avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"

Ny versjon - 7. nov '17

(updated by Gunnar Glendrange VISMA ‎04-12-2018 16:05 )
Sandra Iselin Olsen

I kveld, 7. november kommer det en ny versjon av Visma.net HRM pakken som inkluderer Employees, Payroll og Calendar!

Versjonen inneholder både kundeønsker og nye funksjoner. Denne artikkelen tar for seg de største endringene for nye og eksisterende kunder. 

Employees

Filtrering på status - variable transaksjoner 

Nå har du muligheten til å sortere på status for variable transaksjoner. Du har disse valgene:

• Ikke utbetalt
  • Betalt
  • Alle

Velger du statusen "Ikke utbetalt" ser du kun de transkasjonene på den ansatte som ikke har blitt utbetalt i en lønnskjøring. 

ikkeutbetalt.PNG

Her har vi også fått flere kolonner som viser "Transaksjonsdato", "Staus" og "Utbetalingsdato".

Velger du status "Utbetalt" ser du transaksjoner som er utbetalt, og med hvilke utbetalingsdato. 

utbetalt.PNG

Velger du statusen "Alle", ser du alle transaksjoner som er utbetalt og ikke utbetalt.

Har du slettet en transaksjon som har blitt utbetalt tidligere vil det også vises under statusen "Alle". 

Alle.PNG

Kalkulering av månedslønn

Når du angir månedslønn på den ansatte så blir disse verdiene kalkulert. Tidligere ble ikke disse verdiene beregnet før du hadde lagret den ansatte.

Feil fødselsnr

Angir du feil fødselsnummer på den ansatte vil du få en valideringsfeilmelding før du lagrer den ansatte. 

Forbedring fagforening

Vi har begynt å klargjøre fagforeningstrekk. I denne versjonen har du mulighet til å opprette de ulike fagforeningene under "Employees / Innstillinger / Fagforeninger". Du har ikke mulighet og knytte disse fagforeningene til ansatte enda. Det vil komme i en senere versjon. 

Payroll

Selskapslogo

Filstørrelse for opplasting av selskapslogo har nå blitt endret til 600KB. Tidligere har den vært på 30KB. 

Betaling i Autopay

Når du bekrefter betalingen i Autopay så vil du også se godkjenningsdatoen i Payroll på selve lønnskjøringen. 

Calendar

Feriesaldo

Nå har den ansatte mulighet til å se feriesaldoen sin i Calendar i menyen på høyre side.

feriesaldo.PNG

Tidligere har den ansatte måtte registrert ferie for å se en oversikt over feriesaldoene. 

Ferieavtale

Vi har forbedret visningen av ferieavtalen i Calendar slik at det blir skilt hva som er ordinære og over 60 år på hver sin side. Du ser ferieavtalen under "Calendar / Innstillinger / Ferieavtale".

ferieavtale.PNG

2 Kommentarer
CONTRIBUTOR **

Hei!

Jeg har nylig gått over til å bruke Payroll - men finner ikke ut av hvordan jeg kan legge inn faste fagforeningstrekk i lønnskjøringen (maks 3850,- for hele året). Hittil har jeg lagt inn kr. 320,83 som variabelt transaksjon under lønnsart "61000 - Fagforeningskontigent fradrag, manuell". Finnes det noen bedre måter å føre dette på? 

Hei!

Dessverre er ikke løsningen for automatisk håndtering av fagforening på plass enda. Dette forventes løst i løpet av et par-tre måneder. Inntil dette er løst, er det korrekt å gjøre det slik du har gjort, legge inn beløpet som skal trekkes på lønnsartene for fagforening. Du må da selv holde oversikt over hvor mye den ansatte er trukket hittil i år, og bytte til lønnsart uten fradrag når den ansatte har passert 3850,- i fagforeningskontigent. 

Følg gjerne versjonsoppdateringene på siden Nyheter, slik at du får med deg en oppdatering på når fagforening er løst i Visma.net Payroll 🙂