen

@Carola de Vries1 wij kregen dezelfde foutmelding. @Sabine Koelewijn: ik kreeg daarna bij het opnieuw inloggen ook geen backup code maar werd direct doorgeleid naar Mijn Youforce. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Sabine Koelewijn ,

 

Het missen van de bypass die @Angela Heins1 noemt zijn we bij MCL niet blij mee. We hebben een test account waarmee wij workflows testen die door consultants voor ons klaar worden gezet. Deze workflows zijn dan alleen voor dat account zichtbaar. Dit is voor ons een enorm gemis

 

Tijdens het koppelen van mijn professional account kreeg ik immers de melding dat ik mijn 06 niet kon koppelen vanwege de drukte. Hierdoor heb ik geen herstelcode gekregen. Kan ik deze via gebruikersbeheer naar mezelf mailen?

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Hallo @Sabine Koelewijn, ik kreeg onderstaand scherm, zoals @Carola de Vries1 al aangeeft met de Visma connect na het instellen van het mobiele nummer. Daarna dus niet doorgeleid naar de nieuwe inlogpagina.

Ik ben zelf naar de inlogpagina gegaan om het te proberen, dus ergens gaat het nog niet goed. Ik denk dat wij vanuit de organisatie heel veel vragen hierover gaan krijgen!

Graag spoedig dit oplossen!

LiekeSterkHuis_0-1726729735449.png

 

 

door Sabine Koelewijn

@Jean Pierre B, Dat is vervelend. We zullen het ticket verder onderzoeken. Het zou inderdaad geen impact op Verzuim Managment2.0 mogen hebben, dus goed dat je een melding hebt gemaakt. 

Jean Pierre B
CONTRIBUTOR **
door Jean Pierre B

We krijgen op dit moment ook de melding dat er geen activatiemail ontvangen wordt, oftewel mensen kunnen hun werk op dit moment niet doen.

Nu kan het wellicht te maken hebben met de overbelasting van het netwerk, maar zijn er meer mensen met dit probleem?

door Sabine Koelewijn

@Jean Pierre B en @FrankvM, krijgen jullie de melding wanneer jullie vanuit Mijn Youforce inloggen? Of wanneer jullie rechtstreeks inloggen? 

Jean Pierre B
CONTRIBUTOR **
door Jean Pierre B

Vanuit Mijn Youforce @Sabine Koelewijn 

door Sabine Koelewijn

Hoi @AnneliesS

We hebben dit bij Visma Connect gemeld. Mochten gebruikers dit nu ook ervaren dan kunnen zij in de Account Instellingen zelf de backupcode opvragen. 

door Sabine Koelewijn

@Carola de Vries1, Dat klopt, deze functionaliteit wordt niet ondersteund door Visma Connect. De gebruiker kan zelf bij het inloggen meerdere e-mailadressen opvoeren in de Account Instellingen. Als dit nu nog niet is gebeurd, dan kan je een ticket aanmaken en zullen wij het aanpassen. 

door Sabine Koelewijn

Inmiddels werkt de pagina om de sms code in te vullen weer! 

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Raymond_de_Rozario

In dit geval heb ik gelijk de oplossing voor het missen van de bypass. Je kunt namelijk meerdere apparaten koppelen aan hetzelfde account. Dus zodra de eerste gebruiker heeft ingelogd kan je in Account Instellingen meerdere apparaten van jouw collega's toevoegen. Zo kunnen jullie testen met hetzelfde account, maar is het account toch beveiligd met tweefactorauthenticatie. 

door Sabine Koelewijn

De backupcode kun je opsturen vanuit Gebruikersbeheer, maar als gebruiker kan je ook via Persoonlijke instellingen naar de Account Instellingen en hier kan je voor jouw gebruiker ook een nieuwe backupcode opvragen. 

AnneliesS
CONTRIBUTOR **
door AnneliesS

Hoi @Sabine Koelewijn,

Hoe kunnen zij dit opvragen. Als ik kijk bij de Account Instellingen van mijzelf (bij Accountgegevens) dan zie ik alleen "Land Netherlands" staan?

door Sylvia van Horick-Joosten

@Sabine Koelewijn wij krijgen net als @Jean Pierre B en @FrankvM een foutmelding bij het inloggen op VerzuimManagement. We doen dit vanuit Youforce.

door Sabine Koelewijn

@Sylvia van Horick-Joosten Maken jullie ook gebruik van Verzuim Management 2.0? 

 

door Sylvia van Horick-Joosten

@Sabine Koelewijn klopt. Verzuim Management 2.0

Monique1
CHAMPION *
door Monique1

Beste @Sabine Koelewijn ,

Bij ons gaat het niet helemaal volgens de handleiding. Ik log in buiten Citrix. In Edge krijg ik de melding "gebruiker niet gevonden".

