Mine områder
Hjelp
johnerikjohnsen
PARTNER

Feriepenger står som Utbetalt før de er utbetalt

av johnerikjohnsen
Status: Stem - Vi vurderer!

Når man henter ut feriepengelisten etter at det har kommet opp en lønnskjøring for juni, vil feriepengene stå som som Utbetalt og ikke Tilgode.

Dette bør endres slik at feriepengebeløpene står som Tilgode til at lønn faktisk er utbetalt.

Lite problem, men forvirrende for brukerne.

John Erik

5 Kommentarer
Iren Gjengstø
PARTNER
av Iren Gjengstø

Er det ikke en egen boks å krysse av dette for når man tar ut rapporten?

IrenGjengst_0-1655290157468.png

Alle rapporter i payroll tar jo med foreløpig resultat på inneværende kjøring. Hvis du huker av for kun utbetalte resultater, så løser vel det problemet ditt, eller?

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

johnerikjohnsen
PARTNER
av johnerikjohnsen

Hei 

Det er riktig som @Iren Gjengstø sier at ved å krysse av på "Kun utbetalte resultater" så blir feriepengelista riktig.

Men det er jo fremdeles logisk feil i lista når den genereres uten det krysset. Feriepengene står som Utbetalt selv om de ikke er det.

Problemet med denne "triks" er at det blir rett og slett for mange slike å forholde seg til. Mine kunder sliter nok som det er med retroaktiviteten.

John Erik

Eide Marianne
CHAMPION ***
av Eide Marianne

Jeg har også bommet på denne, skjønner ikke nytten i listen som genereres uten avhuking.

Merethe Rumiatti
CONTRIBUTOR *
av Merethe Rumiatti

Skjønner heller ikke hvorfor man må huske og huke av for hver gang. Skulle det vært interessant å få ut med inneværende, så burde det i alle fall være omvendt rutine 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"