avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

StåleHovda
PARTNER

Utbetale feriepenger (sluttoppgjør) via variable transaksjoner MED kontroll mot feriepengeliste

av StåleHovda
Status: Implementert

Når det i dag utbetales feriepenger (sluttoppgjør) så skal man la vær å legge inn beløp på transaksjonen, men om du legger opp et beløp og beløpet er større en det som faktisk ligger på feriepengelisten så blir det ikke kontrollert eller nedjustert. Dette burde komme på plass:)

Gjelder både lønnsart:

16100 og 16110.

5 Kommentarer
Nils Fossum
GURU *
av Nils Fossum (Oppdatert ‎29-01-2021 13:20 av Nils Fossum )

Takk for tipset Ståle! Alle slike snubletråder er det viktig at blir innrapportert. Ja, vil ha et lønnssystem som passer godt på oss. Jmfr. mitt case tidligere i januar der et bankkontonummer også ble lagt inn som fødselsnummer. Altså en ansatt med samme nummer i begge felt. Resultatet er at et skattekort for en vilt fremmed ble hentet inn i Payroll. Det kunne gått mye verre uten en kombinasjon av litt flaks og god internkontroll som avdekket feilen mens lønnskjøringen var åpen.

IvarKnutsen
VISMA
av IvarKnutsen
Status changed to: Status: Lagt til backlog

Takk for innspill! Helt enig i at dette kan være med å å gjøre sluttoppgjør enda litt lettere.

Vi har lagt denne til i backlogen vår, og jeg oppdaterer saken når vi har en planlagt dato for det.

Nils Fossum
GURU *
av Nils Fossum

Supert @IvarKnutsen 🙂 Og god helg til deg og @StåleHovda !

IvarKnutsen
VISMA
av IvarKnutsen
Status changed to: Status: Planlagt

En liten oppdatering: Denne er planlagt for andre kvartal 2021.

IvarKnutsen
VISMA
av IvarKnutsen
Status changed to: Status: Implementert

Hei igjen Ståle! Dette er implementert på lønnskjøringer fra og med juni 2021. Du vil bli stoppet i lønnskjøringen dersom du prøver å utbetale mer feriepenger enn det som er opptjent av den ansatte.