avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Registrering av halve feriedager

Har oppdaget at man kan registrere halve feriedager i Absence (3,75t), men det registreres som en dag i "opptelling av dager". Men når man overfører dette til Visma Lønn blir det faktisk registrert som en halv dag og viser korrekt status i brukte dager.

Dette burde rettes opp i Absence - samtidig bør man bruke samme status på feriedager brukt, tilgode etc som i Visma Lønn. Det er ikke oversiktlig slik det er i Absence nå.

2 SVAR 2
Highlighted

Re: Registrering av halve feriedager

Hei,

Takk for innspill. Jeg har undersøkt denne med produktansvarlig hos oss. 

Ferieloven åpner ikke for halve feriedager. Vi vet mange praktiserer 1/2 feriedager spesielt i påskeuken, julaften osv. En løsning for dette vil derfor bli vurdert. Vi samler alle forslag til forbedringer i en idébank, og gjør en løpende vurdering av forslagene i utviklingen av løsningen våre.

Vennlig hilsen,

Helga/Communty Manager Visma

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Re: Registrering av halve feriedager

Hei,
ferieloven nevner ikke halve dager, men det er anledning til å avtale dette. Tror veldig mange bedrifter praktiserer halve dager/har avtale om dette. Da bør dere ha støtte for det i deres systemer.
Visma Lønn har støtte for halve dager.