Mijn Communities
Help

Wekelijkse Rapporten Uurtjes in 2024!!

door Chris van den Berg

In januari is het wat stiller geweest, maar in februari gaan we gewoon door. Het wekelijkse rapporten uurtje is terug!

 

Kom je er niet uit bij het bouwen van rapporten? Heb je een extra paar ogen nodig bij het bouwen van een nieuw rapport? Tijdens dit uur kun jij je vraag aan mij en de mede deelnemers stellen. We hebben gezien dat in veel gevallen we jou ook echt verder kunnen helpen.

 

De dag en het tijdstip van het rapporten uurtje is veranderd. Er zijn namelijk ook anderen die graag willen aansluiten maar niet konden op het op de dinsdag.

 

Vanaf 8 februari is het rapporten uurtje iedere donderdag om 13:00.

 

Na een aantal keer zullen we opnieuw afwegen wat het meest geschikte moment is.

Link naar de online meeting:  meet.google.com/akd-uzzw-pez

In het tabblad Events  op deze community kun je zien wanneer de komende rapporten uurtjes plaats zullen vinden.

 

Alle vragen die van te voren worden gesteld krijgen voorrang. Stel je vraag in een reactie op dit artikel!

87 Opmerkingen
Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Chris van den Berg Kunnen de salarisresultaten van 2022 ook toegevoegd worden aan Reporting? want nu moet ik steeds de oude report builder rapporten hiervoor gebruiken.

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Chris van den Berg 

Ik heb een rapport gemaakt met het aantal personen en aantal dv op een peildatum maar

het aantal dv op peildatum is niet juist. dv is uitdienst maar wordt wel meegeteld in de cijfers. aantal personen is wel juist.

 

HeleenMogezomp
CHAMPION *
door HeleenMogezomp

@Chris van den Berg In 1 van de webinars is uitgelegd hoe je een berekend veld kunt maken waarbij dagen worden opgeteld bij een datumveld. Daarbij wordt het voorbeeld gegeven dat de functie DATEADD niet voldoet en dat je eenvoudig het aantal dagen bij kunt tellen. Hoe kun je de datum bijvoorbeeld 1 jaar vooruit berekenen. Of nog verder?

Linda_FB_WMD
CHAMPION *
door Linda_FB_WMD

Hoi, ik heb een rapport gemaakt met o.a. het verzuimcijfer en wil dit aan de leidinggevenden beschikbaar stellen via autorisatie. Kan ik in dit rapport ook het ziekteverzuimpercentage van de hele organisatie laten zien? Door de autorisaties zie ik namelijk bij een leidinggevende alleen het cijfer van zijn eigen team en niet hoe dit is ten opzichte van het totale cijfer.

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Tip gekregen van Edwin mbt OE-afdelingen mbt rollen weergeven zonder medewerkers. 

Werkt niet, rapport blijft hangen, tenzij we nu last hebben van een storing (11:35 uur).

karlie_0-1707993318004.png

 

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Rapport Frequent verzuim.

 

Ik heb nu wel een rapport mbv matrix, maar hier kan ik onvoldoende kolommen toevoegen. Voor nu als alternatief gedchikt, maar wil graag dit in een tabel.

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

In een filter in het rapport een "of" vergelijking maken tussen meerdere kolommen. Ik heb wel wat gevonden in het forum, maar kom daar niet goed uit.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

@karl Wegner - Bij ons dezelfde foutmelding bij andere rapporten. Dus ben bang weer een storing.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

@HeleenMogezomp en @Chris van den Berg 

Wij gebruiken onderstaande voor een berekende kolom van 25 jaar overheidsdienst oftewel 300 maanden.

 

FORMAT(EDATE('Person Custom Fields'[Fict. datum overheid (E00360)],300),"dd-MM-yyyy")

 

Dus 1 jaar is dan 12 maanden. Is dat een mogelijke oplossing voor deze vraag?

 

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Chris van den Berg Heel fijn de toevoegingen van de entiteiten Declaraties Kilometers en Onkosten van de Youforce app in YR!

 

We krijgen nu getallen in de excellijst waar we wel mee kunnen rekenen i.p.v. in het CSV bestand bij Configuratie Declaraties.

