Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Vipps

av Anonymous

Er det noen som har prøvd seg på import av xml-fil fra Vipps til VismaDI? Og et ekstraspm i tillegg: er det noen som vet om Vipps bedrift og Vipps Go er godkjent ihht ny kasseforskrift?

8 SVAR 8
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har fått filer fra Geir Høydalsvik, så jeg lager et ønske på dette.  Så vi får se etterhvert hvilken løsning som blir implementert.  

Kanskje er det naturlig at dette vil komme inn vi Visma.net AutoPay?  Prosjektleder få gjøre en vurdering her.

Hanne Hagman
CONTRIBUTOR ***

av Hanne Hagman

Hei - finnes det noen løsninger/standard på dette nå, for import av filer fra Vipps bedrift til Visma Business? 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

@Hanne Hagman  skrev:

Hei - finnes det noen løsninger/standard på dette nå, for import av filer fra Vipps bedrift til Visma Business? 



Vipps innbetalinger kommer inn via AutoPay og håndteres derfra.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, Beathe.

Viss det er eksempel du treng, så er det berre å kontakte meg.

Import frå Vipps Bedrift er i alle fall ein _standard_ som Visma må tilby ei elektronisk løysing på.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Kristin, hvilket Vipps system er det du tenker på?

Hvis det er Vipps bedrift så kan kunden få oppgjørsrapporter i excel, pdf, csv og XML. Det er ingen direkte integrasjon.  Så langt har vi ingen andre kunder som har vært i kontakt med oss vedr. dette, så vi har ingen eksempler vi kan se på.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

1.

Vipps bedrift er ikkje noko kassasystem, sjå siste nyheitsbrev frå Skatteetaten.

Vipps GO er noko anna, så det skal eg ikkje uttale meg skråsikkert om.

 

2.

Elles er også eg interessert i å få vite om det er mogleg å importere xml-filer frå Vipps Bedrift og inn til Visma DI.

Dette er noko som vi må få på plass, enten det er Vipps som gir ei lesbar fil (usikker på om den vi kan hente ut no er brukbar) eller om det er Visma som må lage ein import.
Import frå Vipps Bedrift er i alle fall ein _standard_ som Visma må tilby ei elektronisk løysing på.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

 Nei, dette er hvis det sendes faktura fra våre systemer. Det jeg lurer på er når det ikke sendes ut faktura, men vi kan hente rapport fra banksystemet på vegne av kunde.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Kan dette brukertipset gi deg svar på det du lurer på?

Innbetalingsfiler fra Vipps

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"