Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp

Overføring av fravær til lønn

av Elisabeth Pretzinger1
Status: Åpen Idé

Har nettopp startet opp med Payroll og ser at det har mange mangler for oss som har timelønte. Vi har lønnskjøring den 10 i måneden etter. Dvs timer november blir utbetalt i desember. Ser nå at fravær for sykt barn i november blir overført til lønn i desember retroaktivt. Det vil da si at a-melding for november blir korrigert. Nå ser jeg i tillegg at fravær for sykt barn i desember, også blir lagt inn på lønn for november. Det må da gå an å få til en annen ordning på dette. Jeg skal ikke ha med fravær for desember på lønn for timer i november. Her må dere få inn et valg om automatisk eller manuell overføring. Det må også kunne gå an å få til å gi beskjed til systemet at november lønn er november lønn og ikke desember selv om den blir utbetalt da. Og nei, jeg kan ikke kjøre lønn den siste i måneden for å unngå dette. 

2 Kommentarer
johnerikjohnsen
PARTNER
av johnerikjohnsen

Hei

Hvordan er overføringen mellom Calender og Visma Payroll satt opp?

Går timer og fravær via godkjenning eller direkte?

Mener at hvis det går via godkjenning så skal det være mulig å kun "bekrefte" timer og fravær fra november, selv om lønna kjøres i desember.

John Erik

av Elisabeth Pretzinger1

De blir godkjent av leder og ansatt. Fant ut at vi ikke må godkjenne for desember. Da blir bare november med.