 

Ik heb de lijsten even met elkaar vergeleken in het CSV bestand bij de configuratie Declaraties komen wel de declaraties van vandaag naar voren in Youforce Reporting niet. Gaat dat straks ook dat de data sneller ingelezen kan worden of blijft dit via de de nachtkoppeling altijd een dag achteraf? Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Trudie Beekers
CONTRIBUTOR **
door Trudie Beekers

Heeft er al iemand een rapport voor personeelsmonitor gemeente met o.a

- dienstjaren,  aantal en fte, man-vrouw en totaal

- leeftijd aantal en fte man-vrouw totaal

- voltijd/deeltijd aantal en fte, man-vrouw en totaal

-bezetting naar leeftijd en geslacht

- geslacht gem leeftijd gem duur dvb Salaris: man-vrouw

- bezetting aantal leidinggevende en % vrouw en man

enzovoort 

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

@Chris van den Berg vraag voor het rapportenuurtje van 22 februari waar volgens mij meer mensen mee worstelen.

En die ook voor de te maken reporting pro tutorials en/of voorbeelden van DAX scripts gewenst is. 

 

Voor een te maken rapportage met diverse signaaldata (die na verwerking leeg gemaakt worden) willen we dat alleen regels getoond worden als één of meer van de signaaldata gevuld zijn. Zijn ze allemaal leeg, dan mag het niet op de lijst. Is er ergens een of meerdere signaaldata gevuld dan dus wel tonen.

 

Eerder werd dan aangegeven dat je dan een script  moet maken waarin een veld dat aan een voorwaarde voldoet een 1 geeft en een veld dat niet aan een voorwaarde voldoet een 0. En dat dan voor alle betreffende velden. En ik neem aan dat je dan een ander script hiermee maakt die deze 0-en en 1-en optelt. Filtering is dan >0 om te tonen. Kan hier een werkend voorbeeld van een dax script worden getoond?

 

Nu heb ik dit bij onze rapportage Nevenwerkzaamheden 'creatief' opgelost door gewoon alle velden achter elkaar te plakken. En deze in het rapport onzichtbaar toe te voegen en te filteren op niet leeg. Geen schoonheidsprijs, maar werkt wel 🙂

 

'Person Custom Fields'[Begindatum 1 (PI0043)] & " " & 'Person Custom Fields'[Begindatum 2 (PI0049)] & " " & 'Person Custom Fields'[Begindatum 3 (PI0055)] & " " & 'Person Custom Fields'[Begindatum 4 (E04008)] & " " & 'Person Custom Fields'[Begindatum 5 (E04018)] & " " & 'Person Custom Fields'[Begindatum 6 (E04023)]

 

Bij Jubilea heb ik ook een soortgelijk trucje toegepast. Hier gebruik ik dit script en filter ik op bevat 2024. 

'Person Custom Fields'[@MaandJaar25gemeente] & " " & 'Person Custom Fields'[@MaandJaar40gemeente] & " " & 'Person Custom Fields'[@MaandJaar50gemeente] & " " & 'Person Custom Fields'[@MaandJaar25overheid] & " " & 'Person Custom Fields'[@MaandJaar40overheid] & " " & 'Person Custom Fields'[@MaandJaar50overheid]

 

Maar ik zoek eigenlijk een net voorbeeldscript die checkt of een van de velden niet leeg is. 

En is een of meer van de velden niet leeg, dan wordt het resultaat bijvoorbeeld 'gevuld' en anders 'niet gevuld'. 
En dan kan daar op worden gefilterd.

 

En een net voorbeeldscript die checkt of een van de velden een specifiek jaar óf maand óf maand+jaar bevat zodat hier ook makkelijk op gefilterd kan worden.

Desiree2
CONTRIBUTOR *
door Desiree2

@Chris van den Berg @Om vervuiling in de verzuimadministratie te voorkomen zijn medewerkers die ziek uit dienst zijn gegaan hersteld gemeld met een reden herstel. Van deze medewerkers uitdienst met reden wil ik een rapportage kunnen draaien zodat we deze kunnen vergelijken met oa de gegevens van de belastingdienst voor het whk percentage. Maar de code P01634 /reden herstel is niet te vinden in reporting?

HeleenMogezomp
CHAMPION *
door HeleenMogezomp

@Esmiranda Vermeer Ik loop tegen hetzelfde aan. Wij gebruiken ook meerdere signaleringdata die we leeg maken nadat de signalering is verstreken. 

 

Ik heb de volgende formule gebruikt om te bepalen of een aantal Dienstverband vrije velden met signaleringsdata gevuld is. 

