avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR ***

Automatisk betaling av terminoppgjør

Status: Stem - Vi vurderer!

Etter min kunskap må vi manuelt føre og betale terminoppgjør idag.

Jeg foreslår to løsninger:

1. Det lages ett utkast til faktura i Financials, denne kan ligge "På vent" eller havne i fakturainboksen. 

2. Betaling rett fra Payroll med Autopay

4 Kommentarer

Hei, det er allerede registrert et ønske om dette som de har akseptert: 

https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-net-Payroll/Automatisk-betaling-av-Arb-g-avg-og-skattet...

CONTRIBUTOR ***

Hei, pkt 1 kan benyttes i dagens versjon. Jeg benytter rapport Terminoppgjør under Payroll- rapporter- standardrapporter- terminoppgjør.

Tar ut aktuell termin og sender denne til vårt fakturamottak. Rapporten behandles som en vanlig inng. faktura, og returneres til meg for kontering og godkjenning i vårt scanningssystem.

I og med at det er forskjellig KID på AGA og skattetrekk, sender jeg to versjoner av samme rapport, en for hver type utbetaling. 

Betaling går da sammen med vanlig remittering.

Etter at jeg har fått litt rutine på dette, synes jeg dette er like enkelt som sende betaling direkte fra lønnssystemet. (noe jeg gjorde i H&L 5.0)

CONTRIBUTOR ***

Hei Dagny.

Forsøkte akkurat slik du beskriver med Terminoppgjør, men denne blir avvist i inngående faktura.

Vi benytter Visma.net ERP, er det samme du har?

CONTRIBUTOR ***

Hei, vi benytter EyeShare Capture til scanning og tolkning av inng. faktura. Ikke noe problem med tolkning av faktura.