Monique1_1-1726731633458.png

Ook na uitloggen en opnieuw inloggen blijf ik deze melding krijgen.

 

In Chrome kan ik wel inloggen. Maar daar krijg ik de volgende melding:

Monique1_0-1726731589459.png

Zijn er andere vereisten nu waar mijn huidige wachtwoord mogelijk niet aan voldoet? Mijn collega's kregen deze melding niet. 

 

Ook wij hebben al een melding van een gebruiker gekregen met de volgende melding:

Monique1_2-1726731794867.png

 

FrankvM
CONTRIBUTOR **
door FrankvM

@Sabine Koelewijn , wanneer de gebruikers in Mijn Youforce inloggen via de SSO komen zij wel in Verzuimmanagement 2.0. Deze applicatie zit niet achter de professional barriere, waardoor je met de SSO niet wordt gelimiteerd in het gebruik. Dit kan volgens mij voor nu als workaround worden gebruikt

 

@Sylvia van Horick-Joosten @Jean Pierre B 

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Hallo @Sabine Koelewijn, is het nu opgelost met de backup code én de emailadressen?  

Wanneer nu onze medewerkers inloggen krijgen ze deze schermen dus wél te zien?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Ik heb een collega waarbij het koppelen minder goed ging. Zij heeft tijdens de overgang de Visma connect app geïnstalleerd i.p.v. de Microsoft Authenticator app. Zij kreeg foutmeldingen en heeft daarna de Visma app verwijderd. Nu probeert ze opnieuw te koppelen, maar blijft de webpagina wachten op een bevestiging vanuit de app. Wanneer ik naar gebruikersbeheer toe ga, dan kan ik de oude koppeling niet opheffen. Ik heb alleen een mogelijkheid om een herstelcode te versturen. Ik heb er ook al een melding van in 4me gemaakt (51680565)

 

 

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

Hallo @Monique1
Ik denk dat dit komt omdat je ook ingelogd bent op de Commnunity in Edge en dat is niet hetzelfde account als die je gebruikt voor Youforce. 

Zou jij de volgende stappen willen volgen?

  1. Ga naar home.visma.com 
  2. Log daar uit (rechtbovenin) 
  3. Sluit de browser
  4. Open opnieuw de browser 
  5. Ga naar mijn.youforce.com 
  6. Login met jouw inloggegevens 

Jouw visma connect account van de community is niet gekoppeld aan die van Youforce. Vandaar dat hij jou herkent en daarmee zegt dat je niet gevonden wordt. Dat verklaart dus ook waarom het in Chrome wel werkt. 
Wat je eventueel zou kunnen doen is dit account op de community toevoegen. Dan loop je niet meer tegen dit probleem aan. 


Voor het tweede onderdeel, als ik het goed lees van de comment van Sabine zou dit inmiddels opgelost moeten zijn.

 

Groeten Lotte

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

@Sabine Koelewijn kan je aangeven in welke handleiding dit staat omschreven? Ik kan binnen account settings niet vinden hoe ik meerdere apparaten kan toevoegen?

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Lotte van Dijk en @Sabine Koelewijn, ik log voor de Sandbox-omgeving in via een InPrivate-venster. Nu krijg ik de volgende melding. Ik heb dit niet uitgevoerd! Maar op dit moment kan ik dus niet werken!!!

Graag een oplossing!

 

LiekeSterkHuis_0-1726732792763.png

 

 

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

Hallo @Lieke Sterk Huis

Dit komt omdat jouw wachtwoord die je had gekozen niet veilig genoeg is. Je zult dus voor jouw sandbox gebruiker een nieuw wachtwoord moeten invoeren die voldoet aan de vereisten.

Ik wil je dus vragen om de stappen te volgen die jij in het scherm ziet staan en dan moet je als het goed is jouw werk kunnen doen. 

 

Groeten Lotte

Monique1
CHAMPION *
door Monique1

Beste @Lotte van Dijk 

Bedankt voor je snelle reactie. Ik begrijp niet wat je bedoelt met het toevoegen van het account op de community? Hoe werkt dit?

 

Overigens kreeg ik nog een melding bij het overstap proces na het opslaan van mijn back up code:

Monique1_0-1726733260813.png

 

Daarna sloeg hij de volgende stap over:

Monique1_1-1726733295498.png

 

Ik ging verder met de stap 

Monique1_2-1726733312589.png

 

Daarna is het inloggen wel gelukt.

door Sabine Koelewijn

@FrankvM@Jean Pierre B en @Sylvia van Horick-Joosten

Kunnen jullie het Youforce ID van de gebruiker met mij delen via de mail: sabine.koelewijn@visma.com, in een ticket mag ook maar we gaan er sowieso achter aan. Ik hoor het graag! 