 

IF('Contract Custom Fields'[WBOV einddatum (PI0175)]<>BLANK() || 'Contract Custom Fields'[CBOV einddatum (PI0002)] <> blank()||'Contract Custom Fields'[OOV einddatum (PI0180)]<>blank()||'Contract Custom Fields'[AGBV einddatum (PI0153)]<>blank()||'Contract Custom Fields'[Einddatum OV (E00232)]<>blank()||'Contract Custom Fields'[Eind generatiepact (E00084)]<>blank(),"Ja","Nee")

 

In de filtering heb ik dit veld op "Ja" gezet. Ik heb de signalering opgeknipt in groepen (Bijzonder verlof, Toelages, Tijdelijke wijzingen FUS en overig), zodat de visual niet te veel kolommen bevat.

 

@Chris van den Berg 

Wat ik nog graag wil is een peildatum om alleen die data in beeld te krijgen die voor de peildatum liggen. Is dat mogelijk?

Daarnaast wil ik graag kolommen van velden waar momenteel geen waardes staan, niet in beeld hebben. Is dat mogelijk?

 

 

HeleenMogezomp
CHAMPION *
door HeleenMogezomp

@Chris van den Berg 

Is een voorwaardelijk opmaak mogelijk op datum velden die bijvoorbeeld tussen vandaag en 1 maand liggen?

HeleenMogezomp
CHAMPION *
door HeleenMogezomp

@Chris van den Berg 

Als een gebruiker in Youforce Reporting alleen rapporten mag raadplegen, dan heeft hij/zij de mogelijkheid om het rapport te exporteren. Waarom is dat?

brussaard-c
CONTRIBUTOR ***
door brussaard-c

@Chris van den Berg , 

Goede morgen, 

 

Kunt u uitleg geven over de opbouw van de  waardes op de verticale as van het verzuimdashboard en het rapport verzuimstatistieken? Hoe is dit precies opgebouwd?

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

@Chris van den Berg 

 

Even een simpele vraag, denk ik.

 

Ik heb drie slicers gemaakt in een rapport. De slicers zijn even groot. De kopteksten van de slicers heb ik aangepast en nu wil ik de lettergrootte van deze drie slicers gelijk maken aan elkaar, maar dat lukt bij twee slicers wel, maar bij één slicer kan ik de lettergrootte aanpassen, maar zie ik dat niet gebeuren op het scherm bij de slicer.

Staat een beetje knullig.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Chris van den Berg helaas kan ik vandaag niet aansluiten maar ik heb wel een vraag. 

Ik heb een rapport voor managers. In dat rapport staat een slicer voor de selectie van de gewenste organisatorische eenheid. Nu geeft mijn test-manager aan dat zij in de slicer alle afdelingen ziet staan terwijl ik zou verwachten dat ze alleen de eigen afdelingen te zien zou krijgen. Wanneer ze een afdeling selecteert waarvoor zij niet voor verantwoordelijk is krijgt ze gelukkig alleen lege schermen te zien. Maar ik zou liever zien dat ook in de slicer uitsluitend de afdelingen waarvoor men geautoriseerd is worden getoond. Is er een oplossing om dit te realiseren?

brussaard-c
CONTRIBUTOR ***
door brussaard-c

@Chris van den Berg , Ik heb helaas een spoed opdracht. Kan er niet meer bij zijn. 
Ik probeer de volgende keer aan te sluiten.

 

Groet, 

 

Christian

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

Wanneer is het volgende rapportenuurtje, is dit al bekend?

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Chris van den Berg Is er komende donderdag 29 februari ook weer een rapportenuurtje?

Annelies
CONTRIBUTOR **
door Annelies

@Chris van den Berg zit ik met deze constatering op het goede spoor? Verschil Reporting Pro en Analytics - Visma Community

Jolanda van Logten
CONTRIBUTOR ***
door Jolanda van Logten

Vraag over rapport formatie-bezetting en organisatiemodel. Onderdeel griffie (0400) krijg ik niet in beeld, hoe kan dit?. Hoe lang is de verwerkingstijd vanaf moment muteren in BO4 naar zichtbaarheid in reporting?. Organisatiemodel en alle onderdelen op F&O lijken juist.

Marc Struver
CONTRIBUTOR ***
door Marc Struver

Hallo Chris,

Helaas moet ik morgen het uurtje aan me voorbij laten gaan.

Zit dan bij Visma in Amersfoort voor de GEMAL dag (waar jij later ook aanwezig bent).

