avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Lage egne fridager

Status: Implementert

Hvis et firma har faste fridager som ikke er medregnet i feriedagene. F.eks alltid fri i påskeuka, romjul, eller inneklemte fredager, så er det tilnærmet umulig å håndtere dette ved å endre arbeidstidsoppsett på alle ansatte. 

Vi velger heller å håndtere dette manuelt, og splitte opp ferieregistreringen,som evt overlapper, for å unngå at antall feriedager reduseres.  Det betyr at ferieoversikten blir lite oversiktlig og i tillegg blir rapportering av mulige dagsverk feil.

Har derfor et ønske om å endre navnet på menyvalget helligdager til fridager,  og manuelt gi muligheten til å legge til fridager og definere dem som ingen arbeidsdag. 

6 Kommentarer
VISMA
Status changed to: Status: Akseptert

Hei! 

Dette er funksjonalitet vi jobber med nå og som vi regner med at vil være på plass i løpet av kort tid. Når det gjelder navneendringer har vi ikke tatt stilling det foreløpig, men tar med oss innspillet. 

Mvh

Hanna

(updated by ulrik falck VISMA ‎25-08-2020 15:37 )

Hei @Lisbeth Antilla

Tenkte å sjekke opp dette med å endre navnet/menyvalget. Pr. nå heter det Spesielle dager.

Vi heller mot å fortsatt beholde denne benevnelsen og grunnen er at det nå også er mulig å legge til en halv helligdag. Og funksjonaliteten som kommer vil også gi anledning til å legge til egne (selskap-spesifikke) hele og halve fridager, slik som du spør etter her. 

Hei, Ulrik!  Helt ok med spesielle dager.  Dere har nok byttet navn, til det bedre, etter at jeg skrev ønsket:)

CONTRIBUTOR *

Burde det ikke vært en mulighet for å endre arbeidstid for alle i et firma (eller lage en default mal) under firmainstillinger?

(updated by ulrik falck VISMA ‎17-09-2020 09:09 )

Hei @MrM 

Hvis du tenker på å permanent endre arbeidstiden for de ansatte så er det funksjonalitet for dette fra Calendar > Arbeidstid. Her kan man lage egne arbeidstidsmaler og tilknytte disse til de ansatte. Det finnes også en rekke maler her som kan brukes.

Dersom jeg misforstod spørsmålet så gi beskjed 🙂

Når det gjelder ny funksjonalitet for helligdager så finner du en demo på dette her: https://www.youtube.com/watch?v=0LiyxRd8EWU

Det er også laget en artikkel om dette her på Community: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-Payroll/Legge-til-eller-tilpasse-spesielle-dag...

VISMA
Status changed to: Status: Implementert