 

door Sabine Koelewijn

@Lieke Sterk Huis

Ja het is nu opgelost voor de sms en de backupcode. Als gebruikers nu inloggen krijgen zij alle schermen. 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Sabine Koelewijn , ik krijg inderdaad een scherm om een sms-code in te vullen, echter ik krijg geen sms-code toegestuurd.

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

@Gea Bussink-Veerbeek 
Toch even voor de zekerheid: klopt het telefoonnummer waar de smscode naartoe wordt gestuurd? Deze staat vermeld op de pagina. 

Monique1
CHAMPION *
door Monique1

Hoi @Sabine Koelewijn 

Ook wij hebben problemen met Verzuim Management 2.0 voor medewerkers met een Onyouforce account. Zij krijgen dezelfde melding. We hebben geprobeerd de SSO sleutel om te zetten van de R-user nar de IC-user maar dit lijkt niet  te helpen.

Titiana
CONTRIBUTOR *
door Titiana

Er staat een typfout zodra je een andere authenticator app wilt gebruiken, namelijk:

Download je favuoriite Authenticator app op je mobiel

 

Kan het aangepast worden?

 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Lotte van Dijk , ik heb zonet, met vertraging, verificatiecodes gekregen, maar ik had inmiddels het telefoonnummer verwijderd. Nu kan ik dat alleen nergens meer toevoegen.

Gerda Woldring
CONTRIBUTOR ***
door Gerda Woldring

Goedemorgen @Sabine Koelewijn 

Het opnieuw instellen van de nieuwe 2 factor authenticatie lukt niet met mijn eigen professional account.

Na controle in gebruikersbeheer door mijn collega blijkt dat mijn onyouforce.com account niet meer gekoppeld is aan een device en mogelijk niet meer actief/bekend is. Onderstaande is in Edge:

GerdaWoldring_0-1726736360079.png

In chrome krijg ik nogmaals de vraag om mijn emailadres en als daar het onyouforce.com mail adres wordt ingevuld is dit ongeldig. 

Ik stuur je mijn ID nummer even naar je toe per mail.

Alvast bedankt.

 

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

Hi @Gea Bussink-Veerbeek

Als het goed is kan je dat in de account instellingen doen van visma connect. Hierbij de stappen die je kunt volgen:
1. Login in Mijn Youforce

2. Klik op het 'poppetje' rechtsbovenin 

3. Klik dan op 'persoonlijke instellingen. 

4. Bij Onyouforce account heb je een knop 'Account instellingen', klik hierop

5. Je komt nu in de pagina waar je ook jouw telefoonnummer kunt toevoegen. 

 

In het eerste deel zie 'mobiel' staan waar je het telefoonnumer kunt toevoegen. Tevens heb je bij het onderdeel 'inloggen met wachtwoord' ook de mogelijkheid om dus SMS in te schakelen. 

 

Groeten Lotte

 

door Sabine Koelewijn

We hebben inderdaad problemen met Verzuim Management 2.0, we zijn dit aan het onderzoeken en hopen snel met een oplossing of work around te komen. 

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk (Bijgewerkt ‎19-09-2024 11:19 door Lotte van Dijk )

Hallo @Titiana

 

Bedankt voor het laten weten!

Ik zie het inderdaad staan als je kiest voor een andere authenticator. Ik ga het doorgeven. 

 

Groeten Lotte

Rob99
CHAMPION ***
door Rob99

@Sabine Koelewijn 
Het registreren van een andere authenticator is prima verlopen. Ook wij krijgen nu de melding "verificatie mislukt" wanneer we gebruik willen maken van Verzuim manager 2.0. 
Daarnaast ondervinden we ook hinder als we naar Plusport (=Leerportaal bij ons) willen gaan. Ook daar een "verificatie mislukt" melding bij iemand die ook een onyouforce account heeft naast een gebruikelijk bedrijfsaccount. Het lijkt er op dat het geen probleem is bij collega's die geen onyouforce account hebben.

Gerda Woldring
CONTRIBUTOR ***
door Gerda Woldring

Hoi @Sabine Koelewijn 

Helaas, ik krijg de vraag om een emailadres in te vullen en onyouforce.com is onjuist en bij mijn zakelijk mailadres klopt het wachtwoord niet.

Het lijkt erop dat ik alleen nog SSO account heb via de werkgever. Wat kan ik het beste doen om weer een onyouforce account aan te maken? Kan dit mogelijk te maken hebben met mijn IC... account?