 

 

 

 

 

Annelies
CONTRIBUTOR **
door Annelies

Ik heb een eerste rapport gemaakt in PBI desktop (Reporting Pro/Analytics) maar krijg deze nog niet gepubliceerd in PBI service. Is er een standaard checklist die ik kan nalopen om instellingen te checken? Is dit een vraag voor het vragenuurtje? Of is er een andere route?

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

@Chris van den Berg helaas kan ik er niet het hele uur bij zijn. Mijn volgende afspraak is om 13.30 uur.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Chris van den Berg, ik kan niet aansluiten. Graag zie ik dit uurtje weer terug in maart. Zet jij nieuwe events erin? Ik zie ze nog niet staan namelijk.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

Mijn oorspronkelijke bericht is verwijderd wegens mogelijke SPAM ???  en dus heb ik maar even een ticket aangemaakt - zouden we daar toch even naar kunnen kijken #43401127 ?

HeleenMogezomp
CHAMPION *
door HeleenMogezomp

Peildatum filter signalering bijz verlof = MINX('Contract Custom Fields', SWITCH(TRUE(),AND

('Contract Custom Fields'[AGBV einddatum (PI0153)]<=MAX('Reference date filters'[Date]),'Contract Custom Fields'[AGBV einddatum (PI0153)] >= MIN('Reference date filters'[Date])),1, AND

('Contract Custom Fields'[WBOV einddatum (PI0175)]<=MAX('Reference date filters'[Date]),'Contract Custom Fields'[WBOV einddatum (PI0175)]>= MIN('Reference date filters'[Date])),1, AND

('Contract Custom Fields'[CBOV einddatum (PI0002)]<=MAX('Reference date filters'[Date]),'Contract Custom Fields'[CBOV einddatum (PI0002)]>= MIN('Reference date filters'[Date])),1, AND

('Contract Custom Fields'[OOV einddatum (PI0180)]<=MAX('Reference date filters'[Date]),'Contract Custom Fields'[OOV einddatum (PI0180)]>= MIN('Reference date filters'[Date])),1, AND

('Contract Custom Fields'[Einddatum OV (E00232)]<=MAX('Reference date filters'[Date]),'Contract Custom Fields'[Einddatum OV (E00232)]>= MIN('Reference date filters'[Date])),1, AND

('Contract Custom Fields'[Eind generatiepact (E00084)]<=MAX('Reference date filters'[Date]),'Contract Custom Fields'[Eind generatiepact (E00084)>= MIN('Reference date filters'[Date])),0)

 
door Chris van den Berg
Peildatum filter signalering bijz verlof = MINX('Contract Custom Fields', SWITCH(TRUE(),
AND
('Contract Custom Fields'[AGBV einddatum (PI0153)]<=MAX('Reference date filters'[Date]),'Contract Custom Fields'[AGBV einddatum (PI0153)] >= MIN('Reference date filters'[Date])),1, AND

('Contract Custom Fields'[WBOV einddatum (PI0175)]<=MAX('Reference date filters'[Date]),'Contract Custom Fields'[WBOV einddatum (PI0175)]>= MIN('Reference date filters'[Date])),1, AND

('Contract Custom Fields'[CBOV einddatum (PI0002)]<=MAX('Reference date filters'[Date]),'Contract Custom Fields'[CBOV einddatum (PI0002)]>= MIN('Reference date filters'[Date])),1, AND

('Contract Custom Fields'[OOV einddatum (PI0180)]<=MAX('Reference date filters'[Date]),'Contract Custom Fields'[OOV einddatum (PI0180)]>= MIN('Reference date filters'[Date])),1, AND

('Contract Custom Fields'[Einddatum OV (E00232)]<=MAX('Reference date filters'[Date]),'Contract Custom Fields'[Einddatum OV (E00232)]>= MIN('Reference date filters'[Date])),1, 

AND('Contract Custom Fields'[Eind generatiepact (E00084)]<=MAX('Reference date filters'[Date]),'Contract Custom Fields'[Eind generatiepact (E00084)]>= MIN('Reference date filters'[Date])),1,0))
Marc Struver
CONTRIBUTOR ***
door Marc Struver (Bijgewerkt ‎02-03-2024 18:39 door Marc Struver )

Hallo Chris,

Een vraag voor het eerstvolgende vragen uurtje;

In reporting kan ik binnen salarisresultaten / berekende velden de rubriek laatste salarisberekening kiezen. 

