Mine områder
Hjelp
AsgeirSH
CONTRIBUTOR *

Start-tid på timeføring bør starte på første ledige tidspunkt, ikke kun hele og halve timer

av AsgeirSH

Hvis jeg har en timeføring for et kundemøte / telefonsamtale som varte til kl. 09.45, og deretter trykker i "samme slot" i ukesvisningen for å føre neste aktivitet vil Calendar foreslå start kl. 09.30. Den vil deretter gi meg feilmelding om jeg trykker Lagre siden dette blir en dobbelføring.

 

Calendar bør i stedet automatisk foreslå første ledige / sist brukte tidspunkt i valgt periode som start-tid, altså 09.45 i dette tilfellet.

AsgeirSH_2-1706198349890.png

 

For oss som fører timer på en del forskjellige prosjekt ila en arbeidsdag er det tungvint å manuelt måtte huske at det forrige jeg førte varte til 09.45 / 09.40 / whatever, så markere start-tidsfeltet og skrive inn det tidspunktet for hånd.

 

Det er også plagsomt at man hver eneste gang man skal føre en ny linje må klikke en ekstra gang for velge "Fastlønn". Det burde være mulig å skru av den popupen og sette et standardvalg i en innstilling, særlig for oss som fører den samme typen registrering på 95% av timeføringene - og uansett kan endre type i det neste vinduet.

AsgeirSH_0-1706198255325.png

 

 

1 SVAR 1
ulrik falck
VISMA

av ulrik falck

Hei @AsgeirSH ved timeføring som ikke "treffer" på hel og halv time kan du isteden trykke på pluss  øverst til høyre, evt. i headingen på aktuell dag. Da vil foreslått tidspunkt for føringen matche foregående føring. Se vedlagt bilde 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"