MarcStruver_0-1709401050027.png

Bij oproepkrachten is er niet elke maand een salarisberekening. Zo heb ik een mdw. die in periode 10 geen berekening heeft maar in periode 11 en 12 wel weer. Het rapport geeft dan niet als laatste berekening 12 maar 09. Wat doe ik fout?

 

 

HeleenMogezomp
CHAMPION *
door HeleenMogezomp

@Chris van den Berg De formule voor de peildatum filter van dienstverbanden vrije velden werkt! Dank daarvoor. 

 

 

Jolanda van Logten
CONTRIBUTOR ***
door Jolanda van Logten

Vraag over export. Hoe kan het dat ik, met rol Functioneel Beheer, bij een rapport kan kiezen voor export met huidige indeling en dat een manager alleen de optie heeft bij export voor samengevatte gegevens. Waar kan ik dit aanpassen/autoriseren?

Marc Struver
CONTRIBUTOR ***
door Marc Struver

Ik wil een rapport van de dienstverbanden met een nominaal salaris waarbij het laatst geldende nominaal salaris en de ingangsdatum van dat nominaal salaris zichtbaar is? Ik heb verschillende manieren geprobeerd maar lukt vooralsnog niet. 

HeleenMogezomp
CHAMPION *
door HeleenMogezomp

In een slicer met peildatum hebben we de schuifbalk opgenomen.

Ik wil graag dat de slicer altijd in elk geval de huidige datum in de filter laat zien.

Zijn daar mogelijkheden voor.

Aanvullende vraag: Hoe voeg je toe dat je bij de datumvelden in de slicer de kalender in beeld krijgt, zodat je makkelijker een datum kunt presenteren?

HeleenMogezomp
CHAMPION *
door HeleenMogezomp

Is het mogelijk om de DAX formules te delen die Visma Raet gebruikt heeft voor de berekening van het eerstvolgende jubileum? Zo ja, kunnen we die dan ook aanpassen (als we er jubilea tussen uit halen) en/of gebruiken voor een zelfde berekening met dienstverband vrije velden of persoons vrije velden?

HeleenMogezomp
CHAMPION *
door HeleenMogezomp

Voor het exporteren van visuals met een matrix loop ik er tegen aan dat het bestand dat ik naar Excel trek niet goed leesbaar is.

Ik wil eigenlijk bij het exporteren zo'n overzicht hebben. Dus alle regels gewoon netjes ingevuld en niet uit hoeven klappen.

 

      UC   
PersoonDV nrNaamorg eenheidarbeidsrelatiekostenplaats100110021003….
11JansenAdministratieVast1001500200  
11JansenAdministratieVast2001000 200 
21De VriesVerkoopVast2003000100  
32VisserInkoopTijdelijk300200   
Annelies
CONTRIBUTOR **
door Annelies

Dag @Chris van den Berg , 

Als ik het goed begrepen heb kunnen we het datamodel gebruiken binnen de context van YF (qua publicatie en toevoegen van DAX aan het datamodel). Dit betekent ook dat we geen eigen data kunnen combineren met het datamodel? 

Klopt het dat er geen uitgebreide datumtabel in de datamodellen zit? 

Al vast bedankt voor het antwoord. 

Groet, 

Annelies

 

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

@Chris van den Berg In de standaard rapportage jubilea staat het jaartal 40 aangevinkt wel in de filter maar ik krijg hem niet zichtbaar in de slicer van het rapport.

door Jacqueline van Meeuwen

@Chris van den Berg 

(ik kan niet aanwezig zijn op de 14e , maar wil wel graag een antwoord...)

Ik heb een kopie gemaakt van Verzuimstatistieken. Op de visual worden filters getoond (o.a. arbeidsrelatie) die niet bestaan bij PZH, kan verwarrend zijn en komen ook mee in de export. In het filter- en gegevenspaneel zie ik niet hoe ik dit kan onderdrukken/aanpassen naar PZH-filters. hoe kan ik dit aanpassen? 

 

JacquelinevanMeeuwen_0-1710152536276.png

 

SuzanneG1
CONTRIBUTOR ***
door SuzanneG1

@Chris van den Berg 

Ik weet even geen oplossing te bedenken om voortschrijdend verzuim (12 maanden) te realiseren in de huidige verzuimrapportage, omdat je niet een bepaalde peilperiode kunt selecteren. Of ik heb informatie hierover gemist kan ook. 

 

Marieke Zonnenberg
CONTRIBUTOR **
door Marieke Zonnenberg (Bijgewerkt ‎12-03-2024 18:43 door Marieke Zonnenberg )

@Chris van den Berg ik heb twee vragen voor het rapportenuurtje van 14 maart:

1. In het rapport Lange Termijn Verzuim willen wij graag ook ziekte ten gevolge van zwangerschap zichtbaar maken. In een kopie van het rapport heb ik het filter bij 'Type Verzuim' gewist en een filter op 'Betreft zwangerschapsverlof' toegevoegd (N). Alleen geeft dit nog niet het gewenste resultaat. Want wanneer ik verzuim van 6 weken of langer wil zien, dan laat het rapport ook medewerkers zien die korter dan 6 weken ziek zijn ten gevolge van zwangerschap. Ik vermoed dat dit komt omdat er bij ziekte wegens zwangerschap voor ingang van het zwangerschapsverlof al een einddatum aan het verzuimgeval wordt toegekend. De slicer kijkt naar het totaal aantal weken van een verzuimgeval en niet naar het aantal weken verzuim op systeemdatum of peildatum. Wat kan ik het beste doen om het gewenste resultaat te krijgen? Ik dacht aan een peildatumfilter en een berekening vanaf 'Start verzuimgeval' in plaats van 'Weken verzuimgeval'. Maar ik kom er nog niet uit. 

 

2. Een aantal managers wenst een vergelijkbaar rapport als Lange Termijn Verzuim waarin alleen het actuele verzuimtijdvak zichtbaar is en niet de voorliggende tijdvakken. Hiervoor heb ik het filter Einde Verzuim tijdvak = leeg toegevoegd. Dat gaat prima. Maar ook hier loop ik tegen een probleem aan bij ziekte ten gevolge van zwangerschap. Het actuele verzuimtijdvak van een medewerker die voor ingang van zwangerschapsverlof ziek wordt door zwangerschap heeft immers al een einddatum. Ik heb nog geen goede oplossing gevonden bij filters of visualisatie. En ik weet niet goed hoe dit te ondervangen in een berekend veld. Heb jij een oplossing?

PaulaPieper
CHAMPION *
door PaulaPieper

Ik heb een vraag voor het rapportenuurtje van 14-03-2024.

 

Ik wil een rapport maken met alle jubilea van 2024 (dus ook degene die al geweest zijn in 2024). Dat rapport heb ik gemaakt, maar ik krijg ook de jubilea te zien die ik niet nodig heb (bij deze klant hoef ik namelijk alleen 5, 12,5 jaar, 25 jaar en 40 jaar te zien).

 

Ik zou het fijn vinden om dit even samen te bekijken.

 

door Chris van den Berg

Helaas gaat het vragenuurtje vandaag niet door, omdat ik ziek ben. Hopelijk volgende week weer!!

Angela Heins1
CHAMPION *
door Angela Heins1

Ik heb een vraag voor het rapportenuurtje.

 

Is al bekend wanneer het CO2 rapport klaar is?

 

Ik zie wel een aantal rubrieken, het lukt me echter nog niet om zelf de waardes in een rapport te krijgen.

 

Bijvoorbeeld PI0368 is al diverse malen gebruikt door medewerkers. 

 

MarjaH
CONTRIBUTOR ***
door MarjaH

@Chris van den Berg, ik schuif volgende week aan.

Ik heb al heel veel zelf uitgedokterd, maar wil graag nog hulp met het samenvoegen/tellen van meerdere componenten.

 

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Chris van den Berg een vraag die ongetwijfeld al eens (of zelfs vaker) gesteld is maar waarvan ik het antwoord niet kan vinden:

Ik wil in een rapport de gebruiker zelf een 'datum in dienst op of voor' en een 'datum uit dienst op of na' laten invullen.

Afhankelijk van de ingevulde data moeten de gegevens vervolgens getoond worden.

 

Wat is hiervoor de beste aanpak?

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Chris van den Berg mijn zojuist gestelde vraag kan vervallen, ik heb de oplossing (peildatum in dienst) gevonden

Hanneke Wiersma
CHAMPION *
door Hanneke Wiersma

Ik heb een vraag over een datum filter.

Heb een rapport met signaleringsdata en eigen velden.

Daar wil ik graag een slicer in zetten waar een jaar en een maand gekozen kan worden.

Hoe kan ik dit doen?